kan geen subforums aanmaken na update

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Sheralynn
Contacteer:

kan geen subforums aanmaken na update

Bericht door Sheralynn » 06 feb 2009, 00:02

• Adres van je forum: http://jedi-master-lucia.nl/FORUM/index.php
    Event. modificaties op je forum: geen
    Wanneer ontstond het probleem? na updaten naar 3.0.0 naar 3.0.4
    phpBB versie: 3.0.4

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? de update
    Wat is het probleem? kan geen nieuwe subforums aanmaken na de update.
Hallo,
Ik heb hier al veel oplossingen gevonden voor forumprobleempjes, maar deze kon ik niet vinden.
Na de update naar de nieuwste versie van het forum kan ik geen subforums meer aanmaken.
ik krijg dan deze foutmelding:
Fatal error: Call to undefined function validate_range() in /var/www/g1800/jedi-master-lucia.nl/HTML/FORUM/includes/acp/acp_forums.php on line 929
Ik heb na nadenken de het oude bestand teruggezet en het werkt dan wel weer, maar dat is eigenlijk geen nette oplossing. Weet iemand hoe ik dat wel goed kan krijgen met het nieuwe bestand wat er eigenlijk hoort te staan?
ik ben een php noob wat dat betreft.. :oops:

thanks

Erik Frèrejean

Re: kan geen subforums aanmaken na update

Bericht door Erik Frèrejean » 06 feb 2009, 11:29

Download een verse versie van het volledige 3.0.4 pakket, unzip het archief en upload alle bestanden naar je server. Hierbij moet je alle bestanden overschrijven met uitzondering van:
  • config.php
  • de files/ directory
  • de images/ directory
  • de store/ directory
(vergeet geen backup van je bestanden te maken voor dat je dit doet!)
Proud member of the phpBB Afbeelding

Sheralynn
Contacteer:

Bericht door Sheralynn » 06 feb 2009, 15:07

Ik heb gedaan wat je zei en het blijft gewoon werken zoals het hoort :)
In ieder geval bedankt ervoor 8-)

jehanna

Bericht door jehanna » 22 feb 2009, 10:32

nog een tip:
Call to undefined function: validate_range() in /home/sitename/public_html/forum/includes/acp/acp_forums.php on line 925
ik had o.a. dit probleem na de update ook. Op het phpbb.com-forum las ik dat ik een 'frisse versie' van adm/index.php moest oploaden. En inderdaad, daarmee was het hele probleem (bij mij) opgelost.

Erik Frèrejean

Bericht door Erik Frèrejean » 22 feb 2009, 15:38

jehanna schreef:nog een tip:
Call to undefined function: validate_range() in /home/sitename/public_html/forum/includes/acp/acp_forums.php on line 925
ik had o.a. dit probleem na de update ook. Op het phpbb.com-forum las ik dat ik een 'frisse versie' van adm/index.php moest oploaden. En inderdaad, daarmee was het hele probleem (bij mij) opgelost.
Dat is correct, maar dit kan resulteren in een zelfde soort foutmelding die slaat op een andere functie/file. Om deze reden kan je als je een ongeMOD forum hebt beter alle phpBB bestanden overschreven en er dus zeker van zijn dat je een schone versie hebt.
IMHO zou je zo altijd moeten updaten als je geen MODs hebt, gaat sneller en verkleind de kans op fouten.
Proud member of the phpBB Afbeelding

Gesloten