Moet ik me zorgen maken om bijgevoegd spam bericht?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
David
Contacteer:

Moet ik me zorgen maken om bijgevoegd spam bericht?

Bericht door David » 14 nov 2009, 15:02

• Adres van je forum: http://watisnf.nl/forum
    Event. modificaties op je forum: Ajax shoutbox, Sudoku Mod, PhPbb portaal, annouchment center, Button mod en een mod op zelf nieuwe pagina's te maken
    Wanneer ontstond het probleem? Ik heb een vraag over de veiligheid van een link!
    phpBB versie: 3.0.5

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
    Wat is het probleem?
Ik vond zojuist onderstaand bericht op mijn forum. Ik heb zijn account gechecked gezien het vage E-mail adres lijkt het mij een spammer!! Ik heb het bericht meteen in een veilige omgeving waar alleen beheerders kunnen komen gezet en de betreffende poster verbannen. ik heb nog NIET op de link geklikt!

Mijn vraag is eigenlijk of de link geen illegale of hackende scrips bevatten. Waarschijnlijk maar ik zorgen om niks... maar ik wil even zeker weten of er geen veiligheids lekker zijn of vage scripts. Kan iemand me hier in gerust stellen of vertellen dat de link veilig is??
399fe499a80716593c06c8623dba45e6 Hi Guys, I am newbie in the internet stuff and I dont know if I am writing on correct board on this website. I
have got problem with activating my account. I received email but when I click on the link it was not working, is this link is correct? http://watisnf.nl/?20ada1120d86,
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

_Ron_
Contacteer:

Re: Moet ik me zorgen maken om bijgevoegd spam bericht?

Bericht door _Ron_ » 15 nov 2009, 18:20

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo'n geweldige actie van je om dan vervolgens diezelfde link dan hier te posten. Verwacht je nu dat wij erop gaan klikken?
hanff.nl
Gij zult niet stelen.... De overheid duldt geen concurrentie!

David
Contacteer:

Bericht door David » 15 nov 2009, 19:39

_Ron_ schreef:Ik vind het eerlijk gezegd niet zo'n geweldige actie van je om dan vervolgens diezelfde link dan hier te posten. Verwacht je nu dat wij erop gaan klikken?
Nee duh!! Maar er zijn hier misschien wel computer kenners die achter de link kunnen kijken ;) Maar goed heb zelf al gekeken wat het inhoud... het verwijsd gewoon naar me homepage van mijn website. Dus het bevat geen externe dingen! De poster is gewoon één of andere vaag persoon.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

joept
Contacteer:

Bericht door joept » 15 nov 2009, 19:44

David schreef:
  • Adres van je forum: http://watisnf.nl/forum
    Event. modificaties op je forum: Ajax shoutbox, Sudoku Mod, PhPbb portaal, annouchment center, Button mod en een mod op zelf nieuwe pagina's te maken
    Wanneer ontstond het probleem? Ik heb een vraag over de veiligheid van een link!
    phpBB versie: 3.0.5

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
    Wat is het probleem?
Ik vond zojuist onderstaand bericht op mijn forum. Ik heb zijn account gechecked gezien het vage E-mail adres lijkt het mij een spammer!! Ik heb het bericht meteen in een veilige omgeving waar alleen beheerders kunnen komen gezet en de betreffende poster verbannen. ik heb nog NIET op de link geklikt!

Mijn vraag is eigenlijk of de link geen illegale of hackende scrips bevatten. Waarschijnlijk maar ik zorgen om niks... maar ik wil even zeker weten of er geen veiligheids lekker zijn of vage scripts. Kan iemand me hier in gerust stellen of vertellen dat de link veilig is??
399fe499a80716593c06c8623dba45e6 Hi Guys, I am newbie in the internet stuff and I dont know if I am writing on correct board on this website. I
have got problem with activating my account. I received email but when I click on the link it was not working, is this link is correct? http://watisnf.nl/?20ada1120d86,
He dat is grappig, gister kreeg ik precies zo'n zelfde bericht op mijn forum, gewoon verwijderen dit soort dingen. Maak je verder maar nergens zorgen om. En deze persoon zegt wel dat die zijn account niet kan activeren, maar anders kan hij ook niet op het forum zitten, kortom het slaat helemaal nergens op! :lol:

odil
Contacteer:

Bericht door odil » 15 nov 2009, 20:48

Ook ik kreeg dat bericht op mijn forum, ik heb het meteen verwijderd en het account ook.

EelkeB

Bericht door EelkeB » 16 nov 2009, 08:23

Ik vermoed een spamscriptje dat niet helemaal goed is ingesteld, gezien de "nutteloze" link die het post... In Nederland hebben wij het relatief makkelijk. Vage berichtjes in het Engels die niks te maken hebben met het onderwerp van je board? Vrijwel zeker spam. Verder niks om je "zorgen" over te maken. Zo'n link in elk geval nooit volgen en gewoon het bericht verwijderen en stappen ondernemen om het account te blokkeren. En als het vaak gebeurd, in dit topic kijken.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Gesloten