Migratie van yourbb naar eigen server

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
vwkever

Migratie van yourbb naar eigen server

Bericht door vwkever » 16 jun 2009, 15:52

Beste,

Ik heb een forum bij yourbb.nl, maar wil deze overzetten naar mijn eigen servertje. Ik heb een SQL backup ontvangen van yourbb en deze heb ik ingelezen op mijn eigen server. In eerste instantie leek alles er goed uit te zien. Ik heb in de MySQL database zelfs nog wat verwijzingen in Posts aangepast (daar stonden soms links in naar het oude yourbb forum).

Maar nu heb ik het probleem dat ik na het inloggen op http://forum.superbeetles.nl/phpbb door wordt verwezen naar http://superbeetles.yourbb.nl..

Ik heb alle bestanden in de phpbb map doorgezocht en ook de hele database in MySQL op "yourbb", maar ik kan niets terug vinden..

Weet iemand wat ik over het hoofd zie? Ik dacht eerst dat het aan mn cache in mn browser lag, maar ook na het legen (en het proberen met een andere browser) heb ik het zelfde probleem.. Ik kan niet eens in het beheerderspaneel komen omdat ik elke keer geredirect wordt naar yourbb.nl.. :x

Alle hulp is welkom!

Alvast hartelijk dank,

Jeroen

Kevin
Contacteer:

Re: Migratie van yourbb naar eigen server

Bericht door Kevin » 17 jun 2009, 10:22

Op het tablad server instellingen in het beheerderspaneel moet je even de nieuwe server instellen en de links er naar toe. Ook zou ik de cookienaam even veranderen voor de zekerheid. Daarna je cache legen en de optie forum cookies verwijderen gebruiken op je forum index.

Als je niet in je beheerspaneel kan komen zul je even de server url moeten veranderen in de database in phpbb_config.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

vwkever

Bericht door vwkever » 17 jun 2009, 11:29

Thanx! :!:

Het is me ondertussen gelukt om in het beheerderspaneel te komen, door na het inloggen heel snel opnieuw te klikken op de link van het beheerderspaneel.

Ik heb de settings aangepast en de naam van de cookie, en daarna op "leeg de buffer" gedrukt op de index van het beheerderspaneel.

Inloggen enzo gaat nu goed, maar ik ben ineens opties kwijt in het beheerderspaneel! Zo te zien zijn alle opties weg die Yourbb standaard weg haalt bij hun forums... :cry: En ik heb natuurlijk geen backup van te voren gemaakt...

Enig idee hoe ik dit kan herstellen?

Edit 1: Ik heb net de tabel "phpbb_modules" gevonden in de database. Daar staan modules op "0" (module_enabled en module_display). Maar als ik daar een willekeurige van 0 naar 1 zet zie ik niets veranderen..

Edit 2: Ik heb gelukkig toch nog een backup (van de complete phpbb map) van afgelopen nacht terug kunnen zetten. Dus alles ziet er nu weer goed uit gelukkig!

Nu blijft alleen het probleem over, dat als ik de buffer leeg maak mn instellingen weer vernacheld zijn.. Kan ik dit makkelijk oplossen?

Grt,
Jeroen

vwkever

Bericht door vwkever » 28 jun 2009, 11:05

Na wat backups toch een keer de buffer opnieuw geleegd, en nu is er niets kapot gegaan.. Waar het probleem nu inzat?? Geen idee, maar het is iig gefixed..

Grt, Jeroen

Perr

Bericht door Perr » 27 aug 2010, 09:29

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad alleen mijn forum kwam van forumup i.p.v. yourbb.
Heeft even geduurt voordat ik de oplossing had.
Op een gegeven ogenblik ga je maar zoeken in de DB naar mogelijke verwijzingen naar het oude forum en idd er was er nog een in _config de server url.

Daarna heb idd met phpMyAdmin de server url kunnen veranderen in de database in [Tabelvoorvoegsel]_config naar de juiste url. De server url verwees nog naar het oude forum.
Het is opgelost en kan ik weer in het beheerpaneel. :)

Gesloten