Inrichten Forum

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
zeerbobbie

Inrichten Forum

Bericht door zeerbobbie » 18 feb 2009, 15:09

• Adres van je forum: http://www.martans.nl/phpBB3/index.php
    Event. modificaties op je forum:Geen
    Wanneer ontstond het probleem?Geen problemen maar een vraag.
    phpBB versie: 3.0.4

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Nee
    Wat is het probleem?
..Allereerst mijn complimenten voor deze software ga zo door.
Mijn vraag gaat over het inrichten van een Forum, ik wil dit Forum gebruiken op mijn genealogie website om Familie leden de kans te geven om informatie aan mij en andere te verstrekken.
Nu heb ik het welkom forum gewijzigd in Eerst dit lezen voor wat uitleg.
Dan wil ik een Forum met een bepaalde familie naam, en onder deze familienaam enkele subforums. bv:
Familie XXXX
Sub 1
Sub 2 enz
Zo als je op het Forum kunt zien heb ik al een poging gewaagd om dit te bereiken, maar bij mij komen de subforums boven het hoofd forum te staan kun je dit wijzigen,graag een stap voor stap uitleg ik ben een beginneling met ze materie .
Bij voorbaat dank Martie

joept
Contacteer:

Re: Inrichten Forum

Bericht door joept » 18 feb 2009, 19:29

Is niet zo moeilijk hoor! ;)

Je wil bijv. van dit forum een catogorie maken en daaronder een subforum.
Dus dan krijg je dit:

Familie Rovers
Subforum
Subforum

Je moet inloggen op het beheerpaneel, vervolgens klik je op forums, vervolgens typ je de naam in van de categrorie dus bijv. Familie Rovers en klik je op "Creëer nieuw forum"
Vervolgens moet je bij Forum type: aangeven: "Categorie"
De standaard instellingen zijn verder zo goed, het enige wat je nog zou kunnen doen is, de permisions kopiëren.
Nu heb je een categorie gemaakt, vervolgens wil je er een een subforum er onder hebben, klik weer op forum en klik vervolgens op: "Creëer nieuw forum" nu geef je aan bij Forum type: "Forum"
Geef de forum naam op, en een omschrijving, de standaard instellingen zijn verder goed, alleen als je de permisions wil kopiëren moet je dat weer aangeven. Mocht je nog vragen hebben laat het weten!

DECT_Joker

Re: Inrichten Forum

Bericht door DECT_Joker » 22 feb 2009, 19:45

joept schreef:Je moet inloggen op het beheerpaneel, vervolgens klik je op forums, vervolgens typ je de naam in van de categrorie dus bijv. Familie Rovers en klik je op "Creëer nieuw forum"
Vervolgens moet je bij Forum type: aangeven: "Categorie"
De standaard instellingen zijn verder zo goed, het enige wat je nog zou kunnen doen is, de permisions kopiëren.
Nu heb je een categorie gemaakt, vervolgens wil je er een een subforum er onder hebben, klik weer op forum en klik vervolgens op: "Creëer nieuw forum" nu geef je aan bij Forum type: "Forum"
Geef de forum naam op, en een omschrijving, de standaard instellingen zijn verder goed, alleen als je de permisions wil kopiëren moet je dat weer aangeven. Mocht je nog vragen hebben laat het weten!
Bijna :? maar er ontbreekt nog wat in deze sectie :arrow: " Nu heb je een categorie gemaakt, vervolgens wil je er een een subforum er onder hebben, klik weer op forum en klik vervolgens op: "Creëer nieuw forum" nu geef je aan bij Forum type: "Forum"
Geef de forum naam op, en een omschrijving, de standaard instellingen zijn verder goed, alleen als je de permisions wil kopiëren moet je dat weer aangeven. Mocht je nog vragen hebben laat het weten
...
Dit ontbreekt er volgensmij :oops: ... :arrow:en bij Hoofd forum selecteer je Familie Rovers (hierstaat namelijk standaart :arrow: Geen bovenliggend item )
en verander je dit niet dan zie je alleen de subcatogorie en zou er boven aan de topic :arrow: Forum blijven staan ,en niet :arrow: Familie Rovers )
Dus zo :arrow:
Forum type = Forum
Hoofd forum = Familie Rovers (standaart staat hier "Geen bovenliggend item" )
Forum naam = ( hoe jij wilt)

Gesloten