Onzichtbaar maken van button "Plaats een nieuw onderwerp"

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
frans47

Onzichtbaar maken van button "Plaats een nieuw onderwerp"

Bericht door frans47 » 18 mei 2010, 10:35

Beste mensen,

Gasten op mijn forum mogen alleen reageren op onderwerpen. Ze mogen dus geen nieuwe onderwerpen aanmaken. Die taak is alleen weggelegd voor de beheerder.

Nu zou ik graag voor de gasten de button "Plaats een nieuw onderwerp" onzichtbaar willen maken.
Dat wil dus zeggen dat deze button wel zichtbaar moet blijven voor de beheerder.
Is daar een manier voor?

Wie kan mij een eindje op weg helpen :)

Mvrgr
Frans

Ger
Contacteer:

Re: Onzichtbaar maken van button "Plaats een nieuw onderwerp

Bericht door Ger » 18 mei 2010, 11:00

Dat doe je in het beheerderspaneel bij het tabblad permissies, daar kun je dat soort dingen eenvoudig per forum en/of gebruikersgroep aan- en uitzetten.
Leesvoer: De wiki over [wiki]permissies[/wiki]

frans47

Bericht door frans47 » 18 mei 2010, 12:23

Beste Ger,

Vriendelijk bedankt voor je snelle reactie. Ik heb de wiki doorgenomen en enkele aanpassingen kunnen doen waar ik lang naar heb gezocht. Dus die tip was erg welkom. Nu zit ik toch een beetje in mijn maag met die eerder genoemde buttons. Ik krijg die voor de "gast" niet weggetoverd. Heb je nog een bruikbare tip voor mij?

Mvrgr
Frans

Jeroen

Bericht door Jeroen » 18 mei 2010, 17:24

Je moet de forumpermissies van dat forum waarvan je wilt dat gasten er niet mogen posten zo instellen dat ze er geen nieuw onderwerp kunnen openen.

Beheerderspaneel -> Tabblad permissies -> Forumpermissies -> Selecteer forum -> Selecteer de "Gasten" groep -> Geavanceerde permissies -> "Kan nieuw onderwerp openen" op "Nee" zetten.
Jeroen

frans47

Bericht door frans47 » 18 mei 2010, 20:34

Hoi Pietje,

Bedankt voor je reactie. Waarschijnlijk dat ik toch nog iets vergeet maar de door jouw genoemde instelling was al van kracht. Toch komt steeds betreffende button nog tevoorschijn. Het is weliswaar zo, dat wanneer de bezoeker op de button klikt, hij zich moet inloggen (wat natuurlijk niet lukt omdat hij niet is geregistreerd).

Nu wil ik dus voorkomen dat hij (tevergeefs) gaat inloggen. Vandaar dat ik de button bij de gasten wil verbergen.

Hopelijk nog een goed idee?

Mvrgr
Frans

Jeroen

Bericht door Jeroen » 18 mei 2010, 20:42

Aha, dan moet je een kleine aanpassing aan je stijl doen. Ik weet niet welke stijl je gebruikt, maar als hij prosilver gebaseerd is dan moet je het volgende doen:

Open: styles/<jouwstyle>/template/viewforum_body.html

Zoek daarin op:

Code: Selecteer alles

<!-- IF not S_IS_BOT and S_DISPLAY_POST_INFO -->
		<div class="buttons">
			<div class="<!-- IF S_IS_LOCKED -->locked-icon<!-- ELSE -->post-icon<!-- ENDIF -->"><a href="{U_POST_NEW_TOPIC}" title="<!-- IF S_IS_LOCKED -->{L_FORUM_LOCKED}<!-- ELSE -->{L_POST_TOPIC}<!-- ENDIF -->"><span></span><!-- IF S_IS_LOCKED -->{L_FORUM_LOCKED}<!-- ELSE -->{L_POST_TOPIC}<!-- ENDIF --></a></div>
		</div>
	<!-- ENDIF -->
Vervang dat stuk met dit stuk:

Code: Selecteer alles

<!-- IF not S_IS_BOT and S_DISPLAY_POST_INFO and S_USER_LOGGED_IN -->
		<div class="buttons">
			<div class="<!-- IF S_IS_LOCKED -->locked-icon<!-- ELSE -->post-icon<!-- ENDIF -->"><a href="{U_POST_NEW_TOPIC}" title="<!-- IF S_IS_LOCKED -->{L_FORUM_LOCKED}<!-- ELSE -->{L_POST_TOPIC}<!-- ENDIF -->"><span></span><!-- IF S_IS_LOCKED -->{L_FORUM_LOCKED}<!-- ELSE -->{L_POST_TOPIC}<!-- ENDIF --></a></div>
		</div>
	<!-- ENDIF -->
Dat moet je twee keer in het bestand doen, omdat er boven en onderaan de onderwerpenlijst een "Nieuw onderwerp" button staat. Even voor de duidelijkheid, ik heb dus binnen het IF stuk dit toegevoegd: S_USER_LOGGED_IN, om te controleren of de gebruiker ingelogd is.

Na het doen van deze aanpassing moet je de buffer van je forum legen om de wijzigingen te laten werken.
Jeroen

frans47

Bericht door frans47 » 25 jun 2010, 09:48

Hoi Pietje,

Sorry voor de wat late reactie Toch wilde ik je bedanken voor deze volledige informatie.

Mvrgr
Frans

Gesloten