Moderatorpaneel zichtbaar voor leden?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Scoutagent
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 apr 2008, 11:45

Moderatorpaneel zichtbaar voor leden?

Bericht door Scoutagent » 07 mei 2010, 13:19

  • Wanneer ontstond het probleem? Sinds de installatie
    phpBB versie: 3.0.7-PL1

    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee, niet dat ik weet, volgens mij is het standaard namelijk...

    Wat is het probleem?
    Alle leden (ala: Geregistreerde Gebruikers) zien het knopje "Moderatorpaneel" op het Forum staan. Als zij dit openen, kunnen ze niet veel doen, maar ze zien wel de logs. Als iemand een bericht heeft bewerkt bijvoorbeeld, komt dat allemaal in die logs (inclusief IP-adres).

    Weet iemand hoe ik dit Moderatorpaneel uitschakel voor leden, zodat het alleen nog maar zichtbaar is voor Moderators en Beheerders? Want dit wil ik niet, dat iedereen alle logs kan lezen en de IP-adressen ziet van de gebruiker.

    Alvast bedankt!

    Trouwens, bij dit phpBB forum is dit niet zichtbaar voor leden, hoe kan dat? Dat wil ik dus ook... :?
    Afbeelding

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3639
Lid geworden op: 10 mei 2008, 21:22

Re: Moderatorpaneel zichtbaar voor leden?

Bericht door Jeroen » 07 mei 2010, 13:23

De link naar het moderatorpaneel is alleen zichtbaar wanneer een gebruiker of groep ergens op het forum moderatorpermissies heeft. Check dus eens de groepspermissies van de groep, of de (forum)moderator permissies.

Je kan eventueel via de permissiemaskers (beheerderspaneel -> tabblad permissies -> permissiemaskers) de moderatorpermissies tonen van bepaalde groepen/gebruikers, en zo dus uitvinden waar de fout zit.
Jeroen

Scoutagent
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 apr 2008, 11:45

Re: Moderatorpaneel zichtbaar voor leden?

Bericht door Scoutagent » 07 mei 2010, 13:27

Raar, in de groep "Globale moderators" zitten maar 4 leden (waaronder 2 admins en 2 moderators). Élk lid van het Forum kan het Moderatorpaneel zien...

Ik kan het dus niet vinden...

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3639
Lid geworden op: 10 mei 2008, 21:22

Re: Moderatorpaneel zichtbaar voor leden?

Bericht door Jeroen » 07 mei 2010, 13:29

Ik heb het niet over de groep globale moderators gehad.... Met phpBB kan je andere gebruikersgroepen ook moderatorpermissies geven, en ik vroeg of je die eens wilde controleren.
Jeroen

Scoutagent
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 apr 2008, 11:45

Re: Moderatorpaneel zichtbaar voor leden?

Bericht door Scoutagent » 07 mei 2010, 13:37

Afbeelding

Zoiets krijg ik als ik naar zo'n groep kijk. Als ik naar de permissies voor normale Moderators wil gaan via het permissiemasker, krijg ik dat ik fora moet selecteren (dan kan ik kiezen of je berichten mag plaatsen etc)...

Ik snap niet wat je bedoelt, waar zou ik moeten kijken om die Moderator permissies voor normale gebruikers uit te schakelen?

Trouwens, ze hebben wel toegang tot het Moderator paneel, maar ze kunnen er vrij weinig. Moderators hebben er meer functies, dus ik vraag me af of normale gebruikers wel écht die Moderator permissies hebben.. Lijkt me niet, anders konden ze ook warns uitdelen etc (en dat kunnen ze nu niet)..

Of ik snap je verkeerd, maar zou je het uit kunnen leggen?

Heb een test account aangemaakt als gebruiker, zo ziet het eruit:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3639
Lid geworden op: 10 mei 2008, 21:22

Re: Moderatorpaneel zichtbaar voor leden?

