Forum verhuizen
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forum verhuizen
Ik wil mijn forum database overzetten naar een nieuw geinstalleerd forum. Mijn database is te groot om dat met phpmyadmin te doen.
Hoe krijg ik dit op een andere makkelijke manier voor elkaar?
En is het overzetten van de database genoeg? Of moet ik nog meer aanpassen bij een verhuizing?
Doet het service team dit eventueel ook als het niet lukt?
Hoe krijg ik dit op een andere makkelijke manier voor elkaar?
En is het overzetten van de database genoeg? Of moet ik nog meer aanpassen bij een verhuizing?
Doet het service team dit eventueel ook als het niet lukt?
Re: Forum verhuizen
Heb je SSH toegang?
Nee heb ik niet.
In principe doen we dat nietRickR86 schreef:Doet het service team dit eventueel ook als het niet lukt?

Hier lees je wat je voor aanvragen mag plaatsen: viewtopic.php?f=70&t=39281
Jeroen
- marian0810
- Contacteer:
Hiermee gaat het ook: http://www.ozerov.de/bigdump.php
phpMyAdmin kan heel prima grote dumps inlezen, via een vergelijkbaar mechanisme als bigdump gebruikt. Wat vaak wel lastig is, is het maken van de dump, omdat het langer duurt om de dump te maken dan dat de PHP execution timeout is.
Wat je kunt proberen is tabellen per stuk te downloaden en dan vervolgens de bestanden aan elkaar te plakken (of niet, dan heb je wat meer handelingen te verrichten bij het importeren). Verder, als je ze hebt, moet je vooral niet proberen om de search-tabellen te exporteren. Die zijn het grootst van allemaal en je kunt ze op de nieuwe plek van je forum opnieuw laten genereren (zoekindex indexeren).
Wat je kunt proberen is tabellen per stuk te downloaden en dan vervolgens de bestanden aan elkaar te plakken (of niet, dan heb je wat meer handelingen te verrichten bij het importeren). Verder, als je ze hebt, moet je vooral niet proberen om de search-tabellen te exporteren. Die zijn het grootst van allemaal en je kunt ze op de nieuwe plek van je forum opnieuw laten genereren (zoekindex indexeren).
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail
Ok, dan lijkt me dat wel de handigste optie. Wat zijn de standaard tabellen van phpbb die ik mee moet nemen? Dus posts, leden instellingen enz.
Alles (met de phpbb-prefix, afhankelijk van wat er gekozen is bij installatie iets van phpbb_ of phpbb3_), behalve de search-tabellen (search_wordlist, search_wordmatch en search_results). Die tabellen wel aanmaken in de nieuwe database (dus de structuur wel exporteren), maar niet de data ook overhevelen. In plaats daarvan, nadat je weer een werkend forum hebt, in het ACP de zoekindex opnieuw laten opbouwen (totdat je dat doet zal het forum bij elke zoekopdracht zeggen dat er niks gevonden werd).
Overigens ga ik bij bovenstaande ervan uit dat je full text native search gebruikt. De andere optie is dat je de full text search van MySQL gebruikt, maar als dit je niks zegt dan zal het native zijn en kun je deze laatste opmerking voor het gemak vergeten
Nogmaals, het zou kunnen dat bijvoorbeeld de post-tabel dusdanig groot is dat het zelfs niet lukt om die in zijn eentje in 1 keer te exporteren. Dan wordt het wel problematisch via een web interface, als je geen shell-access hebt dan moet je in dat geval denk ik de hulp van je provider inroepen om de dump voor je te maken (of ze zover krijgen dat ze de php execution timeout tijdelijk een stuk hoger zetten).
Overigens ga ik bij bovenstaande ervan uit dat je full text native search gebruikt. De andere optie is dat je de full text search van MySQL gebruikt, maar als dit je niks zegt dan zal het native zijn en kun je deze laatste opmerking voor het gemak vergeten

Nogmaals, het zou kunnen dat bijvoorbeeld de post-tabel dusdanig groot is dat het zelfs niet lukt om die in zijn eentje in 1 keer te exporteren. Dan wordt het wel problematisch via een web interface, als je geen shell-access hebt dan moet je in dat geval denk ik de hulp van je provider inroepen om de dump voor je te maken (of ze zover krijgen dat ze de php execution timeout tijdelijk een stuk hoger zetten).
Dutch Open Projects
De grootste tabel is me gisteren gelukt. Maar ik bedoel echt de basis lijst van tabellen, want ik heb nu een hoop mods die ik niet mee wil nemen maar die hebben wel een tabel in de database,
Dit is de lijst zoals ik die op mijn lokale testomgeving heb staan (gekopieerd uit phpMyAdmin, vandaar de "#Browse" voor elke tabelnaam):
Code: Selecteer alles
# Browse phpbb3_acl_groups
# Browse phpbb3_acl_options
# Browse phpbb3_acl_roles
# Browse phpbb3_acl_roles_data
# Browse phpbb3_acl_users
# Browse phpbb3_attachments
# Browse phpbb3_banlist
# Browse phpbb3_bbcodes
# Browse phpbb3_bookmarks
# Browse phpbb3_bots
# Browse phpbb3_config
# Browse phpbb3_confirm
# Browse phpbb3_disallow
# Browse phpbb3_drafts
# Browse phpbb3_extensions
# Browse phpbb3_extension_groups
# Browse phpbb3_forums
# Browse phpbb3_forums_access
# Browse phpbb3_forums_track
# Browse phpbb3_forums_watch
# Browse phpbb3_groups
# Browse phpbb3_icons
# Browse phpbb3_lang
# Browse phpbb3_log
# Browse phpbb3_moderator_cache
# Browse phpbb3_modules
# Browse phpbb3_poll_options
# Browse phpbb3_poll_votes
# Browse phpbb3_posts
# Browse phpbb3_post_templates
# Browse phpbb3_privmsgs
# Browse phpbb3_privmsgs_folder
# Browse phpbb3_privmsgs_rules
# Browse phpbb3_privmsgs_to
# Browse phpbb3_profile_fields
# Browse phpbb3_profile_fields_data
# Browse phpbb3_profile_fields_lang
# Browse phpbb3_profile_lang
# Browse phpbb3_ranks
# Browse phpbb3_reports
# Browse phpbb3_reports_reasons
# Browse phpbb3_search_results
# Browse phpbb3_search_wordlist
# Browse phpbb3_search_wordmatch
# Browse phpbb3_sessions
# Browse phpbb3_sessions_keys
# Browse phpbb3_sitelist
# Browse phpbb3_smilies
# Browse phpbb3_styles
# Browse phpbb3_styles_imageset
# Browse phpbb3_styles_imageset_data
# Browse phpbb3_styles_template
# Browse phpbb3_styles_template_data
# Browse phpbb3_styles_theme
# Browse phpbb3_topics
# Browse phpbb3_topics_posted
# Browse phpbb3_topics_track
# Browse phpbb3_topics_watch
# Browse phpbb3_users
# Browse phpbb3_user_group
# Browse phpbb3_warnings
# Browse phpbb3_words
# Browse phpbb3_zebra
Dutch Open Projects
En je hebt ook phpbb 3.0.5? Als ik alles overzet moet ik zeker de forums etc. syncen?
Bedankt voor je reactie.
Bedankt voor je reactie.
Nee, ik heb nog phpBB 3.0.4
Maar volgens mij is er aan de lijst tabellen niks veranderd.

Dutch Open Projects