Bericht
door EelkeB » 12 apr 2010, 12:15
Ik begrijp dat het gaat om de tijd dat je kunt doen over het typen van een bericht. Dit is niet de instelling "tijd tussen berichten", want dat gaat erover hoe snel je na elkaar verschillende berichten mag insturen.
Dit kan aan de sessie-tijd liggen (de tijd waarna een sessie, bij inactiviteit, automatisch wordt afgesloten), maar in mijn zoektocht naar waar deze instelling te vinden is ("Instellingen serverprestatie"), kwam ik ook de instelling "Maximale tijd om een formulier te versturen" tegen onder "Instellingen beveiliging". Volgens mij is dat een nieuwe instelling, maar die zou er ook invloed op moeten hebben. Bij mij staat deze op 7200 seconden, wat op zich toch wel voldoende zou moeten zijn. De sessie-tijd zou ik niet langer zetten dan 1800 seconden (een half uur), want dat is ook een stukje veiligheid.
Overigens, als je bij het insturen van een bericht een foutmelding krijgt, kun je inloggen en dan met de back-knop teruggaan naar je bericht-formulier. Die een keer insturen levert dan een foutmelding op van een ongeldig formulier, maar daarna nog een keer insturen gaat wel goed.