Tijd probleem op het forum.

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Gebruikersavatar
Emiel-vR
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jan 2007, 15:56
Locatie: Venlo
Contacteer:

Tijd probleem op het forum.

Bericht door Emiel-vR » 02 feb 2009, 20:13

  • Adres van je forum: http://www.brandpreventieforum.nl/forum/
    Event. modificaties op je forum:
    SEO mods
    Quick reply
    Custom aanpassingen
    Wanneer ontstond het probleem?
    Geen idee
    phpBB versie: 3.0.4
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Ja maar niet relevant t.o.v. het probleem.
    Wat is het probleem?
    Ik heb al een hele tijd problemen met de tijd in mijn forum, hij geeft gewoon niet de correcte tijd als de instellingen goed staan.

    In nederland zitten we in de tijdzone: [GMT +1], als ik hem daar op zet, dan geeft hij een verkeerde tijd aan. Als ik hem op [GMT] zet, geeft hij de goede tijd aan.

    Nu viel mij het volgende in: Zou het zo kunnen zijn dat mijn VPS de nederlandse tijd als tijd heeft ingesteld en dat het phpBB script er vanuit gaat dat de tijd op de server [GMT] is? Waardoor hij als ik hem op [GMT +1] zet hij de nederlandse tijd neemt +1 uur?
De oplettende forumer zal opmerken dat ik niet voldoe aan de eis van de copyright vermelding in de footer, maar ik ben zelf wel van mening dat ik voldoe aan de doelstelling van deze regel. Hierover heb ik eerder het volgende geschreven:
viewtopic.php?p=379830#p379830
Emiel-vR schreef:Voorlopig laat ik het zoals het is, als ik hierdoor niet mee mag doen aan de awards en geen support krijg, heb ik daar vrede mee. Voor mijzelf vind ik het belangrijk dat ik personen en opensource projecten credits geef voor hun werk. Dit doe ik nu naar mijn mening op een nette en eerlijke manier zonder iets of iemand tekort te doen. Ik heb op dit moment 11 credits op de betreffende pagina staan, in het niveau dat ik na streef met de website, vind ik het niet netjes om die credits bij de verschillende website onderdelen iedere keer te varieren (onder forum phpbb, onder woordenboek mediawikie enzz). Daarom dat ik de credits achter een verder toch wel prominent aanwezige link heb gezet.

Ik weet dat dit tegen de regels is om nog support te krijgen maar dat dit volgens de gpl wel toegestaan is. Maar tijdens mijn werk, heb ik veel te maken met wetgeving, hierbij heb ik geleerd dat het belangrijker is te leven naar de doelstelling van de wet als naar de letter van de wet. Zo zie ik het zelf ook met de regels op bijvoorbeeld phpbb.nl en phpbb.com. De doelstelling van de regel is dat phpbb credits krijgt voor het werk dat ze verichten.

In mijn optiek voldoe ik wel aan de doelstelling van de regel, ik heb dan wel geen link naar phpbb.com onder de pagina's van het forum, maar ik heb onder elke pagina van de gehele website een link naar de credits van phpbb en anderen die credits verdienen. De links zijn allemaal dofollow en er is niks geblokkeerd in de robots.txt.
Het is aan de beheerders en moderators om te beoordelen of het voldoende is om aan de doelstelling te voldoen en daarmee te beoordelen of ik support mag ontvangen.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20298
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tijd probleem op het forum.

Bericht door Paul » 02 feb 2009, 20:23

En als het copyright mist gaat deze op slot.

Wanneer je copyright hersteld is kan je een moderator PMen.

Gesloten