Site nog niet online brengen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
supershiva

Site nog niet online brengen

Bericht door supershiva » 23 nov 2009, 09:26

Ongetwijfeld een serieuze noob vraag :oops:

Het leek me leuk om zelf een eigen forum te beginnen op basis van PHPbb3 mede vanwege deze actieve nederlandstalige communitie + duidelijke wiki.

Heb een stukje hostingruimte afgenomen bij versio, die maken gebruik van DirectAdmin.

Ik heb via installatron opgegeven dat de site + database in de root moet worden geinstalleerd omdat ik voor nu wil dat de mensen direct op m'n forum komen.
Wellicht dat ik in een later stadium een website voor het forum wil maken, maar dat komt later wel.

Alleen wat ik nergens zo gauw kan terugvinden is antwoord op m'n vraag.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik rustig aan mijn site kan werken en hem pas online brengen als ik vind dat ik klaar ben ?
Kan ik dat in DirectAdmin instellen ?

FreakyBlue
Contacteer:

Re: Site nog niet online brengen

Bericht door FreakyBlue » 23 nov 2009, 10:02

Dat kan je doen door lokaal te werken (dit is het beste, maar waarschijnlijk te ingewikkeld voor je ;) ), door je forum uit te schakelen (zodat alleen jij er op kan) of door op een subdomein te beginnen waar niemand zo snel naar toe surft.
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

supershiva

Bericht door supershiva » 23 nov 2009, 11:08

Als ik het board uitschakel zodat alleen ik er nog op kan, dan is de site natuurlijk al wel online en kan de hele wereld mee kijken wat ik allemaal aan het uitproberen ben, en dat wil ik liever niet.

Dat ze niet ergens in directadmin een simpele button hebben gemaakt. site active / inactive...

FreakyBlue
Contacteer:

Bericht door FreakyBlue » 23 nov 2009, 11:19

supershiva schreef:Als ik het board uitschakel zodat alleen ik er nog op kan, dan is de site natuurlijk al wel online en kan de hele wereld mee kijken wat ik allemaal aan het uitproberen ben, en dat wil ik liever niet.

Dat ze niet ergens in directadmin een simpele button hebben gemaakt. site active / inactive...
Als je je board uitschakelt, kan niemand meekijken. Ze krijgen enkel de pagina te zien dat je board is uitgeschakeld. Alles wat er 'achter' hangt is niet toegankelijk.
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 23 nov 2009, 12:00

Je kan ook de index.htm of .html die je host in de ftp root heeft gezet laten staan. Dan komen ze in ieder geval niet automatisch op je forum. Wil je zelf kijken dien je te surfen naar www.jouw_domein.nl/index.php

Volgens mij kom je zo een heel eindje zonder later weer allerlei verplaatsingen te doen en server en cookie instellingen te moeten aanpassen.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 23 nov 2009, 12:17

Wat je kunt doen voor absolute zekerheid is hetvolgende:
  1. Maak in je code-editor (of als je die niet hebt gewoon kladblok/notepad) een bestand aan dat je de naam .htaccess (=hele bestandsnaam, niet de extensie!) geeft.
  2. Geef in dat bestand de volgende code in:

Code: Selecteer alles

Options +FollowSymlinks 
    RewriteEngine on 
    RewriteCond %{REMOTE_HOST} !^123\.45\.67\.89 
    RewriteRule \.*$ /http://www.google.nl[R=302,L]

waarbij 123\.45\.67\.89 jouw eigen IP adres is, maar dan met een backslash voor elke punt. Eventueel kun je daar meerdere IP adressen ingeven als je vanaf meerdere locaties werkt (kwestie van die regel kopieren en het IP veranderen). Alleen vanaf die IP-adressen heb je dan toegang, alle andere mensen worden doorverwezen naar Google.
Als je niet weet wat je IP is kun je dat eenvoudig checken met http://www.watismijnip.nl/

Overigens nog een andere optie: gewoon een wachtwoord instellen voor je site met DirectAdmin.

supershiva

Bericht door supershiva » 23 nov 2009, 15:39

Ger schreef: Overigens nog een andere optie: gewoon een wachtwoord instellen voor je site met DirectAdmin.
Deze optie klinkt niet al te ingewikkeld, waar in directadmin kan ik dat instellen ?

