Mislukte phpBB udate, hulp nodig data te saven.

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
samahonka
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2007, 13:49

Mislukte phpBB udate, hulp nodig data te saven.

Bericht door samahonka » 10 dec 2008, 17:44

  • Adres van je forum: http://www.bruteforces.nl
    Event. modificaties op je forum:eigen stylen
    Wanneer ontstond het probleem?gisteren
    phpBB versie: 3.0.1

    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Ja, één van mijn admins heeft geprobeerd het forum te updaten naar 3.0.3
    Wat is het probleem?Mijn (ex)admin heeft geen backup van het forum gemaakt, en is vervolgens zonder mijn medeweten gaan updaten, en heeft de boel verknoeit.
    Hierna heeft hij een nieuwe versie van phpBB3 geupload en nu is het enige dat ik kan doen opnieuw installeren.
    Als ik dat echter doe, krijg ik de mededeling "Er bestaan al tabellen met het opgegeven voorvoegsel. Kies een alternatief."
    Ik wil echter niet de MySQL database legen/weggooien daar deze nog helemaal vol posts staat, welke ik graag wil behouden.
    Kan iemand mij wellicht een tip geven hoe ik dit kan oplossen?
..

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Mislukte phpBB udate, hulp nodig data te saven.

Bericht door Jim » 10 dec 2008, 17:48

Als je verteld wat er fout is gegaan bij de eerdere update en welke foutmeldingen je krijgt kunnen we je helpen met het oplossen daarvan.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Mislukte phpBB udate, hulp nodig data te saven.

Bericht door Ger » 10 dec 2008, 17:49

Ik denk dat je het verkeerde pakket hebt gedownload. Je moet niet de volledige versie pakken, maar de update (aanbevolen is die voor automatisch updaten).

Niek
Berichten: 1818
Lid geworden op: 21 sep 2005, 19:04
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Mislukte phpBB udate, hulp nodig data te saven.

Bericht door Niek » 10 dec 2008, 18:17

Wat je ook nog kunt proberen is een nieuwe config.php aanmaken met behulp van de Config generator
Dit zal niet meer werken wanneer je database fout is geüpdatet.

Wanneer je dit gedaan hebt en je database blijkt nog te werken voer je het bestand JOUWDOMEIN/install/database_update.php uit.
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

Gesloten