Ik begrijp uit je verhaal niet helemaal wat er mislukt is...

Hooguit nog niet helemaal voltooid?
Uit je openingspost blijkt dat je geen modificaties hebt, behalve een aangepaste stijl. Ik neem aan (na je forum bekeken te hebben) dat dit gewoon een apart gedownloade en geïnstalleerde stijl, en niet "aangepast" in de letterlijke zin van het woord, dat het de standaard prosilver is die helemaal is aangepast qua kleur e.d.
En dat geval is het eigenlijk redelijk simpel. Ik vind dan altijd nog de handigste/meest inzichtelijke vorm van updaten, gewoon de gewijzigde bestanden overschrijven, zoals in het Wiki-artikel beschreven onder het kopje
Gewijzigde bestanden. Je moet dan wel een ander bestand downloaden dan Pietje hierboven aangeeft, maar dat kun je ook vinden via het Wiki-artikel.
Overigens werkt dit principe ook met een volledige download van de nieuwste phpBB3-versie, alleen vervang je dan alle bestanden (kan handig zijn als je bang bent dat je meer hebt gesloopt dan alleen de veranderde bestanden). Je moet dan ook opletten dat je je config.php backupt en weer terugzet (of om te beginnen al niet onverschrijft met de lege config uit de download).
Aandachtspunt wat niet in de Wiki staat (ga ik zo maar eens even wat aan doen): als je een niet-standaard stijl gebruikt, dan moet je ook zorgen voor een geupdate versie van die stijl. Heb je geen mods, dan kun je kijken of de auteur van de stijl een geupdate versie beschikbaar maakt, anders moet je zelf de benodigde wijzigingen aanbrengen. Deze zijn in dit topic op phpBB.com te vinden:
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 4&t=880735 (momenteel nog niet bijgewerkt voor 3.0.7).