Vraag over zoekfunctie
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Vraag over zoekfunctie
Goedenmorgen,
Wie kan mij helpen. Als mensen de zoekfunctie gebruiken zien ze dit
De volgende woorden uit je zoekterm werden genegeerd omdat ze teveel voorkomen:
Je moet minstens 1 woord als zoekterm opgeven. Ieder woord moet minstens 14 tekens en maximum 14 tekens lang zijn, exclusief jokertekens
Hoe kan ik dit instellen dat ze kunnen zoeken.
Heel erg bedankt
Corfra
Wie kan mij helpen. Als mensen de zoekfunctie gebruiken zien ze dit
De volgende woorden uit je zoekterm werden genegeerd omdat ze teveel voorkomen:
Je moet minstens 1 woord als zoekterm opgeven. Ieder woord moet minstens 14 tekens en maximum 14 tekens lang zijn, exclusief jokertekens
Hoe kan ik dit instellen dat ze kunnen zoeken.
Heel erg bedankt
Corfra
Re: Vraag over zoekfunctie
Verplaatst naar support forum.
- marian0810
- Contacteer:
Misschien heb je wat aan dit topic: viewtopic.php?f=40&t=46782
(ACP -> zoekinstellingen).
(ACP -> zoekinstellingen).
Laatst gewijzigd door marian0810 op 19 apr 2010, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Om dat marian nergens naar linkt, hier een linkje naar de zoekpagina waar je veel antwoorden op je vraag vind.
Jeroen
- marian0810
- Contacteer:
Sorry, heb het linkje even verbeterd 

Als ik het goed begrijp krijgt corfra de melding zonder uberhaupt te zoeken en worden er geen termen achter de dubbele punt gegeven... Klopt dat?
Je zegt "mensen". Heb je het zelf ook? Heeft iedereen het? (Niet dat je zelf geen mens bent, maar het klinkt of niet iedereen dit probleem heeft).
Je zegt "mensen". Heb je het zelf ook? Heeft iedereen het? (Niet dat je zelf geen mens bent, maar het klinkt of niet iedereen dit probleem heeft).
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail
Goedenmiddag,
Sorry voor de late reactie.
Iedereen krijgt het zelfde. En ik ook haha
Niemand kan zoeken en hoe kan ik dit zelf aanpassen ??
Hij staat nu op fulltext native
Wie kan mij helpen
Bedankt hiervoor
De volgende woorden uit je zoekterm werden genegeerd omdat ze teveel voorkomen: corfra
Je moet minstens 1 woord als zoekterm opgeven. Ieder woord moet minstens 14 tekens en maximum 14 tekens lang zijn, exclusief jokertekens.
Sorry voor de late reactie.
Iedereen krijgt het zelfde. En ik ook haha
Niemand kan zoeken en hoe kan ik dit zelf aanpassen ??
Hij staat nu op fulltext native
Wie kan mij helpen
Bedankt hiervoor
De volgende woorden uit je zoekterm werden genegeerd omdat ze teveel voorkomen: corfra
Je moet minstens 1 woord als zoekterm opgeven. Ieder woord moet minstens 14 tekens en maximum 14 tekens lang zijn, exclusief jokertekens.
-
Beheerderspaneel > tab Algemeen > links 'Zoek instellingen' klikken, ergens onderaan staat 'minimum aantal tekens'. Bij 'Frequente woordendrempel' kun je instellen hoe vaak een woord moet voorkomen, wil het genegeerd worden.
- AirWarrior
Ik denk dat je de minstens 14 tekens moet gaan verlagen naar bv. 3 tekens.corfra schreef: Ieder woord moet minstens 14 tekens en maximum 14 tekens lang zijn, exclusief jokertekens.
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.
AirWarrior
-
Ik zeg dan ook 'minimum aantal tekens'. Die staat standaard op 3.
- AirWarrior
Maar als je de foutmelding kijkt die er word beschreven staat ie daar op "14"AlbertPool schreef:Ik zeg dan ook 'minimum aantal tekens'. Die staat standaard op 3.
Vandaar dat ik dit even aanhaal.
Signed by:
AirWarrior
AirWarrior
Bedankt ik heb nu nu op 3 staan
Minimum aantal geïndexeerde tekens 3
Maximum aantal geïndexeerde tekens:3
Frequente woordendrempel:5%
Hoop dat het gaat werken.
Minimum aantal geïndexeerde tekens 3
Maximum aantal geïndexeerde tekens:3
Frequente woordendrempel:5%
Hoop dat het gaat werken.
Je moet minstens 1 woord als zoekterm opgeven. Ieder woord moet minstens 3 tekens en maximum 3 tekens lang zijn, exclusief jokertekens.
Krijg weer het zelfde. Wat nu ?
Heeft iemand een printscreen hoe de instellingen moeten zijn ?
Dan kan ik dit na kijken
Heel erg bedankt.
Je moet minstens 1 woord als zoekterm opgeven. Ieder woord moet minstens 3 tekens en maximum 3 tekens lang zijn, exclusief jokertekens.
Krijg weer het zelfde. Wat nu ?
Heeft iemand een printscreen hoe de instellingen moeten zijn ?
Dan kan ik dit na kijken
Heel erg bedankt.
-
Maximum moet niet op 3, dan mag je alleen maar naar 3 letters zoeken. Zet maximum hoger (14 standaard) maar laat minimum op 3 staan.
Ik heb het zo staan (standaard)
Minimum 3
Maximum 14
Frequente woordendrempel 5%
Ik heb het zo staan (standaard)
Minimum 3
Maximum 14
Frequente woordendrempel 5%
Bedankt, ik zie nu iets meer met het zoeken. Maar zoals hier als ik iets zoek met de link erbij werkt bij niet. En nog niet alle woorden laat zien
Ik begrijp je niet, kan je proberen wat specifieker/duidelijker te zijn?
