Beheerder e-mailen, maar waar?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Egbert Zijlema
Contacteer:

Beheerder e-mailen, maar waar?

Bericht door Egbert Zijlema » 23 feb 2010, 19:35

• Adres van je forum: http://www.damsterkraant.nl/damsterforum
    Event. modificaties op je forum: n.v.t.
    Wanneer ontstond het probleem? geen probleem, vraag
    phpBB versie: 2.x

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? nee
    Wat is het probleem? geen probleem, vraag
Ik heb, nadat zich twee "verdachte" (inmiddels verwijderde) leden hadden geregistreerd, mijn forum dichtgetimmerd voor nieuwe leden met een hotmail- of gmail-account. Maar er zijn natuurlijk ook "veilige" aspirantleden die een dergelijk e-mailaccount gebruiken. Nu wil ik graag dat hotmailers en gmailers als reden van de weigering (ban) te lezen krijgen dat ze contact kunnen opnemen met de beheerder; dit dan met een mailto-koppeling, zodat ze simpelweg op het woord beheerder kunnen klikken om direct hun mailclient te starten.

Waar kan ik dat regelen? In het beheerderspaneel kan ik wel een reden voor de ban invullen, maar ik kan daar geen html (<a href="mailto:....>) gebruiken. Ik moet dus, vrees ik, rechtstreeks gaan editen in een pagina, maar welke is het? Het registratieformulier wordt geopend via "ucp.php?mode=register", maar in het bestand ucp.php vind ik geen aanknopingspunt.
Gegroet,
Egbert Zijlema

Homo sapiens non urinat in ventum

FreakyBlue
Contacteer:

Re: Beheerder e-mailen, maar waar?

Bericht door FreakyBlue » 23 feb 2010, 21:30

Open language/nl/ucp.php
Zoek

Code: Selecteer alles

'EMAIL_BANNED_EMAIL'		=> 'Het opgegeven e-mailadres kan niet worden gebruikt.',
Daaronder staan nog een paar relevante tekst passages.
Deze kan je naar gelieve aanpassen en dus aangeven dat ze contact op kunnen nemen met de beheerder.
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

Egbert Zijlema
Contacteer:

Re: Beheerder e-mailen, maar waar?

Bericht door Egbert Zijlema » 23 feb 2010, 22:26

Dankjewel, FreakyBlue!
Het werkt als een zonnetje. In dat bestand staat dus de standaard zin, die een registrant met een ongewenst e-mailadres te zien krijgt zolang de beheerder in het beheerderspaneel geen eigen tekst heeft opgegeven. Dat had ik wel gedaan en daarom vond ik de juiste plek maar steeds niet. Hartelijk dank!
Gegroet,
Egbert Zijlema

Homo sapiens non urinat in ventum

Gesloten