Bericht posten heeft soms dubbele bevestiging nodig

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
raymon
Berichten: 89
Lid geworden op: 20 mei 2003, 07:42

Bericht posten heeft soms dubbele bevestiging nodig

Bericht door raymon » 30 mar 2009, 23:47

  • Adres van je forum: http://www.ajaxtalk.nl
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.4

    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Ik heb laatst phpbb3 geinstalleerd. Als ik nu een bericht wil posten krijg ik soms de melding dat iemand anders in de tussentijd iets heeft gepost en of ik m'n bericht wil herzien. Kan dit uitgezet worden?

Raymon

Gebruikersavatar
EelkeB
Berichten: 865
Lid geworden op: 13 mar 2009, 12:35
Locatie: Bussum

Re: Bericht posten heeft soms dubbele bevestiging nodig

Bericht door EelkeB » 31 mar 2009, 07:10

Er is geen standaard instelling voor, mogelijk dat er een modificatie voor bestaat. Edit: oeps, er is wel een instelling voor, zie het bericht van Paul verderop.

Je moet dit echter niet echt zien als dubbele bevestiging, meer als een "service". phpBB is discussie-software. Bij inhoudelijke discussies (waar de software dus voor bedoeld is), kan het voorkomen dat, terwijl jij een bericht typt, een ander tussendoor een soortgelijk bericht typt. Misschien is die sneller met tikken, in staat om hetzelfde bondiger te formuleren, ging jij even koffie halen, etc. Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik heb op diverse forums toch zeer regelmatig gezien dat iemand zijn bericht nog even bewerkte en vooraan neerzette "Edit: Pietje was sneller", of iets in die geest :)

Het is naar mijn mening dus erg handig om even een seintje te krijgen: er is in de tussentijd een nieuw bericht geplaatst. Misschien staan er dingen in die jij ook had geschreven en die dubbel vermeld zouden worden als jij je bericht "as-is" plaatst, misschien wordt je eigen bericht zelfs wel helemaal overbodig. Misschien ook staan er dingen in waar je ook op wilt reageren, die kun je dan gelijk meenemen.

Ik zou nog eens goed nadenken of je het echt uit wilt zetten. Voor ons oude garde die nog gewend zijn met phpBB2 te werken is dit een van de grote verbeteringen in phpBB3.
Laatst gewijzigd door EelkeB op 31 mar 2009, 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20298
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Bericht posten heeft soms dubbele bevestiging nodig

Bericht door Paul » 31 mar 2009, 07:59

Dit is zeker wel uit te schakelen, namelijk onder forums -> forum beheer -> forum kiezen, en dan nee bij dit zettten:
Schakel bericht controle in:
Als "ja" is ingesteld, hebben de gebruikers de gelegenheid om hun nieuwe berichten te controleren voor het plaatsen, op berichten die tijdens het plaatsen zijn geplaatst door andere gebruikers. Dit schakelt het zogenaamde chatten in de forums uit.

raymon
Berichten: 89
Lid geworden op: 20 mei 2003, 07:42

Re: Bericht posten heeft soms dubbele bevestiging nodig

Bericht door raymon » 31 mar 2009, 08:09

Held!

We draaien een voetbalforum waar men ook live tijdens de wedstrijden commentaar levert. Dat lijkt soms op chatten maar dat is in dit geval niet erg. Als ik 50 man tegelijk heb posten dan wil ik niet dat ze gefrustreerd raken om alles 2 keer te moeten doen (enigszins gechargeerd) en ik wil ook niet de extra load op mn web-server.

[-- --]
Weet je in welke tabel - kolom ik dit kan aanpassen zodat ik niet ieder forum handmatig hoef aan te passen.
[-- --]
Okee, het antwoord op deze vraag is:

UPDATE phpbb_forums SET forum_flags = forum_flags - 32 WHERE forum_flags > 31

Deze topic kan gesloten worden.
Laatst gewijzigd door Raimon op 31 mar 2009, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten samengevoegd.

Raimon
Berichten: 4397
Lid geworden op: 27 aug 2005, 12:59
Contacteer:

Re: Bericht posten heeft soms dubbele bevestiging nodig

Bericht door Raimon » 31 mar 2009, 14:22

Beste raymon,

Volgens onze algemene voorwaarden is het niet toegestaan om zomaar je onderwerp te bumpen ;
3.5 Het bumpen (omhoog brengen) van een onderwerp is binnen 24 uur niet toegestaan en helemaal niet na 14 dagen tenzij het een goede reden betreft. #
Gebruik liever daar de Afbeelding knop voor, dank uw zeer voor de medewerking

Ik heb je berichten samengevoegd.

- Raimon :ugeek:

raymon
Berichten: 89
Lid geworden op: 20 mei 2003, 07:42

Re: Bericht posten heeft soms dubbele bevestiging nodig

Bericht door raymon » 31 mar 2009, 14:33

Raimon schreef:Beste raymon,

Volgens onze algemene voorwaarden is het niet toegestaan om zomaar je onderwerp te bumpen ;
3.5 Het bumpen (omhoog brengen) van een onderwerp is binnen 24 uur niet toegestaan en helemaal niet na 14 dagen tenzij het een goede reden betreft. #
Gebruik liever daar de Afbeelding knop voor, dank uw zeer voor de medewerking

Ik heb je berichten samengevoegd.

- Raimon :ugeek:
Hoi Raimon, niet dat ik een discussie aan wil gaan over jullie regels (maar ik doe het dus toch), ik denk alleen dat jullie 'bumpen' wat te streng definieren. In mijn ogen is 'bumpen' informatie loze posts plaatsen om inderdaad je topic omhoog te krijgen. Echter, in dit geval geef ik een oplossing voor een probleem (dat ik zelf heb gepost). Als ik dit had gewijzigd had niemand geweten dat ik al de oplossing had gevonden. Mensen zouden voor mij bezig kunnen zijn voor niets. Dat vind ik geen bumpen en zelf zou ik dat op m'n eigen forum hoogst irritant vinden. Zelfs gisteren in het andere topic dat ik heb geopend vind ik niet dat het 'bumpen' betreft aangezien ik informatie toevoeg aan mijn topic. Andere mensen kunnen niet zien dat ik informatie toevoeg als ik mijn bericht wijzig.

Uiteraard is het aan jullie om te bepalen hoe jullie bumpen willen bepalen maar ik wilde dit toch even kwijt.

Raymon

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Bericht posten heeft soms dubbele bevestiging nodig

Bericht door Jim » 31 mar 2009, 14:56

Het is inderdaad misschien niet bumpen, maar onze algemene voorwaarden stellen duidelijk dat het plaatsen van meerdere berichten achter elkaar gewoon niet de bedoeling is. Mensen die ook dit probleem hebben vinden dit topic vanzelf en zullen dan ook je extra informatie zijn als je je berichten gewoon hebt aangepast.

Maar nu gaan we weer ontopic. Mocht je vragen hebben kan je me altijd een PB sturen.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gesloten