Implantatie in Joomla site

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
carpie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2009, 22:13

Implantatie in Joomla site

Bericht door carpie » 12 mar 2009, 22:39

Hallo,

Het zal misschien een heel stomme vraag lijken doch ik stel ze maar daar ik niet echt verder geraak.

Ik wil het forum in mijn website plaatsen (dus na op link klikken niet extern naar forum maar intern in de site) maar vind dan ook nergens terug hoe dat moet gebeuren in joomla.

Waarschijnlijk doe ik iets totaal verkeerd of snap ik er niks van maar dan dan ook nog maar net begonnen.

De site waar het forum moet in verwerkt worden is : http://www.carpvalley.be en het forumadres is http://www.carpvalley.be/phpBB3/

Alvast bedankt voor een evt antwoord.

Een beetje :oops: newbie.......

Raimon
Berichten: 4397
Lid geworden op: 27 aug 2005, 12:59
Contacteer:

Re: Implantatie in Joomla site

Bericht door Raimon » 12 mar 2009, 22:44

Als ik het goed begrijp wil je dezelfde footer en header van joomla op je phpBB forum?
Zodat je dezelfde layout hebt als je switch van het forum naar JOOMLA! en visa versa?

carpie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2009, 22:13

Re: Implantatie in Joomla site

Bericht door carpie » 12 mar 2009, 22:48

Nee, wil dat het forum open gaat in de eigen website zoals het andere forum dat te zien is als je op de knop "oud forum" klikt.

Kweet zelfs niet of dit gewoonweg mogelijk is?

Grtz

Jo

Gebruikersavatar
EelkeB
Berichten: 865
Lid geworden op: 13 mar 2009, 12:35
Locatie: Bussum

Re: Implantatie in Joomla site

Bericht door EelkeB » 13 mar 2009, 13:36

Het klinkt een stuk eenvoudiger dan het is, helaas. Er is een OS-product, RokBridge, dat bedoeld is voor de integratie tussen Joomla en phpBB. Dit is nog in het RC-stadium. Visuele integratie, zoals jij wil, staat geloof ik nog wel op de planning, maar het is lang geleden dat eraan gewerkt is, dus ik zou er niet al te hard op rekenen dat dat ook gaat komen. Wat de bridge wel doet is het synchroniseren van gebruikersdatabases en van sessies (gebruikers hoeven dus maar 1 keer een account aan te maken en kunnen dan inloggen op willekeurig Joomla of phpBB. Bovendien, als je op de een ingelogd bent, dan wordt je ongemerkt ook op de ander ingelogd).

De makkelijkste oplossing voor visuele integratie is om je eigen phpBB-template te maken dat visueel gelijk is aan je Joomla-site. Natuurlijk minder mooi dan helemaal automatisch (vooral Menu's is vervelend, misschien dat je iets kunt fabrieken met de mogelijkheid om PHP op te nemen in phpBB-templates). Een andere optie is om het forum met een minimalistisch template in een wrapper in Joomla te draaien, dan maak je gebruik van een iframe :o Zou ik niet aanraden, want dan is de URL due gebruikers zien niet de URL van het topic (bijvoorbeeld) dat ze bekijken en krijg je weer gedonder als mensen direct op het forum terecht komen (bijvoorbeeld via Google) - ben je ineens je gemeenschappelijke site-layout kwijt.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Raimon
Berichten: 4397
Lid geworden op: 27 aug 2005, 12:59
Contacteer:

Re: Implantatie in Joomla site

Bericht door Raimon » 13 mar 2009, 19:02

EelkeB schreef: De makkelijkste oplossing voor visuele integratie is om je eigen phpBB-template te maken dat visueel gelijk is aan je Joomla-site.
Je kan gewoon de JOOMLA! header intergeren in phpBB, zodat het forum "ingebouwd" lijkt in Joomla ;)
misschien dat je iets kunt fabrieken met de mogelijkheid om PHP op te nemen in phpBB-templates).
Dat is niet echt slim om die optie in te schakelen, aangezien er elke commando kan worden aangeroepen in de templates, bij onrechtmatige a_ toegang kan dat ernstige gevolgen hebben, je kan beter die optie gewoon uitschakelen, dat scheelt je een hoop problemen ;).
Een andere optie is om het forum met een minimalistisch template in een wrapper in Joomla te draaien, dan maak je gebruik van een iframe :o Zou ik niet aanraden, want dan is de URL due gebruikers zien niet de URL van het topic (bijvoorbeeld) dat ze bekijken en krijg je weer gedonder als mensen direct op het forum terecht komen (bijvoorbeeld via Google) - ben je ineens je gemeenschappelijke site-layout kwijt.
+ dat het onveilig is, en een i-frame hoef je daar echt niet voor te gebruiken, je kan gewoon met wat simpele aanpassingen de header en footer wijzigen na die van Joomla, zodat het lijkt dat het forum is ingesloten in Joomla.

