Het is denk ik gelukt.

Ik heb eerst het forum geïnstalleerd en daarna de berichten met bigdump overgezet op de andere serverruimte. Ik kreeg na het aanklikken van bigdump.php wel de volgende melding:
Note: The current mySQL connection charset is latin1. Your dump file must be encoded in latin1 in order to avoid problems with non-latin characters. You can change the connection charset using the $db_connection_charset variable in bigdump.php
In bigdump.php heb ik latin1 hier toegevoegd >>
en toen kreeg ik dezelfde melding maar dan met utf8.
Ik ben dus maar doorgegaan ondanks die melding.
Zou ik daar nog problemen mee kunnen krijgen in de toekomst?
Verder heb ik op de nieuwe server (MySQL 5.0.81 - PHP 5.2.8) ook problemen met inloggen en priveberichten versturen hoor.
Al direct na de kale installatie.
Ik kan geen enkel bericht versturen en krijg dat een hele rits van foutmeldingen en tijdens het verzenden ervan. Je blijft ook niet ingelogd. Alle instellingen nagelopen maar de problemen blijven wb. de pb's precies hetzelfde dan op de oude server met dat verschil dat ik ook geen kleintjes kan verzenden.
Ik ga dus meer aan 3.05 twijfelen dan aan de server. Ik heb 3.04 weer in gebruik op de oude ruimte (MySQL 3.23.58 - PHP 4.3.8) en dat draait prima. Ik wacht dus maar rustig op 3.06 of hoger.