Fouten na install in adminpaneel

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
pandarichie
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 aug 2007, 15:50
Locatie: Leiden
Contacteer:

Fouten na install in adminpaneel

Bericht door pandarichie » 21 nov 2008, 16:42

  • Adres van je forum: http://forum.wmcode.nl
    Event. modificaties op je forum: Géén
    Wanneer ontstond het probleem? Sinds installatie
    phpBB versie: 3.0.3

    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee, behalve permissies en forums niet.
    Wat is het probleem?
Zoals je ziet op de afbeelding heb ik een probleem. Als ik bij Onderhoud wil kijken heb ik een hele lap aan fouten en kan ik niks doen.
Ik zit hier dus met een probleem, aangezien ik snel een back-up wil zou het fijn zijn als er snel antwoord is...
(Heb niet geüpdate of geconverteerd of hoe je het ook schrijft)

- Richie

Niek
Berichten: 1818
Lid geworden op: 21 sep 2005, 19:04
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Fouten na install in adminpaneel

Bericht door Niek » 21 nov 2008, 16:52

Is een bug in phpbb3.0.3

open: /includes/functions_admin.php

vind:

Code: Selecteer alles

 if ((substr_count($log[$i]['action'], '%') - sizeof($log_data_ary)))
vervang dit met:

Code: Selecteer alles

if ((substr_count($log[$i]['action'], '%') - sizeof($log_data_ary)) > 0)
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

pandarichie
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 aug 2007, 15:50
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Fouten na install in adminpaneel

Bericht door pandarichie » 21 nov 2008, 17:00

Alvast bedankt voor de snelle reactie. Was de afbeelding vergeten :?
Mijn forum werkt nu weer!
Echt toppie!
Kon de tekst niet vinden met de zoekmachine (Ctrl + F) maar wel als ik een deel neem.

- Richie

Mid
Berichten: 961
Lid geworden op: 03 mei 2008, 23:22

Re: Fouten na install in adminpaneel

Bericht door Mid » 21 nov 2008, 20:24

Wellicht is het een goed idee om de bug in het updatepakket alvast te repareren, want anders blijft dit onderwerp voortdurend terugkomen. :idea:

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: Fouten na install in adminpaneel

Bericht door Bee » 21 nov 2008, 22:17

Daar ben ik het niet mee eens. Ik betwijfel al of het wel zo'n goed idee is om hier op deze site zelf downloads te hosten in plaats van Sourceforge te linken, maar het is zeker niet de bedoeling dat hier een technisch andere versie dan die van phpBB.com wordt verspreid. Technisch gezien gaat het dan om een premod.
... Maar ik modereer (nog) niet.

WeeTjeSSS
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2008, 16:10
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Fouten na install in adminpaneel

Bericht door WeeTjeSSS » 22 nov 2008, 12:12

Hallo,

Ik heb hier ook last van,

Zelf kan ik niks vinden qua codes die hierboven vermeld staan.

In kladblok niet, in Dreamweaver niet...

Die tekst staat er niet eens in bij mijn... o.O

Iemand oplossing..

Deze fout geeft tie aan:

Code: Selecteer alles

[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_admin.php on line 2405: array_fill() [function.array-fill]: Number of elements must be positive
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_admin.php on line 2405: array_merge() [function.array-merge]: Argument #2 is not an array
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_admin.php on line 2408: vsprintf() [function.vsprintf]: Too few arguments
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_admin.php on line 2405: array_fill() [function.array-fill]: Number of elements must be positive
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_admin.php on line 2405: array_merge() [function.array-merge]: Argument #2 is not an array
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_admin.php on line 2408: vsprintf() [function.vsprintf]: Too few arguments
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /adm/index.php on line 152: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3153)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /adm/index.php on line 154: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3153)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /adm/index.php on line 155: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3153)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /adm/index.php on line 156: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3153)
Bedankt!

Gebruikersavatar
PhilipvD
Berichten: 1690
Lid geworden op: 23 feb 2008, 20:06

Re: Fouten na install in adminpaneel

Bericht door PhilipvD » 22 nov 2008, 12:36

Dit probleem wat jij vermeld had ik ook last van (dat de code vrijwel onvindbaar is) en het heeft bij mij geholpen om een functions_admin.php van iemand anders te gebruiken.

Ik zal even kijken of ik er 1 kan plaatsen anders moet je bij andere mensen vragen of ze hun bestand willen doneren

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Fouten na install in adminpaneel

Bericht door Jim » 22 nov 2008, 19:13

De code is ook iets anders dan Niek zei, zoek namelijk deze code maar eens op, en verander het in degene die Niek gaf als oplossing. :)

Code: Selecteer alles

if (substr_count($log[$i]['action'], '%') - sizeof($log_data_ary)) 
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

remonv
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 sep 2006, 22:17
Contacteer:

Re: Fouten na install in adminpaneel

Bericht door remonv » 22 nov 2008, 21:56

moor41 schreef:Dit probleem wat jij vermeld had ik ook last van (dat de code vrijwel onvindbaar is) en het heeft bij mij geholpen om een functions_admin.php van iemand anders te gebruiken.

Ik zal even kijken of ik er 1 kan plaatsen anders moet je bij andere mensen vragen of ze hun bestand willen doneren
http://radiohobby.nl/files/functions_admin.zip

Gesloten