fatal error

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Gebruikersavatar
Dmeijer13
Berichten: 1074
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:20
Locatie: Raamsdonksveer (NB)

fatal error

Bericht door Dmeijer13 » 05 nov 2009, 23:06

  • Adres van je forum: http://aikido.site11.com/forum/
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.5


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
..

Ik help iemand momenteel en in het beerderspaneel stond dat hij de config.php moest chmodden naar 640 (nog steeds...) heb hem dit gezegd en sinds dien krijg ik de volgende foutmelding

Code: Selecteer alles

Warning: require(./config.php) [function.require]: failed to open stream: Permission denied in /home/a2775091/public_html/forum/common.php on line 127

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required './config.php' (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/a2775091/public_html/forum/common.php on line 127
Weet iemand waarom deze melding naar boven komt? Ik snap het in elk geval niet...
Oude gebruikersnaam: Splashing Mudkip

Helpt graag bij support maar geeft geen support via MSN of PM
Domme vragen bestaan niet, dus zul je niet dom zijn als je vraagt, je bent dom als je niet vraagt
http://www.forums.jongerenblogs.nl

Erik Frèrejean
Berichten: 194
Lid geworden op: 02 apr 2008, 19:29

Re: fatal error

Bericht door Erik Frèrejean » 05 nov 2009, 23:41

Rechten, chmod config.php naar 644
Proud member of the phpBB Afbeelding

Gebruikersavatar
Dmeijer13
Berichten: 1074
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:20
Locatie: Raamsdonksveer (NB)

Re: fatal error / registratie niet mogelijk - captcha probleem

Bericht door Dmeijer13 » 05 nov 2009, 23:50

Erik Frèrejean schreef:Rechten, chmod config.php naar 644
Wij hadden hem dus naar 640, omdat dat ook mogelijk was volgens de melding in het ACP. Maar goed, het werkt weer, bedankt!

Ehm, ff een volgende vraag die weer stukkie verder gaat, maar dat is'n ander kader *veranderd titel*

Ik krijg bij de captcha een roodkruisje te zien in het ACP staat alles goed ignesteld, registratie is niet meer mogelijk. Het lijkt mij niet dat het forum ge hacked is ofzo, ik sluit niks uit dat niet, maar zou hier het probleem kunnen zijn?

Captcha staat aan momenteel.
Oude gebruikersnaam: Splashing Mudkip

Helpt graag bij support maar geeft geen support via MSN of PM
Domme vragen bestaan niet, dus zul je niet dom zijn als je vraagt, je bent dom als je niet vraagt
http://www.forums.jongerenblogs.nl

Erik Frèrejean
Berichten: 194
Lid geworden op: 02 apr 2008, 19:29

Re: fatal error / registratie niet mogelijk - captcha probleem

Bericht door Erik Frèrejean » 06 nov 2009, 07:43

Splashing Mudkip schreef:
Erik Frèrejean schreef:Rechten, chmod config.php naar 644
Wij hadden hem dus naar 640, omdat dat ook mogelijk was volgens de melding in het ACP. Maar goed, het werkt weer, bedankt!
Nee de melding adviseert 640 of 644 ;)
Splashing Mudkip schreef:Ik krijg bij de captcha een roodkruisje te zien in het ACP staat alles goed ignesteld, registratie is niet meer mogelijk. Het lijkt mij niet dat het forum ge hacked is ofzo, ik sluit niks uit dat niet, maar zou hier het probleem kunnen zijn?

Captcha staat aan momenteel.
Hoogst waarschijnlijk een foute encoding, heb je recentelijk MODs geïnstalleerd?
Proud member of the phpBB Afbeelding

jeffrey0508
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 nov 2009, 07:56

Re: fatal error

Bericht door jeffrey0508 » 06 nov 2009, 08:00

(het is mijn website waar hij het over had)

op dit moment is alleen de WelcomePM actief
ik heb ook een Chat, maar die heb ik nog niet op mijn nieuwe stijl kunnen instellen
Ik heb geprobeerd of het wel weer werkt als ik weer naar mijn oude stijl terug ga
maar dat werkt ook niet
ik denk dat het ook niet aan de WPM ligt, want er was nog iemand die, nadat ik die MOD erop had, kon registreren.

Het kan wel aan de andere instellingen van de Chat liggen
is dat mogelijk??

Gebruikersavatar
EelkeB
Berichten: 865
Lid geworden op: 13 mar 2009, 12:35
Locatie: Bussum

Re: fatal error

Bericht door EelkeB » 06 nov 2009, 09:26

Erik Frèrejean schreef:Wij hadden hem dus naar 640, omdat dat ook mogelijk was volgens de melding in het ACP. Maar goed, het werkt weer, bedankt!
Het hangt er vanaf onder welke account de web server draait en welke account de eigenaar is van het bestand. De drie getallen geven achtereenvolgens aan wat de rechten zijn van de eigenaar, wat de rechten zijn van de groep die aan het bestand gekoppeld is en wat de rechten zijn voor "iedereen" op de server. 640 betekent lezen en schrijven voor de eigenaar, alleen lezen voor de groep, en geen rechten voor de rest. Kennelijk draait je webserver onder een andere account dan eigenaar is van het bestand en is de webserver ook geen lid van de groep die aan het bestand is gekoppeld. Vandaar dat ook het derde getal op 4 (alleen lezen) moet staan.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

jeffrey0508
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 nov 2009, 07:56

Re: fatal error

Bericht door jeffrey0508 » 06 nov 2009, 10:53

het probleem is verholpen
ik heb alles geherupload, dus ik denk dat het aan 1 van de 2 MODs lag
en ik denk de Chat

Gesloten