Hoe te werk gaan invullen database ?
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Hoe te werk gaan invullen database ?
Wie van jullie kan me verder helpen
ik heb nu de map op mijn site staan en was aant installeren nu tijdens de installatie vraagt hem gegevens in te vullen van database.
kan me iemand juist zeggen welke gegevens ik juist moet nemen
ik heb een heel lijst ook van mijn website hosting gekregen.
ik heb nu de map op mijn site staan en was aant installeren nu tijdens de installatie vraagt hem gegevens in te vullen van database.
kan me iemand juist zeggen welke gegevens ik juist moet nemen
ik heb een heel lijst ook van mijn website hosting gekregen.
Re: Hoe te werk gaan invullen database ?
Je moet in het controlepaneel van je website een (SQL) database aanmaken, met een bijbehorende gebruiker + wachtwoord. Die gegevens moet je even onthouden/opschrijven en die invullen bij de installatie.
Dit is per hosting verschillend dus ik kan het niet gedetaileerder uitleggen

Jeroen
Okey ik snap er nu heel niks meer van :-/Pietje schreef:Je moet in het controlepaneel van je website een (SQL) database aanmaken, met een bijbehorende gebruiker + wachtwoord. Die gegevens moet je even onthouden/opschrijven en die invullen bij de installatie.
kan me iemand dan ook mss stap voor stap uitleggen hoe het moet en niet een ingewikeld engelstalige lijst geven
ik dacht dat ik gewoon gegevens nu moest invullen maar blijkbaar komt er nog wat meer nu bij zien
Engelstalige lijst?
Maargoed, je hebt als het goed is een aantal inloggegevens van je websitehosting gekregen, zoals FTP wachtwoord, etc. Daar staat vaak ook een gebruikersnaam en wachtwoord bij voor het controlepaneel van je website.
Log daar op in, en je hebt hoogstwaarschijnlijk ergens de mogelijkheid om een database aan te maken. Nadat (of tijdens) het aanmaken van die database op je website, kan je waarschijnlijk ervoor kiezen om een gebruiker aan je database toe te voegen. Die gebruiker kan je gebruiken om phpBB te laten verbinden met je database.
Als je dat dus gedaan hebt, ga je weer naar de installatie van phpBB, daar wordt dan inderdaad om die gegevens gevraagd: database naam, database gebruikersnaam, database wachtwoord. Die heb je net aangemaakt in het controlepaneel van je site. Verder kan je de databaseserver/hostnaam en poort database leeglaten, dit gaat vaak vanzelf goed.
Zoals ik al zei, is dit per webhosting verschillend en kan ik dus niet precies uitleggen waar en hoe je moet klikken en dergelijke.

