overzetten naar betalende server??

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Helspie

overzetten naar betalende server??

Bericht door Helspie » 31 okt 2008, 23:35

• Adres van je forum: http://parkietenpapegaaien.bbforum.be
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?laatste 2 weken
    phpBB versie: 3.0.2

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
off-line, meer bezoekers.

We hebben met een 5-tal personen met succes een forum opgestart over parkieten en papegaaien. We hebben een vaste kern van gebruikers en veelal ook mensen die af en toe passeren.

We hebben de laatste weken wat problemen met bereikbaarheid, omwille van onderhoud van de server. Maar het is een gratis server. Wij zouden ons forum nu willen overzetten op een betalende server, met ook een meer 'catchy' naam, om nog meer bezoekers en gelijkgezinden aan te trekken.

Is er een mogelijkheid om ons forum te "kopiëren"??? Dus ons forum overzetten zonder onze inhoud te verliezen???

..

Mid

Re: overzetten naar betalende server??

Bericht door Mid » 01 nov 2008, 00:31

Bee

Bericht door Bee » 01 nov 2008, 00:31

Je moet even vragen aan het bedrijf of ze een backup van de database kunnen geven, maar ik vrees het ergste.

Overigens, een betalende server?? Dat is nieuw voor mij (ik neem aan dat je een betaalde server bedoeld ;) )

@mid: Het is een gratis forumhost.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Mid

Bericht door Mid » 01 nov 2008, 00:33

@ Bee: zelfs yourbb is overzetbaar via een (betaalde) database-backup, maar het vereist wel gigantische ingrepen om alles aan te passen, aldus mijn recente ervaringen.

Bee

Bericht door Bee » 01 nov 2008, 00:35

Daarom. Sommige bedrijven willen geen backup geven omdat dat te moeilijk zou zijn. Dat was in het verleden een vaak voorkomend argument bij dit soort bedrijven.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Helspie

Bericht door Helspie » 03 nov 2008, 15:37

't is inderdaad een betaalde server...

Ben intussen te weten gekomen dat ze dagelijks back-ups maken, we kunnen echter zelf geen back-ups maken.

Is er iemand of zijn er mensen die dit voor ons kunnen doen? het overzetten wil ik zeggen. We zijn niet zo'n techneuten...

Pascal
Contacteer:

Bericht door Pascal » 03 nov 2008, 15:58

Je zou een oproep kunnen op het prikbord hier (bij gevraagd) maar wij kunnen je ook hier helpen (maar dat is aan een moderator hier ^^ )

Prikbord:
viewforum.php?f=62
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

Helspie

Bericht door Helspie » 28 nov 2008, 20:19

vandaag zijn alle berichten verdwenen op ons forum en niemand van de beheerders kon nog in het beheerderspaneel. tot een uurtje geleden 1 iemand kon inloggen, daarna weer dezelfde problemen...

De laatste week was het forum ook meer off-line dan on-line, buiten onze wil om. we konden gewoon niet op het forum...

Kan dit aan de gratis versie liggen?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 28 nov 2008, 20:46

Hiervoor zal je echt bij je host moeten informeren, dat weten wij echt niet. Maar het is hel goed mogelijk dat het eraan ligt ja.

Gesloten