Probleem met Captcha

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Gebruikersavatar
-Spitfire-
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 aug 2006, 19:56
Contacteer:

Probleem met Captcha

Bericht door -Spitfire- » 02 okt 2009, 17:43

  • Adres van je forum: http://www.adoptiegraven.nl/forum
    Event. modificaties op je forum:
    Country Flags 1.0.0
    phpBB Gallery
    Wanneer ontstond het probleem?
    Onlangs, zonder enige reden naar mijn reden.
    phpBB versie: 3.0.5


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Nee
    Wat is het probleem?
    Bij het registreren krijg ik een foutmelding met het captcha plaatje. Deze kan hij namelijk niet vinden, krijg alleen maar een plaatje met het bekende rode kruisje te zien. (http://www.adoptiegraven.nl/forum/ucp.p ... r)Hierdoor is het niet mogelijk om te registeren. Ik heb het nu tijdelijk uitgeschakeld, maar heb gelijk last van spam. Dus hopelijk is het te verhelen. Iemand een idee?
Bedankt! :D

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Probleem met Captcha

Bericht door Paul » 02 okt 2009, 18:37

zolang je captcha uit staat kunnen wij niet zien hoe het kan.

Gebruikersavatar
-Spitfire-
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 aug 2006, 19:56
Contacteer:

Re: Probleem met Captcha

Bericht door -Spitfire- » 02 okt 2009, 19:15

paul schreef:zolang je captcha uit staat kunnen wij niet zien hoe het kan.
:oops: Staat weer aan ;)

Gebruikersavatar
AirWarrior
Berichten: 724
Lid geworden op: 16 jan 2008, 11:31

Re: Probleem met Captcha

Bericht door AirWarrior » 02 okt 2009, 19:30

Het lijkt erop dat je een stukje vertaling voor NL mist. (denk ik)
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Probleem met Captcha

Bericht door Paul » 02 okt 2009, 19:38

Het lijkt erop dat je forum gehacked is. Hoe dit precies is gebeurd of hoe je dit het beste kan oplossen durf ik niet te zeggen. HEt beste wat je kan doen is dit melden op phpBB.com, hun weten precies hoe dit gebeurd kan zijn (En of dit eventueel door phpBB komt), en hoe je het kan oplossen. Je kan dit melden op www.phpbb.com/incidents/phpbb3/
AirWarrior schreef:Het lijkt erop dat je een stukje vertaling voor NL mist. (denk ik)
Als je geen antwoord weet, wil je dan alsjeblieft niet antwoorden? Bedankt. Dat heeft namelijk niets ermee te maken dat de afbleelding niet wordt weergeven.

Gebruikersavatar
AirWarrior
Berichten: 724
Lid geworden op: 16 jan 2008, 11:31

Re: Probleem met Captcha

Bericht door AirWarrior » 02 okt 2009, 19:43

paul schreef:
AirWarrior schreef:Het lijkt erop dat je een stukje vertaling voor NL mist. (denk ik)
Als je geen antwoord weet, wil je dan alsjeblieft niet antwoorden? Bedankt. Dat heeft namelijk niets ermee te maken dat de afbleelding niet wordt weergeven.

Ok sorry hoor
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.

Gebruikersavatar
grotevoet
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 okt 2005, 21:10
Contacteer:

Re: Probleem met Captcha

Bericht door grotevoet » 03 okt 2009, 15:59

Spitfire,

als ik in je phpBB Gallery kijk zie ik ook allemaal X-jes - weet je zeker dat je geen hotlink-protection aan hebt staan?

PS: het lijkt erop dat je een halve NL-vertaling gebruikt voor de Gallery (moet namelijk Galerij zijn) - kijk even in de vertalingdatabase voor een complete ...

Mvg,
Marc
Afbeelding

Gebruikersavatar
-Spitfire-
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 aug 2006, 19:56
Contacteer:

Re: Probleem met Captcha

Bericht door -Spitfire- » 04 okt 2009, 21:40

Ik heb een ticket geopend bij de Incident Tracker en het antwoord was dat het forum zeker te weten gehackt was en dat waarschijnlijk ook andere bestanden op de website 'besmet' zijn. Het advies was om met de hosting contact op te nemen en die ernaar te laten kijken. Ben benieuwd :|

Wat ik me afvroeg, is het gewoon veilig om het forum wel tot die tijd open te laten. M.b.t. gegevens zoals e-mailadressen?

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Probleem met Captcha

Bericht door Paul » 04 okt 2009, 21:47

Daar durf ik niet direct antwoord op te geven, ik raad je aan dat even in het ticket zelf te vragen

Uncle Jonny
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 feb 2011, 02:52

Re: Probleem met Captcha

Bericht door Uncle Jonny » 16 mar 2011, 05:25

paul schreef:
AirWarrior schreef:Het lijkt erop dat je een stukje vertaling voor NL mist. (denk ik)
Als je geen antwoord weet, wil je dan alsjeblieft niet antwoorden? Bedankt. Dat heeft namelijk niets ermee te maken dat de afbleelding niet wordt weergeven.
Sorry dat ik dit oude topic omhoog schop, maar de suggestie van AirWarrior is wel degelijk logisch.

Als er een wijziging aangebracht wordt in (bijvoorbeeld) language/nl/ucp.php bestaat de kans dat het captchaplaatje niet laadt. Ik ga nog even uitzoeken hoe dat komt en of dit misschien een bug is in de software.

Misschien was het in de casus van dit topic niet het geval, maar het kán wel.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Probleem met Captcha

Bericht door Paul » 16 mar 2011, 08:42

Uncle Jonny schreef:
paul schreef:
AirWarrior schreef:Het lijkt erop dat je een stukje vertaling voor NL mist. (denk ik)
Als je geen antwoord weet, wil je dan alsjeblieft niet antwoorden? Bedankt. Dat heeft namelijk niets ermee te maken dat de afbleelding niet wordt weergeven.
Sorry dat ik dit oude topic omhoog schop, maar de suggestie van AirWarrior is wel degelijk logisch.

Als er een wijziging aangebracht wordt in (bijvoorbeeld) language/nl/ucp.php bestaat de kans dat het captchaplaatje niet laadt. Ik ga nog even uitzoeken hoe dat komt en of dit misschien een bug is in de software.

Misschien was het in de casus van dit topic niet het geval, maar het kán wel.
Graag voortaan geen 2 jaar oude topics bumpen, bedankt.

Mijn reactie hier was wel degelijk van toepassing, want de foutmelding had 0.0 te maken met de language files.

Gesloten