sql database impoteren

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
reasonforum
Berichten: 133
Lid geworden op: 27 nov 2007, 17:09

sql database impoteren

Bericht door reasonforum » 16 feb 2010, 20:45

Ik ben met een verhuizing van mijn forum bezig.
nu had ik via mijn oude server een uitleg gekregen hoe ik die over kan zetten. (bigdump)
nu heb ik gemerkt dat het mij echt niet gaat lukken.

kan iemand mij met spoed helpen?

alvast bedankt,
jeffrey

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: sql database impoteren

Bericht door Paul » 16 feb 2010, 21:26

Wat gaat er niet aan lukken? Welke fouten krijg je? Zonder wat meer informatie is het nogal moeilijk je te helpen ;)

reasonforum
Berichten: 133
Lid geworden op: 27 nov 2007, 17:09

Re: sql database impoteren

Bericht door reasonforum » 16 feb 2010, 22:31

eigelijk alles :cry:

kan iemand dit voor mij doen want ik weet ook niet echt wat ik moet aanvinken tijdens expoteren.
overmorgen loopt mijn oude server af dus moet wel voor die tijd geregeld zijn.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: sql database impoteren

Bericht door Paul » 17 feb 2010, 09:09

Wij geven hier alleen support. Als je het iemand wilt laten doen kan je in het gevraagd forum vragen.

Gebruikersavatar
joept
Berichten: 452
Lid geworden op: 17 apr 2008, 08:22
Contacteer:

Re: sql database impoteren

Bericht door joept » 17 feb 2010, 09:39

reasonforum schreef:eigelijk alles :cry:

kan iemand dit voor mij doen want ik weet ook niet echt wat ik moet aanvinken tijdens expoteren.
overmorgen loopt mijn oude server af dus moet wel voor die tijd geregeld zijn.
Heb je het al met phpMyAdmin geprobeerd, werkt vaak ook prima hoor!

reasonforum
Berichten: 133
Lid geworden op: 27 nov 2007, 17:09

Re: sql database impoteren

Bericht door reasonforum » 17 feb 2010, 14:56

het is gelukt hoor
alles staat weer op het forum.

alleen bij in en uit loggen krijg ik een witte pagina en daar blijft hij op hangen.
wat kan dat zijn?

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3639
Lid geworden op: 10 mei 2008, 21:22

Re: sql database impoteren

Bericht door Jeroen » 17 feb 2010, 17:57

Achter die witte pagina zit waarschijnlijk een foutmelding verborgen, en die kan je op deze manier weergeven:

Open config.php

Zoek daarin op:

Code: Selecteer alles

// @define('DEBUG', true);
// @define('DEBUG_EXTRA', true);
Verander dat in:

Code: Selecteer alles

@define('DEBUG', true);
@define('DEBUG_EXTRA', true);
Kan je eventuele foutmeldingen hier posten, zodat we je verder kunnen helpen?
Jeroen

Salomon
Berichten: 3878
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:15

Re: sql database impoteren

Bericht door Salomon » 17 feb 2010, 18:36

Niks, nada, noppes. Zie ook het topic dat ik net had gestart - had dit topic niet gezien. Debug staat aan, maar de E_USER_NOTICE komt niet door.
Wijziging:
Andere topic is gesloten, vandaar dat ik de info even hier post die ik in het andere topic had gezet:
Support template is niet relevant aangezien het forum op slot staat voor buitenstaanders momenteel.

Goed, het is lang geleden dat ik in deze categorie een topic opende, maar toch, bij deze. Een vriend van me heeft z'n forum verhuisd naar hostingmachine ivm ruimtegebrek oude server, maar het lukte niet helemaal dus moest ik helpen. Het probleem is - de manier van phpBB om messages te geven (trigger_error('message', E_USER_NOTICE)) werkt niet. Al vraag ik voor de trigger_error om de mode, komt er toch 6135 = E_ALL ^ E_NOTICE uit, watE_USER_NOTICE dus zou moeten doorgeven. Maar het enige wat je krijgt is een witte pagina, aka, de error wordt niet getriggered. Zelfs een error_reporting(E_USER_NOTICE); trigger_error($message); heeft niet geholpen...

Iemand enig idee?

