Nieuwe gebruiker komt automatisch in twee groepen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
airedaleforum

Nieuwe gebruiker komt automatisch in twee groepen

Bericht door airedaleforum » 14 dec 2009, 21:09

• Adres van je forum: http://www.airedaleforum.nl
    Event. modificaties op je forum:nvt
    Wanneer ontstond het probleem?geen probleem maar een vraag over een instelling
    phpBB versie: 3.0.6

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nieuwe style en uiterlijke dingen
    Wat is het probleem?
Als een nieuwe gebruiker registreert, dan krijgt deze de groep "pas geregistreerde gebruiker" en "geregistreerde gebruiker" toegewezen.
De beperkingen die ik toeken in de "pas geregistreerde gebruiker" worden volgens mij overruled door "geregistreerde gebruiker".

Hoe kan ik ervoor zorgen dat een nieuwe gebruiker alleen de autorisatie heeft van de groep "pas geregistreerde gebruiker"?

Jeroen

Re: Nieuwe gebruiker komt automatisch in twee groepen

Bericht door Jeroen » 14 dec 2009, 21:12

Dat doe je zo: Beheerderspaneel -> Tabblad algemeen -> Instellingen registratie -> Stel de Nieuw geregistreerde gebruikersgroep in als standaard -> Schakel in op "Ja".
Jeroen

airedaleforum

Bericht door airedaleforum » 14 dec 2009, 21:26

Bedankt voor je snelle reactie

Ik heb deze optie al op "Ja" staan maar dit geeft dus geen verschil.
Ik heb ook een rang aangemaakt voor nieuwe gebruiker maar dit helpt ook niets.

airedaleforum

Bericht door airedaleforum » 14 dec 2009, 21:47

Wat ik wil is dat nieuwe gebruikers alleen kunnen schrijven in een voorstel forum en na 2 berichten (waaronder 1 in "voorstelronde") de rechten van geregistreerde gebruikers krijgen.

Hoe ik de groeppermissie ook instel, ze blijven op een een of andere manier schrijfrechten houden in andere forums.

EelkeB

Bericht door EelkeB » 15 dec 2009, 09:29

Je kunt rechten overrulen door deze op "Nooit" te zetten, voor de betreffende groep. Je zet dus alles wat je geregitreerde gebruikers wel wil toestaan, maar nieuw geregistreerde gebruikers niet, op "Nooit" voor de nieuw geregistreerde gebruikers.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

airedaleforum

Bericht door airedaleforum » 15 dec 2009, 14:04

EelkeB schreef:Je kunt rechten overrulen door deze op "Nooit" te zetten, voor de betreffende groep. Je zet dus alles wat je geregitreerde gebruikers wel wil toestaan, maar nieuw geregistreerde gebruikers niet, op "Nooit" voor de nieuw geregistreerde gebruikers.
Opgelost!

Gesloten