ucp.php geeft witte pagina terug

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
volgensbartjes.nl
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:38
Locatie: Wognum
Contacteer:

ucp.php geeft witte pagina terug

Bericht door volgensbartjes.nl » 01 jun 2009, 16:53

  • Adres van je forum: http://www.volgensbartjes.com/phpBB3/
    Event. modificaties op je forum: geen
    Wanneer ontstond het probleem? paar uur geleden
    phpBB versie: 3.0.5

    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? nee
    Wat is het probleem?
ik heb eerst een engelse installatie van phpbb3 gedaan waar al mods in zaten (gepremodde over de mail gekregen). geen problemen
ik heb de taalpakketten van phpbb.nl gedownload en geinstalleerd
ik kon daarna als admin nog steeds naar mijn gebruikerspaneel
ik heb toen mijn taal in mijn gebruikerspaneel op engels gezet
sindsdien kon ik geen enkele pagina meer gebruiken die ucp.php gebruikt (privebericht opstellen enz. bijv. ook niet)

ik heb toen tussendoor van alles geprobeerd, ook gemerkt dat in de laatste download van versie 5 hier op phpbb.nl veel bestanden dubbel zitten. als ik die met windows uitpakte kwam er achter elk dubbele bestand een oplopend volgnummer tussen () te staan.

mijn laatste stap:
- schone download van versie 5 vanaf phpbb.nl gehaald.
- uitgepakt met winrar zodat ik kon aangeven dat dubbele bestanden overschreven moeten worden en ik dus geen dubbele bestandne kreeg.
- database leeg gegooid, oude bestanden verwijderd
- en toen de complete schone installatie gedaan.
en weer kan ik ucp.php niet gebruiken...

iemand enig idee hoe dit kan? ik zie dus ook geen php fouten verschijnen, alleen een witte pagina die standaard wordt gemaakt:
jaapz op webmastercity.nl schreef: Een witte pagina is in 99% van de tijd de oorzaak door een php fout waarbij display errors uitstaat. Je zet die wel aan, maar die wordt niet uitgevoerd doordat die error erinzit. Je zal dus de displayerrors in php.ini/htaccess aan moeten zetten
bron: http://webmastercity.nl/forum/viewtopic ... 2c#p253031 (ik heb eerder probleem gehad met witte pagina terwijl ik in mijn script wel error reporting had staan, maar die dus niet werdt uitgevoerd omdat er een fout in de pagina zat)

..

Gebruikersavatar
FreakyBlue
Berichten: 1607
Lid geworden op: 29 okt 2007, 22:15
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: ucp.php geeft witte pagina terug

Bericht door FreakyBlue » 01 jun 2009, 17:35

Een witte pagina wil inderdaad zeggen dat er een fout in je code zit.

Even voor mijn duidelijkheid. Je hebt dit gedaan?
1. bestanden gepremodde versie verwijderd via ftp
2. databasetabellen gepremodde versie verwijderd
3. schone installatie gedaan?
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

volgensbartjes.nl
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:38
Locatie: Wognum
Contacteer:

Re: ucp.php geeft witte pagina terug

Bericht door volgensbartjes.nl » 01 jun 2009, 17:39

ja. 1 minuut geleden heb ik ff geprobeerd: ucp.php uit language/en gekoieerd naar nl, nu werkt ucp.php wél, in denk dat dus in de laatste distributie ergens een kommatje ofzo vergeten is in het taal bestand van ucp.php. een verschil die ik al zag tussen de en en nl versie was het gebruik van dubbele quotes in de voorwaarden die je te zien krijg voor het registreren. maar als ik die 2 complete teksten vervang voor een letter en opsla zijn de problemen niet voorbij, ik denk dus dat er nog meer verkeerd zit in dat bestand

volgensbartjes.nl
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:38
Locatie: Wognum
Contacteer:

Re: ucp.php geeft witte pagina terug

Bericht door volgensbartjes.nl » 01 jun 2009, 17:50

gevonden!
op regel 339 mist een komma aan het einde waardor de array niet meer klopt en hij dus een witte pagina geeft... dit wordt op dit moment dus via de nieuwe distrubitie gewoon rustig versprijd....
ik maak zelf ook vaak genoeg programmeer foutjes, maar wordt zo iets hier niet voor een realease compleet gecontroleerd?

volgensbartjes.nl
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:38
Locatie: Wognum
Contacteer:

Re: ucp.php geeft witte pagina terug

Bericht door volgensbartjes.nl » 01 jun 2009, 17:54

volgensbartjes.nl schreef:gevonden!
op regel 339 mist een komma aan het einde waardor de array niet meer klopt en hij dus een witte pagina geeft... dit wordt op dit moment dus via de nieuwe distrubitie gewoon rustig versprijd....
ik maak zelf ook vaak genoeg programmeer foutjes, maar wordt zo iets hier niet voor een realease compleet gecontroleerd?
edit, ik weet natuurlijk niet 100% zeker of deze fout alleen in de laatste release zat, maar als dat wel het geval is kan reageren verder denk ik beter in:
viewtopic.php?f=52&t=50679&p=398865#p398865
want dat is de plaats van deze release.

Gesloten