Hallo,
Ik draai op dit moment nog een oude versie phpBB 2, met zo’n 1300 leden en 142000 berichten. Het is tijd om een upgrade te doen naar een schone phpBB3 waarbij ik de database ga importeren via het installatie tool. Omdat ik tijdens het starten van het forum niet goed bekend was met het functioneren zijn de permissies een beetje een rommeltje geworden. In plaats van met leden groepen te werken met eigen permissie per groep, moet ik nu voor elk nieuw lid/moderator, voor ieder individueel forum en sub forum de permissies instellen. Niet echt handig dus. Wat ik dus eigenlijk wil is dat na importeren van de oude database in phpBB3, alle moderator gewone leden worden en alle permissies gereset worden naar default als bij een schone installatie. Hierna kan ik op de juiste manier groepen met bijbehorende permissies aanmaken.
Na wat zoeken denk ik de methode gevonden te hebben. Maak een nieuw forum aan met de juiste permissie en kopieer deze permissies via het control panel naar alle andere forums en sub forums. Het zelfde voor de leden. Maak een nieuw lid aan met de juiste permissie, en kopieer deze via het control panel naar alle andere leden. Een duidelijke uitleg krijg ik echter niet gevonden. Door de erg uitgebreide manier van permissies instellen van het forum zie ik door de bomen het bos niet meer. Op het moment heb ik moderators naar leden terug gebracht, maar toch hebben ze nog “ergens” moderator bevoegdheden staan.
Wat is de beste manier om dit aan te pakken?
Permissie probleem bij upgrade phpBB2 > phpBB3
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: Permissie probleem bij upgrade phpBB2 > phpBB3
In phpBB3 kan je checken waar permissies vandaan komen via de permissie maskers onder de Permissies tab in je beheerderspaneel, en dan kijken naar de Forum moderatie permissies, of de Globale moderatie permissies. Vul de naam van de moderator in en klik op het pijltje (phper schreef:Op het moment heb ik moderators naar leden terug gebracht, maar toch hebben ze nog “ergens” moderator bevoegdheden staan.

Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!