Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
ebvandevechte
Bericht
door ebvandevechte » 05 okt 2009, 19:37
- Adres van je forum: http://www.dechristenvrouw.nl/phpBB3/index.php
Event. modificaties op je forum:geen
Wanneer ontstond het probleem?direct bij gebruik van 3.04
phpBB versie: 3.0.4
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nvt
Wat is het probleem?
Probeer een boekenplank aan te leggen in het forum. Bij toevoegen van nieuwe schrijvers worden die niet automatisch gesorteerd binnen de hoofdfora. Wat kan ik er aan veranderen dat ik niet steeds nieuwe schrijvers moet verplaatsen om ze op alfabet te zien op het scherm?
Gebruikers hoeven NIET in te loggen alleen maar te kijken.
Alvast bedankt en groeten
Eb
-
Paul
- Beheerder

-
Contacteer:
Bericht
door Paul » 05 okt 2009, 19:44
phpBB heeft geen boekenplank en ook geen mogelijkheid schrijvers toe te voegen, dus ik heb geen idee wat je precies bedoeld. Probeer het eens uit te leggen wat je aan het doen bent en op welke manier.
-
ebvandevechte
Bericht
door ebvandevechte » 06 okt 2009, 07:28
Hoi Paul (en anderen),
Het doel is een overzicht van schrijvers te creeren met daaron hun boeken welke zijn gelezen en van een recensie zijn voorzien door diverse personen.
Mijn keuze viel op phpbb door zijn simpele manier van zoeken. Mijn probleem is de schrijvers op alfabet te sorteren en bij het toevoegen van nieuwe schrijvers niet handmatig de sortering weer op orde te hoeven brengen.
Is mijn probleem zo duidelijk ? Anders hoor ik het graag
Alvast bedankt
Eb
-
PhilipvD
Bericht
door PhilipvD » 06 okt 2009, 07:36
Ik snap wat je wilt bereiken na een kijkje te hebben genomen op je forum. Dit is geen probleem maar iets wat phpBB standaard niet doet.
Vergelijk het met google jij typt trefwoorden in de zoekbalk en google toont je informatie die jouw trefwoorden bevatten.
Als je bij google de letter 'A' invult krijg je ook geen alfabetische lijst met sites die beginnen met de letter 'A' net zoals wat phpBB ook niet doet.
Er zal (voor zover ik weet) ook geen MOD voor zijn. De zoekfunctie is immers gemaakt om makkelijk te kunnen zoeken in forums en niet om een alfabetische lijst te vormen.
Wat je wel zou kunnen doen is categorieën maken met 'A' 'B' enz. en daarin de schrijvers toevoegen. Alhoewel dat het ook niet helemaal is zoals jij het wilt waarschijnlijk.
-
ebvandevechte
Bericht
door ebvandevechte » 06 okt 2009, 07:50
Philip bedankt voor je tip. Ik ga er mee aan de slag.