Maargoed, je hebt als het goed is een aantal inloggegevens van je websitehosting gekregen, zoals FTP wachtwoord, etc. Daar staat vaak ook een gebruikersnaam en wachtwoord bij voor het controlepaneel van je website.
Log daar op in, en je hebt hoogstwaarschijnlijk ergens de mogelijkheid om een database aan te maken. Nadat (of tijdens) het aanmaken van die database op je website, kan je waarschijnlijk ervoor kiezen om een gebruiker aan je database toe te voegen. Die gebruiker kan je gebruiken om phpBB te laten verbinden met je database.
Als je dat dus gedaan hebt, ga je weer naar de installatie van phpBB, daar wordt dan inderdaad om die gegevens gevraagd: database naam, database gebruikersnaam, database wachtwoord. Die heb je net aangemaakt in het controlepaneel van je site. Verder kan je de databaseserver/hostnaam en poort database leeglaten, dit gaat vaak vanzelf goed.
Zoals ik al zei, is dit per webhosting verschillend en kan ik dus niet precies uitleggen waar en hoe je moet klikken en dergelijke.
Jeroen
wel ik heb twee domeinen in 1 pakket het is op de tweede url dat ik mijn forum wil maken zelf eens.Pietje schreef: Log daar op in, en je hebt hoogstwaarschijnlijk ergens de mogelijkheid om een database aan te maken. Nadat (of tijdens) het aanmaken van die database op je website, kan je waarschijnlijk ervoor kiezen om een gebruiker aan je database toe te voegen. Die gebruiker kan je gebruiken om phpBB te laten verbinden met je database.
ik heb daar mijn map geinstalleerd gehad en dus aan de installatie begonnen.
ik heb nu eens via de hosting firma op de link ingelogd en niet via filezilla eens en dan zie ik mijn twee sites
ik klik op de tweede website in het menu en dan zie ik volgende 'zie printscreen'
http://img411.imageshack.us/img411/7256/infof.jpg
Dat maakt het wat makkelijker, doe het volgende:
Ga naar MySQL Management, daar staat bovenaan "Create New Database".
Klik daarop, en vul de velden in. Die gegevens die je daar invult dus even onthouden, en invullen bij de phpBB installatie.
Klik daarop, en vul de velden in. Die gegevens die je daar invult dus even onthouden, en invullen bij de phpBB installatie.
Jeroen
Maakt het wat uit wat ik er in vul of mag het eender wat zijn als ik het maar onthouw ?Pietje schreef:Dat maakt het wat makkelijker, doe het volgende:
Dat mag je natuurlijk helemaal zelf kiezen, je moet die info invullen bij de installatie.
Het is wel aan te raden om een moeilijk wachtwoord te kiezen, maar dat is natuurlijk allemaal vrij logisch.
Het is wel aan te raden om een moeilijk wachtwoord te kiezen, maar dat is natuurlijk allemaal vrij logisch.
Jeroen
dit is gebeurd nu weet ik ook voor in de toekomst hoe ik dat moet doen want ik dacht dat ik meerdere kan instaleren forums maar eerst eens met deze veder doenPietje schreef:Dat mag je natuurlijk helemaal zelf kiezen, je moet die info invullen bij de installatie.
en dan deze gegevens gewoon invullen wat men bij de installatie vroeg dus
Het maken van het configuratiebestand is mislukt, de alternatieve methodes om dit bestand te maken worden hieronder beschreven.
Download configuratie
Je kunt het config.php bestand naar je computer downloaden, waarna je het manueel uploadt (en het eventueel bestaande config.php bestand overschrijft) naar de phpBB 3.0 root map. Zorg er echter wel voor dat je het bestand in ASCII-formaat uploadt (als je niet weet hoe dit moet, raadpleeg dan de documentatie van je FTP-programma). Nadat je het config.php geüpload hebt, klik je op "klaar" om naar de volgende stap te gaan.
Download configuratie
Je kunt het config.php bestand naar je computer downloaden, waarna je het manueel uploadt (en het eventueel bestaande config.php bestand overschrijft) naar de phpBB 3.0 root map. Zorg er echter wel voor dat je het bestand in ASCII-formaat uploadt (als je niet weet hoe dit moet, raadpleeg dan de documentatie van je FTP-programma). Nadat je het config.php geüpload hebt, klik je op "klaar" om naar de volgende stap te gaan.
ik heb gewoon via filezilla het bestand vervangen door het gedownloade bestand en dan zit ik nu in Geavanceerde instellingen moet ik daar speciale dingen nog instellen ?
Verwijder, verplaats of hernoem de installatiemap voordat je het forum gaat gebruiken. Zolang deze map nog bestaat, zal alleen het beheerderspaneel bereikbaar zijn.
Wie kan helpen ?
Wie kan helpen ?
Klinkt vrij logisch toch? 
De

De
/install/
map verwijderen op je server.Jeroen
Heb ik gedaan net maar hij zegt nog steeds hetzelfdePietje schreef:Klinkt vrij logisch toch?
De/install/
map verwijderen op je server.
http://www.vwbelgium-community.be/phpBB3/
Weet je ook zeker dat hij helemaal weg is? soms hapert het wel eens!!GC_Boy schreef:Heb ik gedaan net maar hij zegt nog steeds hetzelfdePietje schreef:Klinkt vrij logisch toch?
De/install/
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
nu werkt het wel http://www.vwbelgium-community.be/phpBB3/index.phpDavid schreef:Weet je ook zeker dat hij helemaal weg is? soms hapert het wel eens!!GC_Boy schreef:Heb ik gedaan net maar hij zegt nog steeds hetzelfdePietje schreef:Klinkt vrij logisch toch?
De/install/
ik heb even die tekst gelezen maar ja ik ben een leek

zijn er nog belangrijke dingen nu die ik moet doen
en wat moet ik doen als ik uiterlijk wil veradere zo naar de vorm van de website
Ik vraag me ook volgende af als ik nu categorien ga maken kan men dan als men opt forum komt direct posten of moet men dan premissies geven dit was vroeger niet echt duidelijk ook niet voor me
Dit is een voorbeeldbericht in je phpBB3 installatie. Alles lijkt correct te functioneren. Je mag dit bericht, indien gewenst, verwijderen en verder gaan met het instellen van je forum. Tijdens de installatie werden een aantal permissies voor de voorgedefinieerde gebruikersgroepen (beheerders, bots, globale moderators, gasten, geregistreerde gebruikers en geregistreerde COPPA gebruikers) aan je eerste categorie en forum toegewezen. Het is aan te raden je eerste categorie en forum te hernoemen en nadien de permissies over te nemen als je een nieuwe categorie of forum aanmaakt. Als je er toch voor kiest om je eerste categorie en forum te verwijderen, vergeet dan niet permissies toe te wijzen aan deze gebruikersgroepen telkens je een nieuwe categorie of forum aanmaakt. Veel plezier!GC_Design
Beheerder