achterstand bij updaten forum

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
FrankTC
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 mar 2006, 23:57

achterstand bij updaten forum

Bericht door FrankTC » 10 dec 2008, 14:12

Zijn de vorige automatische update-pakketten nog ergens te downloaden?

Ik loop een beetje (understatement of the year) :oops: achter met updaten, ik wil van 3.0.RC5 naar 3.0.3

Hoe pak ik dat aan?

Groetjes,
Frank

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20300
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: achterstand bij updaten forum

Bericht door Paul » 10 dec 2008, 14:19

Als je gebruik wilt maken van de automatische updater zal je per stuk (Dus RC5 naar RC6 enz) moeten gaan. Je kan beter in een keer alle files overschrijven. Heb je MODs geinstalleerd? En een andere style als prosilver/subsilver2?

FrankTC
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 mar 2006, 23:57

Re: achterstand bij updaten forum

Bericht door FrankTC » 10 dec 2008, 14:32

Hoi Paul,
Bedankt voor je snelle reactie...

Geen mods, alleen een paar aanpassingen, zoals url extern geopend en andere plaatjes in de imageset..

Waar vind ik die automatische updates? Want in de downloads kan ik alleen 3.02 naar 3.03 vinden...

Groetjes,
Frank

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20300
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: achterstand bij updaten forum

Bericht door Paul » 10 dec 2008, 14:43


FrankTC
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 mar 2006, 23:57

Re: achterstand bij updaten forum

Bericht door FrankTC » 10 dec 2008, 15:32

Bedankt Paul,

Ik ga ermee aan de slag!

Krijg ik nog taalproblemen met deze files?
Zijn de NL automatische updates ook nog ergens te downloaden?

Groetjes,
Frank

(PS: deze site had ik eigenlijk al gevonden, maar kwam er nu pas achter dat je ze kunt openklikken, ik dacht dat het de complete versies waren :oops: )

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20300
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: achterstand bij updaten forum

Bericht door Paul » 10 dec 2008, 15:34

Je moet op het eind nog even het nederlandse pakket van hier (Onder downloads) downloaden, en dan uploaden naar je FT ipv je huidige.

Raimon
Berichten: 4397
Lid geworden op: 27 aug 2005, 12:59
Contacteer:

Re: achterstand bij updaten forum

Bericht door Raimon » 10 dec 2008, 16:18

FrankTC schreef:Bedankt Paul,

Ik ga ermee aan de slag!

Krijg ik nog taalproblemen met deze files?
Als je taalwijzingen hebt gedaan verlies je alle wijzigingen, die je op die bestanden hebt gedaan indien je nieuwe bestanden upload.
Of je moet de oudere versie ( auto - updater ) van het Nederlandse update pakket gebruiken, zodat je geen wijzigingen verliest.

FrankTC
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 mar 2006, 23:57

Re: achterstand bij updaten forum

Bericht door FrankTC » 11 dec 2008, 01:56

Raimon schreef: Of je moet de oudere versie ( auto - updater ) van het Nederlandse update pakket gebruiken, zodat je geen wijzigingen verliest.
Waar vind ik die, Raimon?



Groetjes,
Frank

Hmm, die Engelse install files doen het bij mij niet, ik krijg als ik de install/index.php laad een wit scherm en dan houdt het op..

enig idee?




Groetjes,
Frank

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20300
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: achterstand bij updaten forum

Bericht door Paul » 11 dec 2008, 17:13

Graag niet bumpen binnen 24 uur, zoals staat in onze algemene voorwaarde.

FrankTC
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 mar 2006, 23:57

Re: achterstand bij updaten forum

Bericht door FrankTC » 12 dec 2008, 12:05

Ok, begrepen Paul, maar er staat dat het met een goede reden wel mag... (art. 3.5)

En die goede reden is dus dat de files van Sourceforge bij mij niet werken.

Waar heeft phpbb.nl de automatische nederlandse updatefiles opgeslagen? Hopelijk werken die wel.

Of kan iemand mij vertellen waarom ..//forum/install/index.php niet werkt? (Ik krijg een wit scherm en verder gebeurt er niks...


Groetjes,
Frank

FrankTC
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 mar 2006, 23:57

Re: achterstand bij updaten forum

Bericht door FrankTC » 14 dec 2008, 23:19

Hier kom ik ook niet verder mee :roll: :cry: (De nederlandstalige automatische updates staan niet meer online, begrijp ik hier uit?)

