phpBB3 Support FAQ

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3639
Lid geworden op: 10 mei 2008, 21:22

phpBB3 Support FAQ

Bericht door Jeroen » 30 dec 2009, 21:23

Let op: We ondersteunen op phpBB.nl geen phpBB2 meer.

Inleiding
In dit artikel vind je in het kort waar je de meest belangrijke dingen kunt vinden omtrent de forumsoftware phpBB3. Het is handig om dit eerst even door te lezen voordat je een supporttopic gaat openen in een van de supportforums.

In het stukje hieronder lees je waar je terecht kan met bepaalde support vragen.

Welke vragen post ik waar?
  • 3.0 Support
    In het 3.0 Support forum kan je vragen stellen over de phpBB3 forumsoftware. Als je bijvoorbeeld problemen hebt met het installeren van een phpBB forum, je forum is niet zichtbaar, je komt niet uit de forumpermissies of je weet niet hoe je een beheerder moet toevoegen? Stel dit soort vragen in het 3.0 Support forum.
  • 3.0 Modificaties
    In het 3.0 Modificaties forum mogen vragen gesteld worden over (het installeren van) modificaties. In dit topic lees je meer over modificaties. Gebruik dus het 3.0 Modificaties forum wanneer je problemen ondervind met een modificatie of het installeren daarvan.
  • 3.0 Stijlen
    In het 3.0 Stijlen forum heb je de mogelijkheid vragen te stellen over phpBB3 stijlen. Supportvragen over het veranderen van het uiterlijk van je forum mag je dus in het 3.0 Stijlen forum posten.
Als je snel en goed geholpen wil worden is het belangrijk om je vraag in het goede forum te stellen!

phpBB3.x documentatie
  • phpBB 3.x Portaal in de Wiki
    Overzichtspagina in onze Wiki, hier vind je veel nuttige links verder verspreid door de Wiki, allemaal over phpBB 3.x.
  • phpBB 3.x Documentatie
    De, door phpBB.nl vertaalde, documentatie van phpBB 3.x. Een erg handig artikel, als je de basisfunctionaliteiten van phpBB 3.x onder knie wilt krijgen! :)
FAQ - Meest gestelde vragen
Hieronder vind je een lijst met meestgestelde vragen en links naar handige (wiki)artikelen.
  • Hoe installeer ik een phpBB3 forum?
    Op de phpBB.nl wiki is een erg handig en zeer uitgebreid artikel te vinden over de phpBB3 installatie. Er staat stap voor stap beschreven wat je moet doen. Dit artikel is zeer handig voor de beginnende gebruiker van de phpBB software.

    Hoe converteer ik een phpBB2 forum naar phpBB3?
    In dit wiki artikel staat stap voor stap uitgelegd hoe je succesvol een phpBB2 forum converteerd naar phpBB3. Supporttopics over het converteren naar phpBB3 zijn nog wel toegestaan.

    Hoe update ik een phpBB3 forum?
    Eens in de zoveel tijd brengt phpBB een nieuwe versie uit. Het is aan te raden om je forum altijd zo snel mogelijk te updaten naar de meest recente versie, dat zorgt ervoor dat je forum veilig blijft en je minder last hebt van spam. Lees dus het phpBB3 Updaten artikel op de wiki.

    Hoe installeer ik de Nederlandse vertaling van phpBB?
    phpBB heeft de mogelijkheid je forum te lokaliseren door een Nederlands taalpakket te installeren. In dit wiki artikel lees je kort maar krachtig hoe je dat precies doet.

    Hoe stel ik in één keer de zomertijd in voor alle gebruikers?
    Lees daarvoor dit topic eens door.

    Mijn forum is gehackt! Wat moet ik doen?
    We weten dat deze situatie waarschijnlijk stressvol is, maar je moet zo snel mogelijk een kopie maken van de volgende onderdelen van je forum voordat je ook maar iets veranderd.
    1. Maak een kopie van alle bestanden die op dit moment op je server staan.
    2. Maak een kopie van je gehele database.
    3. Maak een kopie je de log-bestanden van je server rond het moment van de hack. (Deze kunnen in de map 'logs' zijn, of andere misschien in het controle paneel van je host)
    4. Rapporteer de hack bij de phpBB.com Incidents tracker en voeg al het materiaal wat je verzameld hebt bij de voorgaande punten toe. Upload deze naar een veilige locatie waar het team bij kan zodat ze de oorzaak kunnen opzoeken en jouw forum weer herstellen. Maak hier alsjeblieft geen onderwerp van aan op het forum, aangezien dit het onderzoek mogelijk kan schaden.
    "Veel voorkomende problemen" topic
    Lees in het andere sticky de meest voorkomende problemen in phpBB3 door.

    Alle phpBB.nl wiki artikelen voor phpBB3 op een rijtje
    Op deze pagina vind je een lijst met de meest belangrijke phpBB3 wiki artikelen op een rijtje.
Opmerkingen
Heb je een opmerking over dit topic of wil je wat toevoegen, stuur mij dan even een privébericht :)

6-4-2010 - Jeroen - Stukje toegevoegd over zomertijd
2-1-2009 - Jeroen - "Help ik ben gehackt!" stukje toegevoegd (door Jim)
Jeroen

Gesloten