Hulp gezocht (tegen betaling eventueel) updaten..

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Maccerjack
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 mei 2006, 13:04
Locatie: Alphen aan den Rijn

Hulp gezocht (tegen betaling eventueel) updaten..

Bericht door Maccerjack » 24 mar 2009, 09:32

  • Adres van je forum: http://www.wsfh.nl/phpBB3
    Event. modificaties op je forum: Geen modificaties
    Wanneer ontstond het probleem? Na foutieve update
    phpBB versie: 3.0.4 3.0.1

    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
    Wat is het probleem?
We hebben een druk bezet forum met meer dan 300 actieve leden. We hebben ooit het forum proberen te updaten van versie 3.0.0 naar 3.0.2. Ik dacht dat daarmee versie 3.0.1 automatisch mee zou gaan. Dit bleek echter niet het geval. Vervolgens hebben we geprobeerd de update naar 3.0.2 weer te verwijderen en versie 3.0.1 er eerst op te zetten. Dat is echter niet gelukt.

Het systeem geeft nu aan dat we op versie 3.0.1 zitten momenteel. We zijn op zoek naar iemand die ons, tegen betaling, even kan helpen de updates weer op orde te krijgen. Wil je ons hiermee helpen, stuur dan een mailtje naar *email verwijderd* met je nummer en ik neem contact met je op zodat we afspraken kunnen maken. Mocht de oplossing niet al te moeilijk zijn dan hoor ik het ook graag via dit forum.

Alvast bedankt!

Jaap.
http://www.wsfh.nl
..

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hulp gezocht (tegen betaling eventueel) updaten..

Bericht door Paul » 24 mar 2009, 09:36

Ik heb je emailadres verwijderd, support wordt hier oph et forum gegeven.

Als je geen bestanden gewijzigt heb kan je gewoon de files van 3.0.4 uploaden ( behalve config.php) en dan install/database_update.php draaien.

Maak uiteraard wel een backup van zowel je bestanden als je database.

Maccerjack
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 mei 2006, 13:04
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Hulp gezocht (tegen betaling eventueel) updaten..

Bericht door Maccerjack » 24 mar 2009, 09:39

We hebben de kleuren e.d. aangepast (zie http://www.wsfh.nl/phpBB3), van 3.0.0 naar 3.0.2 werkte het updaten niet, wanneer ik nu de files van 3.0.4 zou gebruiken dan ben ik alles weer kwijt volgens mij en dat is nou juist niet de bedoeling....

Groet, Jaap.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hulp gezocht (tegen betaling eventueel) updaten..

Bericht door Paul » 24 mar 2009, 10:02

Zolang je de styles/ directory niet overschrijfd is dat geen probleem. Je moet daarna wel de template even handmatig updaten.

Maccerjack
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 mei 2006, 13:04
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Hulp gezocht (tegen betaling eventueel) updaten..

Bericht door Maccerjack » 24 mar 2009, 10:16

Wat bedoel je precies met de template handmatig updaten?

We zoeken toch liever iemand die ons wil helpen alles weer up-to-date te krijgen zodat we het daarna zelf weer kunnen doen. We kunnen ons niet veroorloven dat het fout gaat namelijk, er zitten te veel uren werk in... :oops:

Wie wil ons helpen de boel naar 3.0.4 te krijgen?

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hulp gezocht (tegen betaling eventueel) updaten..

Bericht door Paul » 24 mar 2009, 10:31

Graagniet dubbelposten, maar je vorige berichten aanpassen. Ik heb je posts nu samengevoegd.

Je kan een service aanvraag doen in het service team forum: http://www.phpbb.nl/viewforum.php?f=70

Raimon
Berichten: 4397
Lid geworden op: 27 aug 2005, 12:59
Contacteer:

Re: Hulp gezocht (tegen betaling eventueel) updaten..

Bericht door Raimon » 24 mar 2009, 12:05

Aangezien je een aanvraag hebt geopend mag je hier ; viewtopic.php?f=70&t=49973 verder gaan.

Gesloten