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 23 nov 2009, 22:41

Geen idee, ik heb geen DirectAdmin maar cPanel. Maar het kan vrijwel zeker, want het is een standaardfunctie. Misschien is er iemand in de zaal die dat wel zo weet te vertellen, maar anders kom je er met even zoeken ook wel uit.

EelkeB

Bericht door EelkeB » 24 nov 2009, 08:49

Meest logische route als je er niet uitkomt is het navragen bij je provider; zij bieden "DirectAdmin" aan, dus zij zouden het ook moeten supporten.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Jeroen

Bericht door Jeroen » 24 nov 2009, 15:05

Hier vind je een uitleg over hoe je bepaalde mappen beveiligd met een wachtwoord.
http://www.site-helper.com/misc.html#password

Dit verschilt misschien per hosting ;)
Jeroen

- KipZilla -

Bericht door - KipZilla - » 24 nov 2009, 15:13

de beste manier is je forum inderdaad op onderhoudsfuntie te zetten in je adminpanel !

een andere manier is zelf een onderhoud.php inbouwe en dan deze include in je config, echter lijkt me dit niet te doen voor je aangezien je geen ervaring hebt. dit is wel super handig aangezien maar 1 ip op je site kan en dat ben je zelf dus ook geen last van bots. je kan in deze onderhoud.php een standaard tekst neerzetten of doorverwijzen naar een andere website. mocht iemand intresse hebben naar dit script laat het me weten ( werkt ook bij niet phpbbfora )

greeetzz :mrgreen:
Ik haat regeltjesgeile mensen ;)

Jeroen

Bericht door Jeroen » 24 nov 2009, 15:14

- KipZilla - schreef:mocht iemand intresse hebben naar dit script laat het me weten ( werkt ook bij niet phpbbfora )
Waarom zou je die hier niet posten? :P
Misschien hebben dan meer mensen er nog wat aan.
Jeroen

- KipZilla -

Bericht door - KipZilla - » 24 nov 2009, 15:26

@ piet

omdat ik hem nog moet afschrijven :P zal hem van de week publiceren, je weet me forum nu te vinden piet dus hou in de gaten daar zal die opkomen en ik zal hier een post neerplanten zodra dit het geval is.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 24 nov 2009, 20:04

Als je niets nuttigs hebt toe te voegen hier, antwoord dan gewoon niet :)

- KipZilla -

Bericht door - KipZilla - » 24 nov 2009, 20:07

paul schreef:Als je niets nuttigs hebt toe te voegen hier, antwoord dan gewoon niet :)
@moi ?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 24 nov 2009, 20:09

Tegen iedereen die hiervoor een niet nuttige bijdrage aan dit topic gaf, dus daar hoor jij ook toe ja.

Reacties kunnen verder per PM.

- KipZilla -

Bericht door - KipZilla - » 24 nov 2009, 20:59

Hier het nuttige script wat ik bedoelde.

Opslaan als onderhoud.php ,wel even je ip instellen en kiezen of je tekst en/of iframe wil.

<?
$onderhoud=FALSE;
if($onderhoud==FALSE){//Haal uit de config of de site offline is FALSE = OFFLINE, TRUE=ONLINE
    if($_SERVER["REMOTE_ADDR"]==="00.000.000.000"){ //IPadressen die de pagina wel mogen zijn meerdere schijden met ||
        echo'hier kan iets maar zouw ik weg laten, kan effect hebben op de latout namelijk';//Weergeven als je de pagina wel mag zien in onderhoud modus
    }
    else{
        echo 'Deze site is OFFLINE ( of om door te verwijzen naar een andere website het volgende: )<div width="100%" height="99%" style="position:absolute; top:0; left:0; height:99%; width:100%;"><iframe width="100%" height="99%"  src="http://test.nl" frameborder="0" scrolling="no"></iframe></div>';//Weergeven aan Kijkers
        exit;
    }
}
?>
alle paginas die je niet wil laten zien plaats je de volgende code net na de eerste <head> tag.

<?  include('onderhoud.php'); ?>
voor phpbb fora include in de common.php maar hier raad ik toch echt nogmaals gewoon de onhoudsoptie van het forum zelf aan.

Dus als je nu ook even met wat nuttige informatie komt paul inplaats van kritiek ben ik ook weer een vredig mens ;)

Gesloten