Username met vreemde tekens kan niet meer inloggen.

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
vwkever

Username met vreemde tekens kan niet meer inloggen.

Bericht door vwkever » 28 jun 2009, 11:18

• Adres van je forum: http://forum.superbeetles.nl/phpbb
    Event. modificaties op je forum: Geen
    Wanneer ontstond het probleem? Onbekend
    phpBB versie: 3.0.5

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Forum is recent van yourbb.nl overgezet naar eigen server. Het is onbekend of het probleem op dat moment is ontstaan, of later pas.
    Wat is het probleem?
Er is een gebruiker met de volgende username: (o\ | /o) cor

Zoals je ziet zitten er wat speciale tekens en spaties in. De gebruiker kon altijd gewoon hier mee inloggen, maar nu lukt dat niet meer. Als hij wil inloggen komt de melding: De opgegeven gebruikersnaam klopt niet, controleer deze en probeer nogmaals. Als dit probleem zich blijft voordoen, contacteer dan de beheerder.

En als ik als beheerder zijn naam zoek (Beheerderspaneel -> Gebruikers en groepen -> Zoek een lid), kan ik hem wel vinden en selecteren. Vervolgens druk ik hier op "Bevestig" en krijg ik de melding: De opgevraagde gebruiker bestaat niet.

Als ik in de database (tabel phpbb_users) ga kijken zie ik de gebruiker wel staan. Bij "Username" staat "(o\ | /o) cor" ingevuld en bij "Username_clean" staat "(o\ ? /o) cor" ingevuld (beide zonder aanhalingstekens natuurlijk).

Dit heb ik al geprobeerd:
- Wachtwoord veranderd rechtstreeks in de tabel door "Function" op "MD5" te zetten en dan in plain text het password in te geven.
- "Username_clean" gelijk gemaakt aan "Username"
- In proberen te loggen met "(o\ ? /o) cor" en "(o\ | /o) cor"

Helaas heeft bovenstaande niets geholpen. Heeft iemand een idee hoe ik deze gebruiker weer actief krijg of hoe ik de username (veilig) kan veranderen zonder dat al zijn posts ofzo verloren gaan?

Alvast bedankt!
Jeroen

vwkever

Re: Username met vreemde tekens kan niet meer inloggen.

Bericht door vwkever » 07 jul 2009, 08:10

Niemand?? :(

joept
Contacteer:

Bericht door joept » 07 jul 2009, 13:15

Sorry ik zou het niet weten, maar wat ik wel weet, is dat dit soort dingen vaak fout gaan.

Het vaak zo dat een dienst als yourBB, veel rommel heeft staan op de server, waardoor het verhuizen naar een andere server vaak niet goed gaat.

Sorry dat ik je niet kan helpen succes. :roll:

Tom V
Contacteer:

Bericht door Tom V » 07 jul 2009, 23:59

Hetgene je hebt geprobeerd heeft het enkel erger gemaakt, phpBB3 gebruikt geen MD5 meer.

Als ik het goed heb kun je het probleem zo oplossen:
Hernoem de gebruiker in de database (zowel username als username_clean) naar 1 die niet gebruikt is en zonder speciale tekens (dus enkel letters en cijfers, beide hetzelfde natuurlijk).
Hierna kun je in het admin panel deze gebruiker zoeken en hernoemen naar (o\ | /o) cor.
Verander ook zijn wachtwoord.

Probeer zelf eerst in te loggen met deze gebruikersnaam en wachtwoord, zo ben je zeker dat het werkt.
Als het gelukt is, kun je de gebruiker hiervan op de hoogte brengen, anders kun je het hier melden :)

vwkever

Bericht door vwkever » 09 jul 2009, 09:19

Hoi Tom,

Bedankt voor je reactie! Op jouw manier is het gelukt. :)

De gebruiker kan weer inloggen en de gebruikersnaam is nu ook weer gewoon te zoeken (en selecteren) vanuit het beheerderspaneel!

Thanx,

Jeroen

Gesloten