registreren

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Mister v

registreren

Bericht door Mister v » 22 feb 2010, 09:46

kan ik ervoor zorgen dat men verplicht is te registreren met het e-mail adres dat men gekregen heeft van provider
dus hotmail en dergelijke zouden niet meer mogen

FreakyBlue
Contacteer:

Re: registreren

Bericht door FreakyBlue » 23 feb 2010, 00:50

Je zou hotmail (en andere mailadressen) kunnen bannen in je beheerderspaneel door dit in te voeren:

Code: Selecteer alles

*@hotmail.com
Dan worden alle mailadressen met @hotmail.com aan het einde geweigerd.
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

EelkeB

Re: registreren

Bericht door EelkeB » 24 feb 2010, 09:27

Je doet het voorkomen of je naar een algemene oplossing op zoek bent. Ik weet niet precies hoe je dat ziet, maar je zou willen controleren via welke provider iemand verbinding maakt en dan kijken of het email-adres van hetzelfde domein afkomstig is? Technisch misschien te realiseren, maar behoorlijk ingewikkeld en volgens mij niet iets dat je moet willen. Om een voorbeeld te geven, je wilt ook iedereen die een eigen domeinnaam heeft (bedrijven, maar tegenwoordig ook steeds meer particulieren) niet binnenlaten? Deze zullen in het algemeen niet noodzakelijkerwijs vanaf hun eigen domein verbinding maken met Internet, maar wel een email-adres van dat domein gebruiken. Verder zijn er natuurlijk veel mensen die als primair email wel hotmail of GMail of iets dergelijks hebben, om uiteenlopende redenen (makkelijk dat je er vanaf overal bij kunt, onafhankelijkheid van de provider zodat je makkelijker overstapt, ...).

Zelf heb ik enige tijd yahoo.com mail-adressen geblokkeerd, omdat er vrijwel alleen spam-registraties vandaan kwamen. Ik zou dat echter per geval bekijken, en het ook goed afwegen tegen hoeveel legitieme gebruikers je vanaf een bepaald domein krijgt.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Gesloten