EDIT - heb net een onafhankelijk bestand aangemaakt, waar de notice wel doorheen komt, en waar
trigger_error(error_reporting(), E_USER_NOTICE); mooi 6135 geeft, which is E_ALL ^ E_NOTICE...
Laatst gewijzigd door Derky op 17 feb 2010, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Dubbelpost

reasonforum
Berichten: 133
Lid geworden op: 27 nov 2007, 17:09

Re: sql database impoteren

Bericht door reasonforum » 17 feb 2010, 20:01

niemand?

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: sql database impoteren

Bericht door Paul » 17 feb 2010, 22:35

reasonforum, niet bumpen binnen 24 uur, zoals onze regels vermelden.

Salomon
Berichten: 3878
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:15

Re: sql database impoteren

Bericht door Salomon » 19 feb 2010, 08:16

Iemand?

Gebruikersavatar
EelkeB
Berichten: 865
Lid geworden op: 13 mar 2009, 12:35
Locatie: Bussum

Re: sql database impoteren

Bericht door EelkeB » 19 feb 2010, 08:51

Wat is precies je doel van het aanpassen van de error reporting en waar probeer je de error reporting aan te passen? In common.php zet phpBB zelf de error reporting op E_ALL ^ E_NOTICE, dus afhankelijk van of jij je call daarvoor of daarna neerzet gaat het wel of niet lukken. Heb je de raad opgevolgd om het debug-level aan te passen? Heb je al in de logs van de webserver gekeken?
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Salomon
Berichten: 3878
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:15

Re: sql database impoteren

Bericht door Salomon » 19 feb 2010, 12:06

Niks in webserver log, error reporting is niet aangepast. Het probleem is dus dat de error reporting, die de messages geeft van "Je bent ingelogd" etc dmv een trigger_error($message), waarbij de tweede parameter standaard E_USER_NOTICE is, niet doorkomt, en dus gewoon een witte pagina geeft. Debug level aanpassen helpt niet.

Gebruikersavatar
EelkeB
Berichten: 865
Lid geworden op: 13 mar 2009, 12:35
Locatie: Bussum

Re: sql database impoteren

Bericht door EelkeB » 19 feb 2010, 15:04

"Je bent ingelogd" via trigger_error...? Zoals gezegd, standaard zet phpBB het error reporting level op E_ALL ^ E_NOTICE. Er zijn duizenden phpBB boards die "desondanks" gewoon een melding laten zien dat je bent ingelogd (dat gaat *niet* via PHP error reporting), dus ik denk dat je op een dood spoor zit...

Edit: de juiste manier om notices te zien te krijgen is door de DEBUG define aan te zetten in de config. phpBB heeft een eigen error_handler, die afhankelijk van deze instelling notices wel of niet weergeeft. Als je dan toch nog een wit scherm krijgt dan gaat er iets mis voordat phpBB uberhaupt de error handler heeft kunnen registreren.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Salomon
Berichten: 3878
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:15

Re: sql database impoteren

Bericht door Salomon » 21 feb 2010, 17:03

Je bent ingelogd gaat via trigger_error ja. Het probleem is dus dat die berichten NIET doorkomen, en je dan een witte pagina krijgt. Verander je de E_USER_NOTICE in een E_USER_ERROR, krijg je een "General error, je bent ingelogd" en werkt het dus WEL, ook via de phpBB error handler. En standard error reporting is inderdaad E_USER_NOTICE, maar E_USER_NOTICE != E_NOTICE.

Debug aan of uitzetten, doet zoals gezegd, niks.

Salomon
Berichten: 3878
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:15

Re: sql database impoteren

Bericht door Salomon » 24 feb 2010, 21:17

Niemand?

Gebruikersavatar
FreakyBlue
Berichten: 1607
Lid geworden op: 29 okt 2007, 22:15
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: sql database impoteren

Bericht door FreakyBlue » 24 feb 2010, 22:10

Zal je vast en zeker al geprobeerd hebben ... de files overschrijven met files uit een nieuw phpBB3 pakket:
- alle bestanden in je rootfolder behalve config.php
- ./adm
- ./includes
- ./language
- ./styles

Vervolgens je cache legen.
Wellicht is een bestand niet goed overgezet (beschadigd tijdens download of upload).
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

Salomon
Berichten: 3878
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:15

Re: sql database impoteren

Bericht door Salomon » 28 feb 2010, 13:49

Na nog wat troubleshooten en wat gaan kijken in msg_handler() ben ik erachter. Op een of andere vage manier was message_body.html leeg overgekomen... De originele stijl-file er weer ingezet en voila, het werkt weer. Toch bedankt allemaal!

Gesloten