Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
WillemC
Bericht
door WillemC » 23 apr 2009, 15:01
- Adres van je forum: http://
Event. modificaties op je forum:
Wanneer ontstond het probleem?
phpBB versie: 3.0.4
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
Wat is het probleem?
Beste allen,
Ik sta nu op het punt om phpBB te gaan gebruiken. Nu ben ik het een en ander aan het lezen over de installatie (wil dat alles goed gaat en ik geen foutmeldingen ga krijgen). Nu zit ik toch met 1 vraag. Er staat dat je eerst een database aan moet maken. Nu wil ik dit via phpmyadmin doen, maar moet ik deze database een speciale naam geven? zoals phpBB3 of dergelijke? Of maakt dit niets uit? Zijn er tevens nog bepaalde instellingen waar ik rekening mee moet houden? Momenteel heb ik namelijk het Agora forum, welke zelf een database e.d. aangemaakt heeft.
Ik wil dus zeker weten dat ik dit helemaal goed doe.
Alvast bedankt,
Willem
..
-
Jim
-
Contacteer:
Bericht
door Jim » 23 apr 2009, 15:11
Je moet inderdaad zelf een database aanmaken, hoe deze heet maakt niks uit, dat kan je namelijk later tijdens de registratie invullen en dan zoekt phpBB naar de database die je aangemaakt hebt.
-
WillemC
Bericht
door WillemC » 23 apr 2009, 15:25
Oke, bedankt voor het snelle antwoord.
Ik ga er dadelijk dan mee aan de slag. Kijken of dit geheel wil lukken! Hopelijk gaat dit forum wel goed werken zonder problemen