Hallo, forum Dummie met vragen.

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
pastry
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2009, 00:50

Hallo, forum Dummie met vragen.

Bericht door pastry » 26 mei 2009, 13:12

Halloi iedereen,

Ik ben Danny en een tijdje geleden heb ik besloten om een forum te beginnen over de Corsa A (ja het koekblikje van Opel)
Tot mijn grote verwachting loopt het aardig goed posten er best wat mensen. Dit had ik zelf nooit durven denken. Nu moeten jullie weten dat ik echt geen internet held ben, ik zie het soms gewoon niet. De vragen die ik heb, heb ik al geprobeerd op te zoeken bij de zoekmachine. Maar als ik eerlijk ben, snap ik er dan nog niks van.. een echte dummie dus.

Ik ben bang dat als ik iets probeer dalijk mijn forum, weg of (deels) gewist is en dat zou ik niet willen.

Dus mijn vragen (die wellicht al 100x geweest zijn, mijn excus daarvoor.)
- Op dit moment draait mijn forum op 2.0 .22 en als ik mijn control paneel opend zegt hij:
Je installatie is bijgewerkt met de nieuwste versie, er zijn geen updates beschikbaar voor jouw versie van phpBB
Maar nu zie ik hier op het forum dat er al een nieuwe versie is.. die wil ik natuurlijk hebben Zodat ik up to date blijf. Als ik deze downlaod, worden dan al mijn posts overgenomen?


-Ik heb ook wat andere phpBB fora bezocht en bij mij staat er nog kleine reclame boven en onder, terwijl het bij sommige fora niet zo is. Hoe ga ik dat weg krijgen?

-Omdat mijn forum goed loopt heb ik een sponsor gevonden, die heeft een banner en die wil ik plaatsen (op de plaats waar nu die kleine boodschappen staan) Hoe doe ik dit? (graag jip en janneketaal..)

-Ik wilde een backup vragen, toen ik dat aanklikte stond dat ik een mailtje moest sturen naar support@forum2go.nl voor een betaald forum. Nu vind ik dat geen probleem, maar wat zijn andere voordelen van een betaald forum? En houd ik dan mijn huidge postst etc.

Ik hoop dat ik jullie niet lastig val met vragen die al zoveel keer zijn gesteld..

groeten Danny

(msn pastry@xs4all.nl)
Laatst gewijzigd door Jim op 26 mei 2009, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst naar support.

Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Re: Hallo, forum Dummie met vragen.

Bericht door Lucas » 26 mei 2009, 13:39

Vermoedelijk loopt je forum bij een Forumdienst. En eigenlijk is dat al het antwoord op veel vragen. Je host zal de versie naar 3.0 moeten maken.

Wij raden je uiteraard aan een eigen plekje op het internet te kopen... en de boel zelf te installeren. Zo heb je alle vrijheid om advertenties te plaatsen, of juist compleet weg te halen.

pastry
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2009, 00:50

Re: Hallo, forum Dummie met vragen.

Bericht door pastry » 26 mei 2009, 14:27

bedankt voor je reactie lucas.

ja via forum2go... dus als ik het goed begrijp gebruiken deze site's de techniek van php BB l ofzo?


Dan kan ik het beste ergens een stukje webruimte kopen, daar mijn site en een forum van php BB l op zetten? Maar dan kan ik niet alles meenemen of wel? :shock:

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 2315
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Hallo, forum Dummie met vragen.

Bericht door Pascal » 26 mei 2009, 17:34

Je moet de database gegevens en ftp gegevens vragen, anders kan het niet ;)
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

pastry
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2009, 00:50

Re: Hallo, forum Dummie met vragen.

Bericht door pastry » 27 mei 2009, 07:55

aan wie moet ik dat vragen?

Gebruikersavatar
joept
Berichten: 452
Lid geworden op: 17 apr 2008, 08:22
Contacteer:

Re: Hallo, forum Dummie met vragen.

Bericht door joept » 27 mei 2009, 13:43

Aan forum2go.nl
Even mailen naar: support@forum2go.nl

pastry
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2009, 00:50

Re: Hallo, forum Dummie met vragen.

Bericht door pastry » 29 mei 2009, 11:34

Antwoordt was kort en enigsinds te verwachten.

Hallo,

We kunnen u geen FTP gegevens geven. Deze zouden toegang geven tot alle forums, dus dat is helaas niet mogelijk.

Het is eventueel wel mogelijk om database backup te ontvangen. Echter kan dat alleen in combinatie met een betaald forum.

Met vriendelijke groeten,
Forum2go
www.forum2go.nl



Ik heb ze het volgende beantwoord.

Beste,

Toegang tot alle fora is niet nodig. Mocht ik een betaald forum willen, dan neem ik aan dat ik ook up kan graden naar de 3.0 versie van PhpBB.nl ? Want mijn forum draait nu nog op het oude forum. Bij een betaald forum neem ik ook aan dat ik geen reclame meer op de pagina's heb staan en zelf eigen banners kan neerzetten.

Hoe gaat dit in zijn werk, wat zijn de kosten?

Bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groeten Danny



Dus maar even afwachten....

Gesloten