Problemen conversie met mysqli of door wat anders?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Gebruikersavatar
KevinS
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 apr 2003, 10:31

Problemen conversie met mysqli of door wat anders?

Bericht door KevinS » 29 okt 2008, 17:25

  • Adres van je forum: nvt
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem? Na conversie
    phpBB versie: 3.0.2

    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? nvt
    Wat is het probleem?
Hai,

Ik heb phpBB3 geïnstalleerd met de mysqli extensie.
Daarna heb ik een conversie laten lopen van 2.0.x naar 3.0.2. alleen tijdens de conversie kreeg ik veel foutmeldingen over forumnamen die te lang waren. Als ik dan ging kijken naar een forumnaam, dan was deze niet te lang, maar stond er bijvoorbeeld een é in. (één) als ik dit dat wijzigde naar e (een) en de conversie door liet gaan waar hij was gebleven dan ging hij wel gewoon door. Zo heb ik dat bij een aantal forumnamen en forumbeschrijvingen moeten doen. Bij de posts e.d. heb ik helemaal geen meldingen gehad.

1) Zit dit hem nu in de mysqli extensie die ik heb gekozen? Of gaat er wat anders mis?
Ik heb nu namelijk hier en daar forumnamen die gewoon zijn afgebroken en kan geen 92.000 berichten controleren of deze allemaal wel goed zijn geconverteerd.

2) Dus gewoon mysqli blijven gebruiken of een nieuwe conversie doen met alleen mysql dus zonder de mysqli extensie?

Bedankt!

Gebruikersavatar
KevinS
Berichten: 363
Lid geworden op: 23 apr 2003, 10:31

Re: Problemen conversie met mysqli of door wat anders?

Bericht door KevinS » 03 nov 2008, 21:36

Niemand?

Mid
Berichten: 961
Lid geworden op: 03 mei 2008, 23:22

Re: Problemen conversie met mysqli of door wat anders?

Bericht door Mid » 04 nov 2008, 00:05

Hier staan de vereisten voor een phpbb3-forum: http://wiki.phpbb.nl/Benodigdheden_%28phpBB3%29

MySQLi mag dus geen probleem zijn, als het wordt ondersteund. MySQL is overigens wel gebruikelijk.

Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 2741
Lid geworden op: 02 dec 2003, 17:38
Locatie: Omgeving Goslar (Duitsland)
Contacteer:

Re: Problemen conversie met mysqli of door wat anders?

Bericht door Bas » 06 nov 2008, 08:14

Mid schreef: MySQL is overigens wel gebruikelijk.
... maar verouderd, en stond zelfs op de lijst om uit PHP6 verwijderd te worden. Deze fout ligt eerder aan een ongebruikelijke characterencoding in phpBB2's database, aangezien de speciale-teken-handling wat aangepast is in 3.x, en de conversie voor die tabel niet de verwachte tekens krijgt.

Gesloten