forum zonder inloggen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
willleke

forum zonder inloggen

Bericht door willleke » 04 feb 2010, 14:00

Is het mogelijk om een forum te maken met phpbb3 zonder dat mensen die iets op je forum posten zich moeten inloggen?

Gerda
Contacteer:

Re: forum zonder inloggen

Bericht door Gerda » 04 feb 2010, 14:09

volgens mij wel.

permissie`s moeten dan open staan voor alle topics.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 04 feb 2010, 17:17

Dan moet je inderdaad bij forumpermissies aangeven dat de groep "gasten" alles mag zien en ook berichten mogen plaatsen.
Jeroen

_Ron_
Contacteer:

Bericht door _Ron_ » 04 feb 2010, 17:52

Dat zal dan een flink spam-forum gaan worden :roll:
Linkje? :lol:
hanff.nl
Gij zult niet stelen.... De overheid duldt geen concurrentie!

Jeroen

Bericht door Jeroen » 04 feb 2010, 18:07

Je moet dan inderdaad wel rekening houden met ontzettend veel spam, omdat je spambots eigenlijk vrij spel geeft :)
Jeroen

EelkeB

Bericht door EelkeB » 05 feb 2010, 09:25

willleke schreef:Is het mogelijk om een forum te maken met phpbb3 zonder dat mensen die iets op je forum posten zich moeten inloggen?
Samenvattend: het kan, maar zet het absoluut niet volledig open, of je krijgt meer dan een dagtaak aan het opruimen van troep die door geautomatiseerde scripts op je forum wordt geplaatst. Wat ik bedoel als ik zeg, zet het niet volledig open is, zet er minimaal een CAPTCHA op (een test die moet uitwijzen of degene die het forumlier invult een persoon is of een robot/script - bijvoorbeeld zo'n plaatje met vervormde letters - dit is ingebouwd in phpBB), maar die zijn zeker niet zaligmakend. Enerzijds zijn ze irritant voor gebruikers, anderzijds is het vrijwel onmogelijk om een foolproof CAPTCHA te maken.

Een ander aspect is dat je op die manier geen enkele controle hebt op wat mensen op je forum plaatsen en dus ook niemand erop kan aanspreken als ze het forum oneigenlijk gebruiken.

Ik kies er zelf voor om alles op mijn forum leesbaar te hebben voor iedereen. Wie wil reageren moet even registreren, maar dat is een klusje van niks. Ook hier geldt dat je er een CAPTCHA op moet zetten, maar nieuwe bijdrages kun je verder beveiligen tegen spam door nieuw geregistreerde gebruikers te beperken in hun kunnen (zoals dat alles wat ze plaatsen eerst goedgekeurd moet worden door een moderator - wat verstaan wordt onder nieuw geregistreerde gebruikers is afhankelijk van het post-aantal en dat kun je op bijvoorbeeld 1 of 3 zetten).
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

willleke

Bericht door willleke » 05 feb 2010, 10:42

dank jullie wel

Gesloten