Bulk mail versturen toegestaan of niet?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Murk
Berichten: 78
Lid geworden op: 22 sep 2005, 15:17
Locatie: Nederland

Bulk mail versturen toegestaan of niet?

Bericht door Murk » 14 nov 2009, 11:40

Hallo allemaal,

Sinds oktober is er een wet voor reclame. Ik heb het een en ander gelezen, al is het me nog niet duidelijk wat nou wel of niet mag.

Ik run een forum van PhpBB, waar een mogelijkheid is om alle leden een mail te sturen (bulk mail). Graag zou ik hiervan een paar keer per jaar gebruik willen maken door informatie over mijn site, en toekomstige spel releases door te geven. Hierin staan links die verwijzen naar mijn website.

Voordat mensen lid mogen worden van mijn site, staan er een aantal regels, ook 'Je staat toe dat we je af en toe een mail sturen met informatie over deze site of games.' Als ze akkoord gaan, staan ze dit dus toe.

Is zo'n e-mail toegestaan, of is dit verboden sinds die wet?

Wie kan mij duidelijkheid geven? Alvast bedankt! :D

Groeten Murk

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Bulk mail versturen toegestaan of niet?

Bericht door Paul » 14 nov 2009, 11:55

Je zal dit aan een advocaat oid moeten vragen, ik denk niet dat iemand hier de kennis van de wet heeft om hier een antwoord op te geven.

Gebruikersavatar
joept
Berichten: 452
Lid geworden op: 17 apr 2008, 08:22
Contacteer:

Re: Bulk mail versturen toegestaan of niet?

Bericht door joept » 14 nov 2009, 11:58

Of ga naar een rechtswinkel.

Murk
Berichten: 78
Lid geworden op: 22 sep 2005, 15:17
Locatie: Nederland

Re: Bulk mail versturen toegestaan of niet?

Bericht door Murk » 14 nov 2009, 12:07

Er zal toch wel informatie over zoiets belangrijks zijn, op internet?

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Bulk mail versturen toegestaan of niet?

Bericht door Paul » 14 nov 2009, 12:20

Er is een hoop informatie beschikbaar, echter betekend dat niet dat die informatie dan ook daadwerkelijk correct is. De meeste mensen hebben geen idee hoe een wet werkt.

Gesloten