Update nodig??? Moet dat ? Hoe moet dat ?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Tassaa

Update nodig??? Moet dat ? Hoe moet dat ?

Bericht door Tassaa » 30 jan 2010, 15:48

Hoi Allemaal !

Ik ben helemaal nieuw hier, maar ook in de wereld van phpBB. Niet zo heel erg lang geleden ben ik beheerder geworden van een ontzettend leuk forumpje ... maar helaas ondervinden we ook nog wel het een en ander aan bugs.

Zo ondervinden leden problemen met inloggen, of zijn ze inglogd en vallen ze toch uit het forum. Dit geeft natuurlijk ergernis omdat dat de "berichten sinds laatste bezoek" verdwenen zijn.

Aphrodite phpBB Style Notes
Versie-informatie
Je forum is bijgewerkt tot de laatste versie, er zijn geen updates beschikbaar voor jouw versie van phpBB.

Aphrodite phpBB Style Notes
You are allowed to use this phpBB style only if you agree to the following conditions:
- You cannot remove my copyright notice from style without my permission.
- You cannot use images from this style anywhere else without my permission.
- You can convert this style to another software, but converted style must have my copyright.
- If you want to create new phpBB style based on this style you must ask my permission.
- If you modify this style it still should contain my copyright because it is based on my work. Modified style should not be available for download without my permission.

For support visit: http://www.phpbbstyles.com

If you want your forum to run faster or if you want to see additional features of this style I recommend you use eXtreme Styles mod for phpBB.

Sincerely,
Vjacheslav Trushkin (aka CyberAlien).

Volgens een vriendin van mij moet ons forum nodig ge-update worden ... maar ik ben erg bang voor de evt ellende die dit gaat geven ... en daarbij ... ik zou niet eens weten hoe ik dat zou moeten aanpakken !

Alvast heel erg vriendelijk bedankt voor uw hulp.

Groetjes,

Tassaa

Jeroen

Re: Update nodig??? Moet dat ? Hoe moet dat ?

Bericht door Jeroen » 30 jan 2010, 16:59

Je geeft aan dat je forumversie 3.0.6 is, maar je maakt nog gebruik van phpBB2!
Je loopt dus een heel eind achter, en het is zeker aan te raden om te updaten. Na de update ben je waarschijnlijk ook van een hoop bugs af.

Waarschijnlijk zal je dan wel een andere forumstyle moeten nemen, of er zelf een maken, want de stijl die nu gebruikt wordt bestaat volgens mij niet voor phpBB3 (heb even voor je gezocht).

De update zorgt er dus voor dat al je leden, gebruikers, berichten etc. bewaard blijven. Misschien is het handig om dit wiki artikel eens door te lezen, dat gaat over de update van phpBB2.x naar phpBB3.x.
Jeroen

Tassaa

Bericht door Tassaa » 30 jan 2010, 23:18

Heb het bericht opgeslagen zodat ik het later even op mijn gemakje kan lezen.

Thanx

AirWarrior

Bericht door AirWarrior » 31 jan 2010, 13:14

Pietje schreef:Je geeft aan dat je forumversie 3.0.6 .
Dit staat standaard in de template als je een nieuw onderwerp start.
De meeste mensen lezen er overheen, denk ik :mrgreen:
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.

Tassaa

Bericht door Tassaa » 31 jan 2010, 21:32

Klopt als een zwerende vinger !! Ik had er ook overheen gelezen :oops:

Nog even een vraagje: ons forum zou moeilijk te updaten zijn, omdat we de motieven database enzo hebben en dat is een 'add-on' en die was voorheen niet beschikbaar voor 3.0

Zouden jullie ons forum aub even wat nader willen bekijken/bestuderen ? Misschien zien jullie wel meer redenen om NIET up te daten ? Of misschien weten jullie zeker te stellen dat de update geen onoverkombare gevolgen zou hebben voor ons forum ???

Ik ben zo bang dat alles straks weg is !! We hebben 3 jaar ongelovelijk hard geknokt om 2000 leden te krijgen. En al de informatie ed die we inmiddels hebben in het forum ... ik moet er niet aan denken als straks alles weg is !!!

Misschien dat jullie een account moeten aanmaken ?? Misschien makkelijk om dan "phpBB" in de nick te verwerken ... dan weet ik wie jullie zijn en dan beschouw ik jullie tenminste niet als spammers ;)

Jeroen

Bericht door Jeroen » 31 jan 2010, 21:49

Alle dingen die niet standaard bij phpBB2 zaten, dus bijv. ook wat jij daar opnoemt, worden niet meegeconverteerd naar phpBB3. Die zullen dan helaas opnieuw gemaakt moeten worden voor phpBB3.
Jeroen

Tassaa

Bericht door Tassaa » 31 jan 2010, 22:05

Hoe opnieuw precies ???

Opnieuw als : alles is weg dus vanaf 0 beginnen ?
Of meer in de zin van: geen probleem, die add-on's kunnen er dan later weer gewoon bij ??

Sorry hoor :oops: Ik heb echt heel veel vragen omdat dit allemaal nog zo abracadabra voor mij is :( Hoop dat jullie daar een beetje begrip voor hebben.

Alvast bedankt maar weer voor alle hulp !!!

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 31 jan 2010, 22:35

Weet je toevallig nog welke mod dat was die je nu gebruikt? Voor phpBB3 is er deze: http://www.flying-bits.org/viewtopic.php?f=38&t=1624 en daar staat onderaan:
Converteren van Smartors "Album MOD" voor phpBB2
Ik zou gewoon eerst eens een backup maken van je database en daarmee gaan experimenteren zodat je weet wat je tegen kunt komen.

Tassaa

Bericht door Tassaa » 01 feb 2010, 20:42

We maken gebruik van Photo Album Addon, dat is volgens mij inderdaad smartors "album MOD". Begrijp ik het goed dat php gallery een soort van opvolger is van Photo Album Addon. Het oude album moet worden geconverteerd naar php gallery?? :oops:

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 01 feb 2010, 21:12

Ja dat maak ik daar wel uit op.

Gesloten