Bericht door Jeroen » 07 mei 2010, 14:21

Scoutagent schreef:Trouwens, ze hebben wel toegang tot het Moderator paneel, maar ze kunnen er vrij weinig. Moderators hebben er meer functies, dus ik vraag me af of normale gebruikers wel écht die Moderator permissies hebben.. Lijkt me niet, anders konden ze ook warns uitdelen etc (en dat kunnen ze nu niet)..
Het moderatorpermissies systeem is erg breed in phpBB, dus als jij bijvoorbeeld een gebruiker in één enkel forumonderdeel ergens op je forum de moderatorpermissie om topics te verplaatsen geeft, dan heeft deze gebruiker gelijk toegang tot het moderatorpaneel. Weliswaar niet heel veel mogelijkheden, maar hij/zij kan wél de logs bekijken omdat hij/zij ergens op je forum topics kan verplaatsen. Ik noem dit dus maar even als voorbeeldje.

Probeer het volgende eens: ga naar je beheerderspaneel, het tabblad permissies. Ga daar linksonder naar "Toon forum moderatie permissies". Selecteer daar vervolgens alle forums (dat kan je doen met het aanvink vakje eronder) en klik op "Bevestig". Vervolgens kom je op een scherm waar je rechtsonder een gebruikersgroep kan selecteren, kies daar voor "geregistreerde gebruikers", want we denken dat daar het probleem zit, en klik op "Bekijk permissies".

Dan krijg je dus een lijst met álle forums en kan je zien waar deze groep eventueel moderatorpermissies heeft. Staat alles op rood, dan hebben ze blijkbaar nergens moderatorpermissies. Zijn er dingen die groen zijn? Dan hebben ze blijkbaar wél ergens moderatorpermissies en hebben ze ook toegang tot het moderatorpaneel.

Kan je eens aangeven wat er als resultaat uit komt bij jou? :)
Jeroen

Scoutagent
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 apr 2008, 11:45

Re: Moderatorpaneel zichtbaar voor leden?

Bericht door Scoutagent » 07 mei 2010, 14:30

Bedankt voor je duidelijke antwoord. Ik ben alle fora afgegaan (wat een werk, alles 1 voor 1 aanklikken), maar helaas... Alles staat op rood ('nooit' staat dus overal aangevinkt).

Raar, maar waar. Toch bedankt. Heb je nog andere opties? :P

Echt raar... Mijn test-account heeft alleen als groep 'Geregistreerde gebruiker' maar kan toch in het Moderatorpaneel, hij kan zelfs Stickeys etc maken terwijl ik heb ingesteld dat een Geregistreerde gebruiker dat niet kan.

Echt, dit moet opgelost worden voor mensen het gaan misbruiken :P.

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3639
Lid geworden op: 10 mei 2008, 21:22

Re: Moderatorpaneel zichtbaar voor leden?

Bericht door Jeroen » 07 mei 2010, 16:47

Kan je mij misschien inloggegevens voor een account met beheerderspermissies sturen via PB?
Jeroen

Scoutagent
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 apr 2008, 11:45

Re: Moderatorpaneel zichtbaar voor leden?

Bericht door Scoutagent » 08 mei 2010, 13:37

Ik als Beheerder kan trouwens ook geen gebruikers meer verwijderen via het ACP, kom ik net achter. Hoe kan dit, help? O.o

Kan iemand helpen? Niemand die écht een oplossing weet?

Wil snel zijn, voor mensen de functies gaan misbruiken op het Forum. Helemaal niet de bedoeling dat ze de IP's mogen zien, en dat ze Sticky's kunnen maken.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20300
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Moderatorpaneel zichtbaar voor leden?

Bericht door Paul » 08 mei 2010, 21:25

graag niet bumpen binnen 24 uur, zoals de regels ook vermelden. Ik heb je berichten nu samengevoegd.

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3639
Lid geworden op: 10 mei 2008, 21:22

Re: Moderatorpaneel zichtbaar voor leden?

