Search functie toont zones die beschermd zijn

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
raymon

Search functie toont zones die beschermd zijn

Bericht door raymon » 29 mar 2010, 20:34

• Adres van je forum: http://www.ajaxtalk.nl
    Event. modificaties op je forum:geen
    Wanneer ontstond het probleem?geen idee
    phpBB versie: 3.0.4

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee
    Wat is het probleem?
Op onze site hebben we 2 zones die alleen voor moderators zichtbaar zijn. We hebben nu ontdekt dat via de search functie en dan 'Ga naar: Selecteer een forum' 1 van de 2 zones te vinden is met een normale gebruiker. Echter, ingelogd als deze gebruiker kun je het forum niet zien, alleen dus via de search.

Ik heb een en ander nagekeken in de database maar kan niets vinden zo op het eerste gezicht. Voor degene die wil helpen heb ik een account aangemaakt (gewoon user account). Een PM graag voor het password :)

Jeroen

Re: Search functie toont zones die beschermd zijn

Bericht door Jeroen » 30 mar 2010, 16:37

Ik denk dat dit toch een kwestie van permissie instellingen is, maar ik ben toch wel even benieuwd hoe het zit. Stuur mij die inloggegevens dus maar even, als je wil, dan ga ik eens kijken of ik erachter kan komen.
Jeroen

Jeroen

Bericht door Jeroen » 30 mar 2010, 21:22

Het was wat ik dacht dat het was: de categorie waar het forum in zou staan heeft de permissies zo staan dat geregistreerde leden de categorie niet kunnen zien en niet kunnen lezen.

Het moderatorforum wat in die categorie staat, heeft de permissies zo ingesteld staan dat geregistreerde leden hem wel mogen zien en wel mogen lezen. Dat was alleen niet zichtbaar op de index, omdat de categorie dus niet zichtbaar was. Daarom was dat moderatorforum dus wel zichtbaar in het "Ga naar forum" menuutje.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel, ik heb het overigens goed voor je ingesteld.
Jeroen

raymon

Bericht door raymon » 30 mar 2010, 22:15

Heel erg bedankt Pietje!

Wat ik me dan wel afvraag is waarom het andere moderator zone niet zichtbaar was? Gelukkig maar trouwens. Nogmaals bedankt voor de uitleg en de aanpassing.

Heb je ook een idee over m'n andere topic wat betreft de upgrade van 3.04 naar 3.07 PL1? :)

Jeroen

Bericht door Jeroen » 31 mar 2010, 16:28

raymon schreef:Wat ik me dan wel afvraag is waarom het andere moderator zone niet zichtbaar was?
Daar stonden de permissies wél goed ;)
Jeroen

Gesloten