Leiderschap van meerdere groepen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
StriKe

Leiderschap van meerdere groepen

Bericht door StriKe » 13 okt 2009, 12:09

• Adres van je forum: http://forum.ngb.be
    Event. modificaties op je forum: Nee
    Wanneer ontstond het probleem? Geen probleem, een vraag
    phpBB versie: 3.0.5

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
    Wat is het probleem?
Hallo,

Ik heb een forum met een aantal subfora, bijv subforum1, subforum2
Ik heb drie groepen: alle subfora, subforum1, subforum2.

Als je lid bent van één van de laatste twee, zie je alleen het overeenkomstige forum staan.
Ben je lid van 'subfora', dan zie je automatisch beide fora staan.
Ik kan een bepaald lid ook leider maken van de groep subfora zodat hij deze groep zelf kan beheren, maar ik kan er op die manier niet voor zorgen dat dit lid toegang kan geven aan andere leden tot bijvoorbeeld enkel subforum1 of 2.
Dat zou ik kunnen oplossen door het lid leider te maken van de twee afzonderlijke groepen, subforum1 en subforum2 maar dat is in mijn geval iets te omslachtig omdat ik net iets meer dan twee groepen zal hebben op termijn....

Is er een mogelijkheid om een leider van een groep een optie te geven zodat hij ook toegangen kan regelen tot de andere fora die tot die welbepaalde groep behoren?
Ik wil echter niet via de groep Beheerder of Moderator werken, omdat je naast groepsbeheer dan nog heel wat meer authorisaties krijgt...

Groeten,
Pieter

Jim
Contacteer:

Re: Leiderschap van meerdere groepen

Bericht door Jim » 16 okt 2009, 08:49

Nee, dat is niet mogelijk.

Groepsbeheer is slechts een functie die voor groepsleiders in het Gebruikerspaneel om leden toe te voegen aan een bepaalde groep, niets meer en niets minder. Je zal deze gebruiker dus leider moeten maken van de andere 2 groepen om hem leden toe te laten voegen zodat ze zij enkel 1 van de 2 fora zullen zien.

Groepsbeheer kan dus niet individuele permissies toevoegen, enkel gebruikers aan groepen.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gesloten