Bericht door Jeroen » 09 mei 2010, 11:25

Ik heb het voor je onderzocht, maar met de permissie instellingen is écht niets mis, en er zit ook geen fout in de style. Heb je modificaties aangebracht aan je forum?

Is dit een verse phpBB installatie? Waar heb je hem gedownload?
Jeroen

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: Moderatorpaneel zichtbaar voor leden?

Bericht door Kevin » 09 mei 2010, 11:53

Heb je toevallig de mod Automod geinstalleerd of geinstalleerd gehad?
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Scoutagent
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 apr 2008, 11:45

Re: Moderatorpaneel zichtbaar voor leden?

Bericht door Scoutagent » 09 mei 2010, 15:03

kevin1979 schreef:Heb je toevallig de mod Automod geinstalleerd of geinstalleerd gehad?
Jup, heb de Automod geïnstalleerd, en later weer verwijderd.
Pietje schreef:Ik heb het voor je onderzocht, maar met de permissie instellingen is écht niets mis, en er zit ook geen fout in de style. Heb je modificaties aangebracht aan je forum?
Jup, die heb ik ooit geïnstalleerd (de AutoMOD). Daarna weer verwijderd (zoals ik hierboven zei), omdat het niet naar wens werkte.
Pietje schreef:Is dit een verse phpBB installatie? Waar heb je hem gedownload?
Nee, denk 't niet :P. Toen ik hem downloadde van phpbb.com, had ik versie 3.0. Daarna uiteraard de Nederlandse phpBB van phpBB.nl afgehaald, en later geüpgraded naar hogere versies met behulp van phpBB (3.0.7 bijv).

Hopelijk kan iemand me van dit probleem afhelpen :P.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20300
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Moderatorpaneel zichtbaar voor leden?

Bericht door Paul » 09 mei 2010, 17:11

Kan je me per PM even een admin login/password sturen?

Scoutagent
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 apr 2008, 11:45

Re: Moderatorpaneel zichtbaar voor leden?

Bericht door Scoutagent » 09 mei 2010, 18:04

paul schreef:Kan je me per PM even een admin login/password sturen?
Gedaan...

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: Moderatorpaneel zichtbaar voor leden?

Bericht door Kevin » 09 mei 2010, 22:10

Misschien hebben jullie hier wat aan.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Scoutagent
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 apr 2008, 11:45

Re: Moderatorpaneel zichtbaar voor leden?

Bericht door Scoutagent » 10 mei 2010, 06:55

kevin1979 schreef:Misschien hebben jullie hier wat aan.
Zou opzich niet weten wat ik moet doen, dus nee. Sorry, toch bedankt.

Verder wacht ik nu op antwoord van de testers met een Beheerders-account.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20300
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Moderatorpaneel zichtbaar voor leden?

Bericht door Paul » 10 mei 2010, 08:13

Weet je zeker dat je niets aan de code hebt aangepast?

Geef eens een lid welke dit kan zien, en welke stickies kan aanmaken?

Waar heb je je forum gedownload?

Scoutagent
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 apr 2008, 11:45

Re: Moderatorpaneel zichtbaar voor leden?

Bericht door Scoutagent » 10 mei 2010, 08:26

paul schreef:Weet je zeker dat je niets aan de code hebt aangepast?
Nee, 't is al een tijdje geleden. Kan me er niet meer veel van herinneren.
paul schreef:Geef eens een lid welke dit kan zien, en welke stickies kan aanmaken?
Normale leden (Geregistreerde gebruikers) zien het Moderatorpaneel en kunnen stickies maken.
paul schreef:Waar heb je je forum gedownload?
phpBB.com
Vertaling: phpBB.nl

Scoutagent
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 apr 2008, 11:45

Re: Moderatorpaneel zichtbaar voor leden?

Bericht door Scoutagent » 11 mei 2010, 12:09

24 uur later...

Is er echt níemand die me kan helpen? O.o

Gesloten