Leden kunnen elkaars posts editten

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Annouska
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 sep 2009, 21:05

Leden kunnen elkaars posts editten

Bericht door Annouska » 25 jan 2010, 10:19

  • Adres van je forum: http://www.vaagforum.nl
    Event. modificaties op je forum: Quick Reply, Welkom paneel
    Wanneer ontstond het probleem? Al vanaf het begin
    phpBB versie: 3.0.6


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
    Wat is het probleem?
Ik ben er achter gekomen dat alle leden niet alleen hun eigen berichten kunnen editten, maar ook die van andere. Ik heb het hele forum doorgespit maar ik kan niet vinden waar ik die permissie kan uitschakelen.
Weet iemand waar ik kan regelen dat ze alleen hun eigen berichten kunnen editten?

Gerda
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jul 2005, 18:17
Contacteer:

Re: Leden kunnen elkaars posts editten

Bericht door Gerda » 26 jan 2010, 13:02

het lijkt wel of alle gebruikers
moderators zijn geworden ?

ik denk maar even hardop hoor
heb er totaal geen verstand van en ben me nog ontzettend aan het inlezen.

Gebruikersavatar
DoubleJ
Berichten: 502
Lid geworden op: 22 jan 2005, 17:20
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Leden kunnen elkaars posts editten

Bericht door DoubleJ » 26 jan 2010, 14:49

Hallo,

Ga allereerst goed na of iedereen alleen maar in de Geregistreerde gebruikersgroep zit en niet per ongeluk in andere groepen.

Wat je nu doet is per forum de permissies aanpassen van deze groep. Kijk extra naar de permissies die zij hebben voor "Gebruikers permissies" en "Moderator permissies".

De moderator permissies zijn degene die mensen in staat stellen om andere mensen hun bericht te wijzigen. Let hier dus extra op.
DoubleJ - "Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan."

Gebruikersavatar
EelkeB
Berichten: 865
Lid geworden op: 13 mar 2009, 12:35
Locatie: Bussum

Re: Leden kunnen elkaars posts editten

Bericht door EelkeB » 28 jan 2010, 09:26

Nog een andere tip, maak gebruik van de permissie-maskers. Ga naar permissie-maskers in het ACP (in de tab "Permissies"). Bekijk daar de effectieve rechten van een persoon waarvan je weet dat die de berichten van een ander kan bewerken. Zoek een permissie op die dit kan veroorzaken (ik denk dat het inderdaad een moderator-permissie zal zijn). Die zou dan op "ja" moeten staan. Er staat bij elke permissie een klein ikoontje. Als je daarop klikt, krijg je een overzicht van alle "permissie-bronnen" (gebruikersgroepen, direct toegekende permissies) die invloed hebben op de effectieve permissie van die gebruiker. Zo kun je precies zien waar de permissie vandaan komt.

Handmatige controle kan ook, maar het probleem is hier nu net dat er iets onverwachts is gebeurd, dus dat de oplossing misschien ook wel niet op voor de hand liggende plaatsen zit. De permissie-maskers is in feite een manier om permissies exact te "meten". En zeggen ze niet "meten is weten"? :)
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Gesloten