Kan geen privéberichten sturen.

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
SiM0

Kan geen privéberichten sturen.

Bericht door SiM0 » 07 apr 2010, 08:09

• Adres van je forum: http://2own.nl/phpBB3/
    Event. modificaties op je forum: Nee
    Wanneer ontstond het probleem? Altijd geweest
    phpBB versie: 3.0.7-PL1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
    Wat is het probleem?
Ik ben een beheerder op een forum. Ik ben geen eigenaar. Alle gebruikers kunnen privéberichten sturen behalve ik terwijl in de permissies staat dat ik toch ook privéberichten mag sturen.

Jeroen

Re: Kan geen privéberichten sturen.

Bericht door Jeroen » 07 apr 2010, 11:15

Bij welke permissies heb je gekeken? Bij die van je account zelf, of van de groep "Beheerders"?
Als je er niets in veranderd hebt zou je standaard wel privé berichten moeten kunnen sturen.
Jeroen

EelkeB

Bericht door EelkeB » 07 apr 2010, 12:42

Voor het troubleshooten van het permissie-systeem kun je het beste de permissiemaskers erbij halen. Hier kun je lezen hoe je dat doet: http://wiki.phpbb.nl/Permissies#Problem ... ie-maskers

Als "iedereen" priveberichten kan versturen, dan moet het in principe voldoende zijn dat jouw beheerder-account ook deel uitmaakt van de groep Geregistreerde gebruikers (dat zou eigenlijk altijd moeten, wil je zeker weten dat een beheerder minimaal kan wat een normale gebruiker kan), waar dan kennelijk die rechten om priveberichten te versturen aan toegekend zijn.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

SiM0

Bericht door SiM0 » 07 apr 2010, 13:00

Ik heb gekeken of ik in de groep geregistreerde gebruikers zit en ja ik zit er in. Ik heb gekeken bij mijn eigen permissies en daar staat dat ik alles kan/mag. Ik weet echt niet wat de oorzaak kan zijn. :o

EelkeB

Bericht door EelkeB » 07 apr 2010, 13:02

En wat doe je dan precies en op welk punt kom je er dan achter dat het niet werkt?
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

SiM0

Bericht door SiM0 » 07 apr 2010, 13:08

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken. Uiteindelijk lag het aan de permissies van de groepen waar ik in zat. :)

Gesloten