Jeroen
Hallo ,
Het is altijd wat moeilijk om dit uit te leggen. Ik ben niet zo bekend met dit wereldje php.
Hij kan niet zoeken op alle woorden.
Heeft iemand een print screen hoe ik het kan instellen.
De link staat hierbij als je op zoeken klikt.
Het is altijd wat moeilijk om dit uit te leggen. Ik ben niet zo bekend met dit wereldje php.
Hij kan niet zoeken op alle woorden.
Heeft iemand een print screen hoe ik het kan instellen.
De link staat hierbij als je op zoeken klikt.
Het heeft niet zoveel met PHP te maken, het gaat er gewoon om dat je heel duidelijk beschrijft wat je precies doet, wat het resultaat is dat je zou verwachten, en wat het resultaat is dat je daadwerkelijk krijgt (en eventueel hoe dat afwijkt van de verwachting, als dat niet overduidelijk is).
Het begint natuurlijk met begrijpen wat je instelt. phpBB maakt het mogelijk om verschillende zoekmechanismes te gebruiken. Je kunt deze voor nu het beste op "Fulltext native" laten staan en het is even niet belangrijk om de andere optie te begrijpen, Fulltext MySQL.
De standaard zoekmethode geeft je de mogelijkheid om met een aantal instellingen de hoeveelheid zoektermen die opgenomen wordt in de zoekindexen een beetje onder controle te houden. De zoektabellen zijn een van de grootste ruimtevreters in de database, en daarom is het belangrijk om een aantal limieten in te stellen. Dat zijn:
minimum aantal tekens 3
maximum aantal tekens 14
Drempel frequente woorden 5%
Wat ik nog niet voorbij heb zien komen is dat je de zoekindex opnieuw moet laten opbouwen als je deze instellingen wijzigt. Dit doe je onder "Onderhoud > Zoekindex". Laat daar de "Fulltext native" zoekindex opnieuw opbouwen als je deze instellingen hebt aangepast.
Het begint natuurlijk met begrijpen wat je instelt. phpBB maakt het mogelijk om verschillende zoekmechanismes te gebruiken. Je kunt deze voor nu het beste op "Fulltext native" laten staan en het is even niet belangrijk om de andere optie te begrijpen, Fulltext MySQL.
De standaard zoekmethode geeft je de mogelijkheid om met een aantal instellingen de hoeveelheid zoektermen die opgenomen wordt in de zoekindexen een beetje onder controle te houden. De zoektabellen zijn een van de grootste ruimtevreters in de database, en daarom is het belangrijk om een aantal limieten in te stellen. Dat zijn:
- het minimale aantal tekens dat een woord moet hebben om opgenomen te worden in de zoektabellen (gebruikelijk is 3 - er zijn niet veel echte woorden met minder dan 3 letters, dus hoe nuttig is het om erop te kunnen zoeken als iemand eens een "woord" van 1 of 2 tekens gebruikt?)
- het maximum aantal tekens (vaak 14 dat een zoekterm mag hebben - misschien heeft iemand een keer een raar lang fantasiewoord of gewoon wat gerammel op het toetsenbord geplaatst: dvjhbsvjhsbdvjhbfvjhbsdvjhb - dat wil je niet in de zoekindex)
- wanneer is een woord een veelvoorkomend (frequent) woord? Als een woord bijvoorbeeld meer dan 5% van het totale aantal woorden is, dan komt het zo vaak voor dat het bijvoorbeeld een lidwoord ("het", "een") is, of op een andere manier zo vaak voorkomt dat het eigenlijk niet nuttig is om erop te kunnen zoeken
minimum aantal tekens 3
maximum aantal tekens 14
Drempel frequente woorden 5%
Wat ik nog niet voorbij heb zien komen is dat je de zoekindex opnieuw moet laten opbouwen als je deze instellingen wijzigt. Dit doe je onder "Onderhoud > Zoekindex". Laat daar de "Fulltext native" zoekindex opnieuw opbouwen als je deze instellingen hebt aangepast.
Dutch Open Projects
Bedankt voor het bericht.
BIj zoeken
Fulltext native (Actief)
Totaal aantal geïndexeerde woorden: 1602
Totaal aantal geïndexeerde relaties tussen woorden en berichten:4037
Maar helaas we kunnen nog niet zoeken.
Van het inbouwen weet ik eerlijk gezegt niets.
Maar met een goede uitleg wil ik het altijd proberen.
BIj zoeken
Fulltext native (Actief)
Totaal aantal geïndexeerde woorden: 1602
Totaal aantal geïndexeerde relaties tussen woorden en berichten:4037
Maar helaas we kunnen nog niet zoeken.
Van het inbouwen weet ik eerlijk gezegt niets.
Maar met een goede uitleg wil ik het altijd proberen.
Inbouwen..?
De statistieken over het aantal geïndexeerde woorden zegt niet zoveel, waar het om gaat is dat die index is opgebouwd toen de instellingen nog anders/verkeerd waren. Je moet de index opnieuw laten opbouwen als je de instellingen aanpast. Dat is gedaan met 1 klik in het aangegeven scherm en daarna een flinke portie geduld.
De statistieken over het aantal geïndexeerde woorden zegt niet zoveel, waar het om gaat is dat die index is opgebouwd toen de instellingen nog anders/verkeerd waren. Je moet de index opnieuw laten opbouwen als je de instellingen aanpast. Dat is gedaan met 1 klik in het aangegeven scherm en daarna een flinke portie geduld.
Dutch Open Projects