Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
TwingoRacer
Bericht
door TwingoRacer » 24 feb 2009, 21:18
- Adres van je forum: http://www.twingoforum.nl
Event. modificaties op je forum:
Wanneer ontstond het probleem? Sinds ongeveer 2 weken
phpBB versie: 3.0.4
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
Wat is het probleem?
Ik heb sinds ong. 2 weken last van spam bots op m'n forum. Ze plaatsen ook berichten met een heleboel spam erin. Nu wil die spam bots tegenhouden. Ik heb verschillende opties te horen gekregen, maar het gaat mij net allemaal iets te ver. Ik weet dat het mogelijk is om een extra vraag te maken die ingevuld moet worden tijdens de registratie. Maar ik weet dus niet hoe ik dit moet doen. Dus is er bij deze iemand die mij daarbij kan helpen?
Groetjes
..
-
nld4all
-
Contacteer:
Bericht
door nld4all » 26 feb 2009, 13:08
je kan je bots uitschekelen in beheerders paneel of je geeft de permisies van je forum en haal zo de bots er uit dat ze niks kunne plaatsen groetjes nld4all
-
Naat
-
Contacteer:
Bericht
door Naat » 26 feb 2009, 13:15
Ik heb er ook last van alleen zijn het bij mij niet altijd bots. Het zijn vaak russen en Tsjechen. Ik wijzig hun inlognaam, emailadres en wachtwoord. Dan kunnen ze i.i.g. al niet meer inloggen. En daarbij geef ik ze ook nog eens een ip-ban.
Sommige zetten ook hun icq nummer in het profiel en maken een onderschrift met spam. Die verwijder ik ook.
En anders:
viewtopic.php?f=40&t=48074
-
Kevin
-
Contacteer:
Bericht
door Kevin » 26 feb 2009, 13:25
Naat schreef:Ik heb er ook last van alleen zijn het bij mij niet altijd bots. Het zijn vaak russen en Tsjechen. Ik wijzig hun inlognaam, emailadres en wachtwoord. Dan kunnen ze i.i.g. al niet meer inloggen. En daarbij geef ik ze ook nog eens een ip-ban.
Sommige zetten ook hun icq nummer in het profiel en maken een onderschrift met spam. Die verwijder ik ook.
En anders:
Het account deactiveren is al voldoende om ze niet te laten inloggen en niet in de gebruikerslijst te laten verschijnen, dus waarom zo moeilijk doen dan

ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
phpBBservice.nl 
, Winnaar in de phpBB awards
2009,
2010 en
2012 met
AquaforA
-
Naat
-
Contacteer:
Bericht
door Naat » 26 feb 2009, 22:48
kevin1979 schreef:Naat schreef:Ik heb er ook last van alleen zijn het bij mij niet altijd bots. Het zijn vaak russen en Tsjechen. Ik wijzig hun inlognaam, emailadres en wachtwoord. Dan kunnen ze i.i.g. al niet meer inloggen. En daarbij geef ik ze ook nog eens een ip-ban.
En anders:
Het account deactiveren is al voldoende om ze niet te laten inloggen en niet in de gebruikerslijst te laten verschijnen, dus waarom zo moeilijk doen dan

Omdat ze er toch nog op kwamen. dan stond er bijvoorbeeld dit:
Geregistreerd op 31 mei 2008 08:25
Laatst actief 12 feb 2009 22:47
Vandaar...Het zekere voor het onzekere
-
Ger
-
Contacteer:
Bericht
door Ger » 27 feb 2009, 08:12
Zie de link van Marian, die aangepaste profielvelden methode werkt bij mij al anderhalf jaar perfect.

-
Kevin
-
Contacteer:
Bericht
door Kevin » 27 feb 2009, 09:06
Naat schreef:
Omdat ze er toch nog op kwamen. dan stond er bijvoorbeeld dit:
Geregistreerd op 31 mei 2008 08:25
Laatst actief 12 feb 2009 22:47
Vandaar...Het zekere voor het onzekere
Dat komt omdat ze misschien proberen in te loggen, maar als het account niet geactiveerd is zullen ze alleen een melding zien krijgen dat het om een inactief account gaat.
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
phpBBservice.nl 
, Winnaar in de phpBB awards
2009,
2010 en
2012 met
AquaforA
-
TwingoRacer
Bericht
door TwingoRacer » 01 mar 2009, 10:29
Ik verwijder ze sowieso, maar ik wil niet dat ze er überhaupt op komen.. Was laatst een weekendje weg en toen ik terug kwam hadden er weer een heleboel zich aangemeld (Spambots) en berichten geplaatst.
Dus ik wil het ze zo moeilijk mogelijk maken om zich aan te melden.
Nu had ik inderdaad gehoord dat het mogelijk is om tijdens het aanmelden een extra vraag toe te voegen. Alleen staat die uitleg in het Engels en ik kom daar niet echt uit. Iemand die mij een handje daarbij kan helpen?
Groetjes