Andere mogelijkheid: :?:
Is het mogelijk om 3.0.4 opnieuw te installeren en deze aan te sluiten op de huidige database? (dus de config.php van de huidige installatie terugzetten). Neemt die nieuwe installatie dan alle forum/berichten en gebruikers weer over? Zodat ik weer een kale versie heb, maar wel up-to-date ben, qua versie. :?:


Groetjes,
Frank

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: achterstand bij updaten forum

Bericht door Jim » 15 dec 2008, 07:03

Je kan het best als je zoveel versies achterloopt alle nieuwe 3.0.4 bestanden pakken en die allemaal uploaden naar je forum en overschrijven met de huidige files met uitzondering van config.php. Dan ga je naar de install map om de database te updaten. Helaas zijn nu wel al je kleine edits weg, die zal je opnieuw moeten doen.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

FrankTC
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 mar 2006, 23:57

Re: achterstand bij updaten forum

Bericht door FrankTC » 17 dec 2008, 21:25

Jim schreef:Je kan het best als je zoveel versies achterloopt alle nieuwe 3.0.4 bestanden pakken en die allemaal uploaden naar je forum en overschrijven met de huidige files met uitzondering van config.php. Dan ga je naar de install map om de database te updaten. Helaas zijn nu wel al je kleine edits weg, die zal je opnieuw moeten doen.
Dit werkt niet!
Als ik de files van 3.0.4 erin zet met de 'oude' config.php en ik ga naar /install/index.php krijg ik alleen maar twee tabbladen met overzicht en converteren.. er is dan geen tabblad met installeren.. dus kom ik niet verder..

Als ik via beheerpaneel/systeem klik, en dan op 'ga nu naar de install-map' klik, krijg ik de volgende foutmelding:

Code: Selecteer alles

Fatale installatiefout
Fatale installatiefout

index.php [ 399 ]

Module "" not accessible.

Groetjes,
Frank

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: achterstand bij updaten forum

Bericht door Jim » 18 dec 2008, 07:38

Eh... ik bedoel naar install/database_update.php.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20300
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: achterstand bij updaten forum

Bericht door Paul » 18 dec 2008, 10:30

Jim schreef:Je kan het best als je zoveel versies achterloopt alle nieuwe 3.0.4 bestanden pakken en die allemaal uploaden naar je forum en overschrijven met de huidige files met uitzondering van config.php. Dan ga je naar de install map om de database te updaten. Helaas zijn nu wel al je kleine edits weg, die zal je opnieuw moeten doen.
Nee, je kan niet direct de install/update_database.php hem draaien, want die heeft niet alle wijzigingen sinds toen.

FrankTC
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 mar 2006, 23:57

Re: achterstand bij updaten forum

Bericht door FrankTC » 18 dec 2008, 20:00

Jim en Paul,

Dit werkte, het forum is nu weer versie 3.0.4 en heeft weer een groen balkje in systeem!

Bedankt!



Groetjes,
Frank

FrankTC
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 mar 2006, 23:57

Re: achterstand bij updaten forum

Bericht door FrankTC » 22 dec 2008, 01:05

FrankTC schreef:Jim en Paul,

Dit werkte, het forum is nu weer versie 3.0.4 en heeft weer een groen balkje in systeem!

Bedankt!
Ik heb nu ergens een klein foutje zitten, ik hoop dat jullie weten wat het is.. ik heb nu dwars door de plaatjes ´plaats reactie´ en ´nieuw onderwerp´ een link zitten.

Dat ziet er zo uit:
Afbeelding

Afbeelding

Enig idee hoe ik die link uit het plaatje kan halen? Ik wil natuurlijk het plaatje ipv de link... ;)



Groetjes,
Frank

Raimon
Berichten: 4397
Lid geworden op: 27 aug 2005, 12:59
Contacteer:

Re: achterstand bij updaten forum

Bericht door Raimon » 22 dec 2008, 01:27

Probeer je thema eens te vernieuwen ( acp -> stijlen -> thema's -> vernieuwen )

FrankTC
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 mar 2006, 23:57

Re: achterstand bij updaten forum

Bericht door FrankTC » 22 dec 2008, 11:28

Raimon schreef:Probeer je thema eens te vernieuwen ( acp -> stijlen -> thema's -> vernieuwen )
Ik zou graag willen, maar kom niet meer in mijn beheerderspaneel, sinds vanmorgen.. wat raar is, want ik heb gisteren nog via het beheerderspaneel, de overall_header.html aangepast. Die heb ik inmiddels via ftp weer origineel teruggezet, dus dat is ook niet het probleem..
Ik blijf het volgende scherm houden, hoe vaak ik ook mijn wachtwoord invul:

Afbeelding

Wat kan dit nu weer zijn?


Groetjes,
Frank

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: achterstand bij updaten forum

Bericht door Jim » 22 dec 2008, 11:30

Je stijl zit nog op RC5, die zal je dus ook nog moeten updaten naar 3.0.4.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gesloten