Bijlagen verwijderen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
MichaelMiddelburg

Bijlagen verwijderen

Bericht door MichaelMiddelburg » 07 mei 2009, 20:45

..
Geachte phpBB'ers.

Ik heb mij aangemeld hier op het forum omdat ik een vraag heb aangaande phpBB forumsoftware. Ik heb op mijn forum de mogelijkheid om bijlages te gebruiken.
En leden maken er maar al te graag gebruik van hierdoor loopt het aantal bijlages extreem op nu zat ik het met idee om de oudere bijlages te verwijderen.
Nu loop ik tegen de problemen aan is er een mogelijkheid om alle bijlagen ouder dan een bepaalde datum in 1 keer te verwijderen?
Of is het mogelijk om via de bijlage map op de FTP de bijlages te selecteren en te verwijderen zonder dat het forum een crash krijgt?
Want wat ik er van zie is dat de forumsoftware volgens mij een verwijzing maakt in de database naar de bijlage.

Kortom samengevat hoe verwijder ik de bijlages in 1 keer? .

Mvg.
Michael.

Derky
Contacteer:

Re: Bijlagen verwijderen

Bericht door Derky » 08 mei 2009, 14:51

De bijlages worden inderdaad bijgehouden in de database. Voor zover ik weet is er nog geen MOD beschikbaar om bijlages te "prunen".

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 08 mei 2009, 15:10

Voor zover ik weer kan je ze niet op basis van datum verwijderen. Echter, je kan ze wel per gebruiker weghalen in het Gebruikersbeheer onder het Gebruikers en groepen tabblad in je Beheerderspaneel.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Tazmanian
Contacteer:

Bericht door Tazmanian » 08 mei 2009, 18:27

Misschien dat je met deze mod iets bent http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 9&t=784585

Gesloten