Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
billy
Bericht
door billy » 15 jan 2010, 15:20
- Adres van je forum: http://rsfun.nl
Event. modificaties op je forum: nee
Wanneer ontstond het probleem? gister blijkbaar
phpBB versie: 3.0.6
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
Wat is het probleem?
Ik kreeg een post op het forum:
Code: Selecteer alles
Ik heb een probleem. Ik kijk altijd bij toon actieve onderwerpen. Maar mij probleem is nu dus dat deze niet meer werkt. Ik krijg niet meer de actieve onderwerpen te zien zoals vroeger. Dus nu is mijn vraag komt dit alleen bij mij voor of zijn der nog meer mensen die dit probleem hebben. En of dit opgelost kan worden of niet.
Het is niet zo'n super groot probleem. Maar vond dit altijd wel makkelijk want je zag precies wie voor het laatst had gepost en op welk topic.
Alvast bedankt voor de hulp en ondersteuning.
Hoe kan ik dit oplossen?
Bedankt
-
Jeroen
Bericht
door Jeroen » 15 jan 2010, 15:38
Dit staat in het bekende problemen sticky in dit forum:
- De actieve onderwerpen lijst werkt niet meer na de update!
Nou, eigenlijk werkt deze optie nu beter dan ooit! Er was namelijk eerst een bug die ervoor zorgde dat de Actieve onderwerpen lijst altijd aan stond voor alle forums, zelfs wanneer de forum beheerders het op Nee had gezet. In 3.0.6 is deze bug opgelost waardoor je dat nu dus correct kan instellen. Het nadeel hiervan is wel dat wanneer forum beheerders deze optie niet zelf op Ja hadden gezet (wat eerder dus niet nodig was) dat nu de actieve onderwerpen lijst dan niks zal weergeven en zal je een foutmelding krijgen dat er geen onderwerpen zijn.
De oplossing hiervoor is best simpel, gewoon onder het Forums tabblad, voor elk forum de optie "Actieve onderwerpen weergeven" op Ja zetten. En nu snappen we dat dit best veel werk voor sommigen kan zijn, dus daarom kan je het ook voor alle forums tegelijk doen met deze query.
Code: Selecteer alles
UPDATE phpbb_forums SET forum_flags = forum_flags | 16 WHERE forum_type < 2;
Jeroen
-
billy
Bericht
door billy » 15 jan 2010, 18:21
Ah oke, bedankt!