Ik heb momenteel niet de tijd om een volledige code changes te posten :/, maar de wijzigen zullen niet zo groot zijn , zoals je hier ziet.

Gebruikersavatar
EelkeB
Berichten: 865
Lid geworden op: 13 mar 2009, 12:35
Locatie: Bussum

Re: Implantatie in Joomla site

Bericht door EelkeB » 16 mar 2009, 10:00

Raimon schreef:Dat is niet echt slim om die optie in te schakelen, aangezien er elke commando kan worden aangeroepen in de templates, bij onrechtmatige a_ toegang kan dat ernstige gevolgen hebben, je kan beter die optie gewoon uitschakelen, dat scheelt je een hoop problemen ;).
Dank je, dus ik ben niet echt slim? :) Zolang je je eigen templates bouwt ben je daar toch zelf bij? Je moet dan inderdaad wel extra opletten met het installeren van templates die je ergens anders vandaan hebt gehaald. Maar het is niet of de gebruikers van je site ineens PHP kunnen uitvoeren. PHP in templates is een hulpmiddel om je forum hetzelfde uiterlijk te geven als de rest van je site. Als je het een beetje slim aanpakt, hoef je het design van je site maar op 1 plek bij te houden, in plaats van in zowel je Joomla template als in je phpBB template.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Raimon
Berichten: 4397
Lid geworden op: 27 aug 2005, 12:59
Contacteer:

Re: Implantatie in Joomla site

Bericht door Raimon » 16 mar 2009, 14:07

EelkeB schreef:Zolang je je eigen templates bouwt ben je daar toch zelf bij?
Mwa kan, maar in de meeste gevallen niet, als je forum bijvoorbeeld gehackt wordt, de admin account wordt overruled, of je gebruikt een exploit code in je template, dan is je forum heel erg snel gehackt, het is nooit slim om die optie in te schakelen en je forum kan sneller geïnfecteerd worden op een exploit.
Je moet dan inderdaad wel extra opletten met het installeren van templates die je ergens anders vandaan hebt gehaald.
Het beste is altijd gevalideerde stijlen te installeren die gecontroleerd zijn door het phpBB.com Styles Team.
Maar het is niet of de gebruikers van je site ineens PHP kunnen uitvoeren. PHP in templates is een hulpmiddel om je forum hetzelfde uiterlijk te geven als de rest van je site.
Als je het verkeerd doet is dat wel mogelijk, dus het is beter om die optie uit te schakelen.
Als je het een beetje slim aanpakt, hoef je het design van je site maar op 1 plek bij te houden, in plaats van in zowel je Joomla template als in je phpBB template.
Het makkelijkste is om de overall_header en footer aan te passen naar die van JOOMLA, zo hoef je bijna geen core bestanden aan te passen van JOOMLA, of van phpBB + dat er alleen images worden gebruikt van JOOMLA, en een stylesheet include.
Je gebruikt alleen html van de joomla header op de overall_header van phpBB, en zo behoud je wel de veiligheid, ipv kans op een exploit ;)
En ja je kan het in één file doen, alleen dan moet je de phpBB-source aanpassen + een kleine aanpassing aan JOOMLA!.

lymi
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 mei 2009, 17:56

Re: Implantatie in Joomla site

Bericht door lymi » 15 mei 2009, 17:43

Ik zie dat je een rocket theme template voor joomla gebruikt.
Dezelfde is er ook voor phpbb:
http://www.rockettheme.com/phpbb3-style ... ribunedark
http://demo.rockettheme.com/phpbb3/?sty ... ribunedark

Gebruikersavatar
EelkeB
Berichten: 865
Lid geworden op: 13 mar 2009, 12:35
Locatie: Bussum

Re: Implantatie in Joomla site

Bericht door EelkeB » 25 mei 2009, 06:57

Tijdje terug dat ik deze thread gezien heb. Raimon, kun je mij verwijzen naar een officieel statement of iets dergelijks van het phpBB team, waarin de optie PHP In templates afgeraden wordt? "Proceed with caution" lijkt mij een zeer waardevol advies, maar een beetje dramatisch doe je naar mijn idee wel... Het lijkt mij eerlijk gezegd ook nuttiger om pointers te geven waar je dan op moet letten, in plaats van alleen maar te roepen, slecht plan. Waarom zit die optie er anders in?
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Gesloten