Phpbb updaten
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Phpbb updaten
Ik zit met mijn forum nog op versie 3.0.4 van phpbb. Ik wil deze gaan updaten maar weet niet meer waar ik aanpassingen voor mijn mods heb gedaan.
Is het handig om in dit geval te updaten?
Is het handig om in dit geval te updaten?
Re: Phpbb updaten
Als je gaat updaten met de automatische updater, dan voegt phpBB eventuele verschillen in bestanden samen, dus in principe hoef je niet te weten wat en waar je gemodificeerd hebt.
Lees anders eens de wiki over updaten door. Op deze pagina op phpBB.com kan je het update pakket van 3.0.4 naar 3.0.7-PL1 downloaden. Maak van te voren een backup van je forum en database, die kan je dan altijd nog terugzetten mocht er toch nog wat verkeerd gaan.
Lees anders eens de wiki over updaten door. Op deze pagina op phpBB.com kan je het update pakket van 3.0.4 naar 3.0.7-PL1 downloaden. Maak van te voren een backup van je forum en database, die kan je dan altijd nog terugzetten mocht er toch nog wat verkeerd gaan.
Jeroen
Ik heb installatron gebruikt om phpbb te installeren, hierin zit ik ook een update functie, is deze ook te gebruiken?
Wij ondersteunen hier geen phpBB installaties die geïnstalleerd zijn met dat soort programma's.
Daarvoor moet je dus bij degene zijn die het programma beheert (je hosting?), want zoals gezegd ondersteunen wij dat soort installaties niet.
Daarvoor moet je dus bij degene zijn die het programma beheert (je hosting?), want zoals gezegd ondersteunen wij dat soort installaties niet.
Jeroen
Mag ik vragen wat het verschil is? Want installatron doet automatisch wat je normaal handmatig doet, dus je eindproduct is hetzelfde.
Dat soort installaties zijn aangepast, en geen standaard phpBB installaties. Zoals je zelf waarschijnlijk al hebt ondervonden, zijn dat soort installaties met één muisklik geinstalleerd.
Jeroen
Vreemd, ik heb diverse malen gebruik gemaakt van het service team en hier geen opmerking over gehad.
Maar ik ga het proberen met de auto updater.
Maar ik ga het proberen met de auto updater.
Na het updaten krijg ik deze foutmelding als ik een topic wil openen:
Fatal error: Call to a member function acl_get() on a non-object in /usr/home/deb14829/domains/htcforum.nl/public_html/forum/includes/message_parser.php on line 1082
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Fatal error: Call to a member function acl_get() on a non-object in /usr/home/deb14829/domains/htcforum.nl/public_html/forum/includes/message_parser.php on line 1082
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Problemen zijn inmiddels opgelost.
Hoe is het probleem opgelost?
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail