Installeren lukt niet

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Jalf

Installeren lukt niet

Bericht door Jalf » 15 mar 2010, 17:29

Ik ben al de hele middag bezig met het installeren van een nieuw phpbb3 forum, maar krijg het maar niet voor elkaar. Het lijkt wel alsof de bestanden niet op de juiste plek staan ofzo.

Wat heb ik gedaan?

- PHPBB3 gedownload, uitgepakt en via FTP geupload naar mijn webspace

- Ik heb een database aangemaakt via het controlpanel (mysql)

- Ik heb de uitgepakte bestande gekopieerd naar de public_html map op mijn space in de map phpbb3. Er staat ook een map met daarin de url van mijn site. Toen het in eerste instantie niet werkte zoals in de wiki beschreven stond heb ik de map phpbb3 geknipt en in de map van mijn url geplakt. Beide leverden geen resultaat op. Ik kwam niet in de inlogpagina.

- Ik heb een test bestand aangemaakt (test.html) en deze in de phpbb3 map geplakt en geprobeerd om via mijn browser het bestand te openen. Dat lukt niet. Als ik in de browers de url van mijn site gevolgd door /phpbb3/test.html invoer werkt het niet. Kortom, ik heb het gevoel dat ik in de foute map zit te werken. Iemand misschien een oplossing? Bij voorbaat dank!

Jeroen

Re: Installeren lukt niet

Bericht door Jeroen » 15 mar 2010, 17:35

Welke mappen heb je nog meer op je server staan dan?
Jeroen

Jalf

Bericht door Jalf » 15 mar 2010, 17:44

- backups
- domains
- imap
- mail
- public_html

Dit zie ik als ik inlog op mijn website via ftp

Ik ben wat aan het rommelen geweest. Als ik het test.html bestandje in de map domains/mijnurl.nl/public_html/ plaats en er via de browser probeer te komen werkt het wel. Heb nu de map phpbb3 naar bovenstaande public_html gekopieerd, maar dan gebeurt er helaas weer niets :cry:

Jeroen

Bericht door Jeroen » 15 mar 2010, 17:53

Je moet waarschijnlijk in public_html zijn, en daar alles in uploaden.
Mogen we eens een link naar je site?
Jeroen

Jalf

Bericht door Jalf » 15 mar 2010, 20:20

Er staat nog helemaal niks op mijn site. Denk dus niet dat je daar veel aan hebt. De url van mijn site is www.jalf.nl

Moet ik de uitgepakte mappen in de phpbb3 map laten staan? Dus dat het dan public_html/phpbb3/.... wordt?

Jeroen

Bericht door Jeroen » 15 mar 2010, 20:23

Jawel, dan kan ik bijvoorbeeld zelf even uitzoeken waar je forum staat door het een en ander te proberen
Jalf schreef:Moet ik de uitgepakte mappen in de phpbb3 map laten staan? Dus dat het dan public_html/phpbb3/.... wordt?
Als je je forum in de root van je site wilt (dus http://www.jesite.nl), dan moet je de mappen en bestanden die in het mapje phpBB3 staan, plaatsen in de hoofdmap van je site. Wil je je forum op http://www.jesite.nl/forum, dan upload je het phpbb3 mapje naar de hoofdmap van je site en hernoem je dat mapje naar "forum".
Jeroen

Jalf

Bericht door Jalf » 15 mar 2010, 20:28

Okido. ik had mijn vorige post al aangepast, maar de site is verder nog helemaal leeg. Ik wil het forum niet direct in de root, maar http://www.jalf.nl/forum dus.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 15 mar 2010, 20:29

Ik had gelijk raak, je forum staat nu op www.jalf.nl/phpBB3.
Verander de naam van het mapje phpBB3 op je server in forum, en surf vervolgens naar www.jalf.nl/forum en volg daar het installatie proces.
Jeroen

Jalf

Bericht door Jalf » 15 mar 2010, 20:35

Wow, geweldig!

Super, hartstikke bedankt!

:bier:

Jeroen

Bericht door Jeroen » 15 mar 2010, 20:36

Geen probleem :)
Mocht je tijdens het installatieproces nog vastlopen, stel je vragen gerust.
Jeroen

Gesloten