2 vragen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
waffel
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 mar 2009, 14:23

2 vragen

Bericht door waffel » 17 mei 2009, 12:17

  • Adres van je forum: http://thecombatskillers.freeforums.org
    Event. modificaties op je forum:nee
    Wanneer ontstond het probleem?nergens, is vraag
    phpBB versie: 3.0.4

    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Nee
    Wat is het probleem?
1) Leden kunnen geen avatar toevoegen zelf. Hoe verander ik dit?
2) Is het mogelijk om berichten te verwijderen met een reden?
Bijvoorbeeld dat er staat:
Dit bericht is verwijderd door Waffel: SPAM
Bedankt alvast
Mvg,
Waffel

foxofinfinety
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 sep 2007, 12:33

Re: 2 vragen

Bericht door foxofinfinety » 17 mei 2009, 13:41

1) in het beheerders panneel
en wel als volgt:
1. ga naar het beheerders panneel (lijkt me logiesh maar oké)
2. op de index van het beheerders panneel onder "FORUM CONFIGURATIE" (in de sider)
kies je voor "Instellingen avatars"
en dan "Avatar uploaden toestaan:" op ja dan kunnen ze er een uploaden, en "Externe avatars toestaan:" ook op ja dan kunnen ze een link naar een plaatje gebruiken


2) ja je kan de redenen instellen via het beheerders pannel
maar ik weet even niet maar waar presies

waffel
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 mar 2009, 14:23

Re: 2 vragen

Bericht door waffel » 17 mei 2009, 14:05

foxofinfinety schreef:1) in het beheerders panneel
en wel als volgt:
1. ga naar het beheerders panneel (lijkt me logiesh maar oké)
2. op de index van het beheerders panneel onder "FORUM CONFIGURATIE" (in de sider)
kies je voor "Instellingen avatars"
en dan "Avatar uploaden toestaan:" op ja dan kunnen ze er een uploaden, en "Externe avatars toestaan:" ook op ja dan kunnen ze een link naar een plaatje gebruiken


2) ja je kan de redenen instellen via het beheerders pannel
maar ik weet even niet maar waar presies
Dit heb ik gedaan, maar werkt niet:(

Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Re: 2 vragen

Bericht door Lucas » 17 mei 2009, 15:21

1: Dit is mogelijk, maar dan moet de map /images/avatars/upload beschrijfbaar zijn(op 775 of 777).

2: Dit is standaard niet mogelijk. Tuurlijk kan je het hele bericht aanpassen met een daarvoor in de plaats: "Verwijderd door" invullen, maar standaard is het niet mogelijk om "verwijderde berichten" zichtbaar te laten.
Soft Delete zorgt er wel voor dat beheerders/moderators de berichten kunnen zien die verwijderd zijn door anderen.

waffel
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 mar 2009, 14:23

Re: 2 vragen

Bericht door waffel » 17 mei 2009, 15:55

Lucas schreef:1: Dit is mogelijk, maar dan moet de map /images/avatars/upload beschrijfbaar zijn(op 775 of 777).

2: Dit is standaard niet mogelijk. Tuurlijk kan je het hele bericht aanpassen met een daarvoor in de plaats: "Verwijderd door" invullen, maar standaard is het niet mogelijk om "verwijderde berichten" zichtbaar te laten.
Soft Delete zorgt er wel voor dat beheerders/moderators de berichten kunnen zien die verwijderd zijn door anderen.
Owh, ik snap alle twee niet echt.

Gebruikersavatar
FreakyBlue
Berichten: 1607
Lid geworden op: 29 okt 2007, 22:15
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: 2 vragen

Bericht door FreakyBlue » 17 mei 2009, 19:08

de map /images/avatars/upload moet je chmodden --> maak verbinding met je server via een ftp-programma (hetzelfde programma waar je bestanden mee uploadt.). Ga naar de genoemde map en klik deze aan met de rechtermuisknop. Klik eigenschappen en vul dan 777 in. En klik ok. Dan heb je de map gechmod naar 777 ;)

Met het andere wordt bedoeld dat je een bericht kan wijzigen als beheerder/moderator. Als je dit doet kan je een regel invullen met reden tot wijziging. Deze regel vind je onderaan het veld waarin je je berichten tikt.
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

Gesloten