Problemen bij 'trema'

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Ruultje

Problemen bij 'trema'

Bericht door Ruultje » 22 feb 2009, 21:58

• Adres van je forum: http://
    Event. modificaties op je forum: Geen
    Wanneer ontstond het probleem? Gisteren
    phpBB versie: 3.0.4

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
    Wat is het probleem?
Ik heb gisteren een phpBB forum aangemaakt voor een website. Toen ik de categoriën e.d. ging maken kwam ik ineens vast te zitten.
Ik kreeg bij het aanmaken hiervan de volgende foutmelding:

Code: Selecteer alles

*Fatal error*: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to 
allocate 1245184 bytes) in 
*/naam site e.d/forum/includes/utf/data/utf_compatibility_
decomp.php* 
on line *2
Nu heb ik op deze foutmelding Google bezocht maar dit wilde niks helpen. Toch kon ik zo nu en dan wel iets nieuws plaatsen. Daardoor kwam ik erachter dat het aan één woord lag. En wel het woord ideeën. Ik denk dat het misschien door de puntjes boven op de e komt. Ik heb zojuist geprobeerd een bericht te posten waarin ook het woord ideeën stond. Maar ik kreeg weer dezelfde foutmelding.

Iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe het te verhelpen is? Ik heb de .php file nog eens opnieuw overgezet en ook nagekeken. Maar daarin kwam ik niet verder omdat het vreemde tekens betrof.
..

Erik Frèrejean

Re: Problemen bij 'trema'

Bericht door Erik Frèrejean » 22 feb 2009, 23:11

Deze foutmelding betekend dat jouw host php slechts 8 MB werkgeheugen geeft. Dit is veel te weinig voor de UTF-8 processen van phpBB die gestart worden wanneer je vreemde tekens (zoals tremas) gebruikt.
Je zal contact met je host moeten opnemen en vragen of het mogelijk is om meer werkruimte voor php te krijgen. Als je het mij vraagt is er geen reden om dit limiet op 8 MB te zetten en phpBB zal waarschijnlijk niet de enige applicatie zijn die hierdoor in de problemen komt.
Proud member of the phpBB Afbeelding

Mid

Bericht door Mid » 23 feb 2009, 00:21

Je kunt het geheugenprobleem mogelijk zelf oplossen door in het bestand .htaccess in de forumroot de navolgende regel toe te voegen:

php_value post_max_size 16M

Ruultje

Bericht door Ruultje » 23 feb 2009, 14:05

Deze laatste helpt helaas niet. Dan krijg ik een andere foutmelding:

503 Service Unavailable
No server is available to handle this request.

Ik zal in elk geval contact opnemen met de host. Bedankt voor de hulp.

Erik Frèrejean

Bericht door Erik Frèrejean » 23 feb 2009, 21:56

Mid schreef:Je kunt het geheugenprobleem mogelijk zelf oplossen door in het bestand .htaccess in de forumroot de navolgende regel toe te voegen:

php_value post_max_size 16M
Denk eraan dat veel hosts dit overschrijven/uitzetten. En zeker hosts die je limiteren tot 8MB zullen dit vrij wel zeker niet toe laten.
Proud member of the phpBB Afbeelding

Gesloten