Update 3.0.6

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
hellraiser666

Update 3.0.6

Bericht door hellraiser666 » 01 feb 2010, 11:44

• Adres van je forum: http://
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.6

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Momenteel is mijn phpbb3 versie 3.0.5 en wil die updaten naar 3.0.6

En dit wil me dus niet lukken. Iemand die ergens een mooie nederlandse uitleg weet staan hoe
dit te doen of die me kan helpen.

Heb onderstaande proberen te volgen:

Hoe werk ik mijn phpBB-forum bij?
De gemakkelijke manier van het bijwerken van je installatie bevat onderstaande stappen en gelden enkel voor het automatisch updatepakket. Je kunt ook kiezen voor de manieren die in het INSTALL.html document staat. De stappen om phpBB3 automatisch bij te werken zijn:

•Ga naar de phpBB.nl downloads pagina en download het "Automatische updaten" zip-archief;

•Pak het zip-archief uit;

•Upload de uitgepakte install-map volledig naar je phpBB-root (waar je config.php ook staat).

Eenmaal geüpload, zal je forum, door het uploaden van de install-map, voor gewone gebruikers uitgeschakeld zijn.

Ga nu naar de install-map en begin met het bijwerken van je forum.

Daar zal je geholpen worden met het bijwerken. Je wordt ook op de hoogte gebracht zodra alles bijgewerkt is.

In het vet gedrukt begrijp ik dus helemaal niet want ik vind nergens iets waar ik geholpen wordt :(

Jeroen

Re: Update 3.0.6

Bericht door Jeroen » 01 feb 2010, 14:35

Misschien heb je wat aan dit wiki artikel.
Heb je de zip al gedownload, uitgepakt en geupload of nog niet?
Jeroen

hellraiser666

Bericht door hellraiser666 » 01 feb 2010, 15:40

Ondertussen de update uitgevoerd.

Helaas, forum niet meer bereikbaar. Ik krijg volgende melding:

PHP Notice: in file /common.php on line 219: require(./includes/hooks/index.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /common.php on line 219: require(./includes/hooks/index.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required './includes/hooks/index.php' (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /usr/home/deb17344/domains/bike2hell.be/public_html/forum/common.php on line 219

Veronderstel dat ik ergens die onderste regel in mijn html moet plakken maar weet niet goed hoe of waar.
Regel 219 ? Maar hoe?

Enige idee Pietje? :D

hellraiser666

Bericht door hellraiser666 » 01 feb 2010, 20:02

Allez, was dus helemaal in de knoei geraakt.
Heb dan maar gans het forum meteen verwijdert gezien ik het knoeien meer dan beu was.

Dan via installatron de 3.0.6 versie geinstalleerd, ook nederlands taalpakket geinstalleerd.
Tot hier geen enkel probleem.

Dan een afbeeldingsset gedownload deze uitgepakt in geimporteerd naar
../styles/prosilver/imageset/nl. Voor zover ik begrepen heb moet het zo.

Nu krijg in mijn beheerderspaneel - stijlen - afbeeldingssets nergens die nieuwe set te zien :(

Iemand die weet hoe ik de nieuwe imageset aan de praat krijg?

hellraiser666

Bericht door hellraiser666 » 01 feb 2010, 20:30

Is ok, uiteindelijk toch gelukt.
Ben nu helemaal up to date en kan nu herbeginnen met mijn categorieen en forums opnieuw aan te maken :D

EelkeB

Bericht door EelkeB » 02 feb 2010, 08:45

Als je het forum ook oorspronkelijk via "installatron" hebt geinstalleerd, dan kan het goed zijn dat je problemen ondervind bij het updaten via de officiele phpBB-methode. Zo'n automatische installer kan een iets gewijzigde versie van phpBB installeren, wat problemen kan veroorzaken.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

hellraiser666

Bericht door hellraiser666 » 02 feb 2010, 09:59

Dat weet ik niet. Maar gisteren wel gemerkt dat updates ook kunnen uitgevoerd
worden via installatron. Dus volgende keer meteen via deze weg updaten :D

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 02 feb 2010, 10:56

Echter zul je voor support nu bij je host moeten zijn, omdat de bestanden aangepast zijn, en wij deze wijzingen niet weten, hierdoor treden veel problemen op bij het gebruik van deze installaties. Wij geven enkel minimale basis support op dit soort installaties.

Gesloten